+دنبال کردن

خانه

درباره کانال

کانال های مرتبط

ویدئوهای کانال

Video02:01

تفاوت عادت با وسواس

- وسواس فکری ، یعنی رفتار ناخودآگاهی که قابل کنترل نیست و وسواس رفتاری زیر بنای آن فکرهای وسواس گونه است ، یعنی اموری که غیر ارادی و بلکه فرد خود را مجبور می داند که انجام دهد ؛ مثل وسواس در طهارت ؛ ولی زمانی که فرد دائما کاری را به عنوان روش و تکنیک، با اراده خود انجام می دهد ، عادت می گویند.
Video01:21

تأمل قبل از شروع هر کاری

- یکی از تکنیک ها که مانند تاخیر انداختن خشم می باشد ، اینگونه است که همیشه قبل از آغاز هرکاری حداقل چند ثانیه توقف شود و بعد از تمرکز و توجه آن کار شروع شود.
Video02:53

تمرکز ذهن در جلوگیری از خشم

- تمرکز ذهن در مدیریت خشم بسیار کارساز است ، به گونه ای که فرد بر ذهن خود کاملا تسلط داشته باشد. - یکی از روش های تقویت تمرکز ذهن ، این است که فرد چشمانش را ببندد و تصویر یک سیب را فقط تصور کند و دو دقیقه بر آن تمرکز کند و همین تمرین را تا چند وقت تکرار کند ؛ این تمرین سبب می شود که فرد بتواند روی یک موضوع مشخصی تمرکز کند.
Video01:49

روش های حواس پرتی در کنترل خشم

- وقتی یک موضوع ناراحت کننده و یا خشمی بر فرد عارض می شود ، می توان به کمک روش هایی ذهن خود را از آن مطلب ، دور کند ؛ مانند شمارش اعداد به صورتی که ذهن درگیر آن شود ؛ مثلا اعداد را برعکس بشمارد.
Video01:40

تأثیر ورزش در کنترل خشم

- ورزش کردن ، پیاده روی ، نفس عمیق کشیدن در کنترل خشم بسیار مفید است ؛ چون وقتی فرد عصبی می شود ، نفس های او سطحی و پشت سر هم می باشد. - گاهی علت عصبی شدن و به هم ریختن سیستم بدن ، یک فکر منفی می باشد و معلول آن گرفتگی و انقباض عضلات می شود ، با ورزش و فعالیت های بدنی ، فرد به راحتی آثار خشم رو در خود مدیریت می کند و از طریق معلول ، علت را برطرف می کند.
Video02:46

پذیرش اتفاقات ناخوشایند (۳)

- کسانی که بیماری و یا دیگر مشکلات زندگی خود را نمی پذیرند و بابت آن غم و غصه فراوان دارند ، دچار آسیب های روحی ، پرخاشگری و یا دچار تزلزل ، تردید و دودلی می شوند.
Video02:25

پذیرش اتفاقات ناخوشایند (۲)

- عده ای با اینکه نقص و اختلالات ناخوشایندی در جسم و یا زندگیشان هست ، مثل دیگر افراد دارای آرامش هستند و مشکلات خود را مدیریت کرده و آنها را پذیرفته اند.
Video02:59

پذیرش اتفاقات ناخوشایند (۱)

- بعضی از حوادث و اتفاقات ناخوشایند که چاره ای برای حل مشکل آنها نیست ، باید فرد آنها را بپذیرد و الا خودش را با ناراحتی زیاد و رنج افسرده می کند.
Video02:35

تکنیک تخلیه افکار منفی و آزار دهنده (۲)

- تکنیک تخلیه هیجانی مکتوب ، برای درمان و پیشگیری از خودکشی بسیار کارساز می باشد ، چون خودکشی یک عمل هیجانی است که فرد با غلبه هیجانات تصمیم به این عمل می گیرد.
Video02:38

تکنیک تخلیه افکار منفی و آزار دهنده (۱)

- یکی از مهمترین تکنیک های تخلیه افکار منفی ای که برای فرد آزار دهنده می باشد ، این است که فرد ناراحتی ها و هیجانات خود را طی مدتی بر روی کاغذ بنویسد و بعد از اینکه خود را کامل تخلیه کرد ، آن نوشته را از بین ببرد ؛ این روش برای از بین رفتن افکار منفی بسیار کارساز بوده و بین افرادی تجربه شده است.
Video02:53

ارزش گذاری غلط

- برخی افراد دارای ارزش گذاری های غلط و یا اینکه صریح و شفاف نمی باشند ؛ برخی از ارزش گذاری ها ، ارزش واقعی نیست و دارای اولویت پایین تری نسبت به مسائل دیگر در زندگی می باشد ؛ مانند فردی که سن او خیلی زیاد شده ولی چون برایش درس خواندن خیلی ارزش داشته ، ازدواج نمی کند ؛ و یا زنی که ارزش اصلی او شغل و یا تحصیل بوده و کمتر به فعالیت در منزل اهمیت می دهد.
Video03:46

درمان ناراحتی و کسب آرامش با شش ضلعی ACT

- برخی از علل اختلالات و مریضی های روحی روانی این است که فرد به جای زمان حال ، در زمان گذشته و یا آینده به سر می برد ؛ هنگام بروز اتفاق و حادثه های منفی ، نمی خواهند این هیجانات را بپذیرند و در حال فرار از آن هست ؛ شناخت های او مطابق با واقعیت نیست و با تخیلات خود زندگی می کند ؛ معایب و احساسات منفی را به خود نسبت می دهد.
Video01:38

اظهار و یا پنهان کردن ناراحتی در مقابل دیگران

- بعضی از مسائلی که مرتبط با دیگران نیست ؛ مثلا غمی که در محیط کار ایجاد شده ، نباید به همسر اظهار شود و بر عکس آن ، یعنی غم و غصه ای که به خاطر اعضای خانواده ایجاد شده است ، نباید در محیط کار اظهار شود ؛ ولی اگر از شخص خاصی ناراحتی ایجاد می شود ، باید به او ابراز کرد و نباید در مقابل او در دل ریخت ، باید جرئت مندانه با او بازگو کرد.
Video02:18

چهار شرط اصلی در ارتباط مناسب با دیگران (1)

صداقت یکی از مرزهای تفکیک سه رفتار جرئت مندانه ، منفعلانه و پرخاشگرانه از همدیگر می باشد.
Video01:47

رفتار منفعلانه در تذکر ندادن به عیوب دیگران

کسی که توانایی امر به معروف و نهی از منکر ندارد و می داند که سفارش او تاثیر گذار است ، اگر جرئت این کار را نداشت ، این ترس و فرار او رفتار منفعلانه است که ناشی از کمبود اعتماد به نفس در او می باشد.
Video03:06

اصلاح سبک تفکر در کنترل خشم

تفکر غلط در ارتباط با دیگران و عدم شناخت صحیح در مسائل زندگی ، سبب ایجاد ناراحتی و پریشانی در فرد می شود ، که با اصلاح آن می توان ناراحتی و خشم را در خود کنترل کرد.
Video02:44

علت خودشیفتگی و ریاکاری

خودشیفتگی ، تصور کاذب و غیر واقعی نسبت به خود است ولی ریاکاری را کسی انجام می دهد که عزت نفس کمتری دارد که این کمبود عزت نفس عامل اصلی بسیاری از اختلالات روحی و روانی و آسیب های فردی و اجتماعی جامعه می باشد.
Video02:25

روان بنه و ذهنیت منفی به خود

بعضی افراد که عزت نفس کمتری دارند و بر اثر نارضایتی از ظاهر خود و احساس حقارتی که در وجودشان هست ، دارای روان بنه و ذهنیت منفی به خود می باشند ؛ که این می توان عاملی برای پرخاش و عصبانیت برای آنها شود.
Video01:27

شناسایی روان بنه های منفی برای جلوگیری از اختلافات (3)

روانشناسان عامل سرد شدن رابطه زن و شوهر را روان بُنه منفی (ذهنیت منفی) که بین آنها نسبت به هم ایجاد شده ، می دانند ؛ که این افکار و سوء ظن های منفی و بی اساس عامل اصلی پرخاشگری بین افراد می باشد.
Video02:43

شناسایی روان بنه های منفی برای جلوگیری از اختلافات (2)

زن و شوهری که بعد از ۱۵ سال زندگی به مشاوره رفته بودند و عامل اختلاف آن ها ، این بوده است که یکی از آنها بر اثر ذهنیت منفی که در ۱۵ سال پیش در ذهن او ایجاد شده بود ، سبب شده بود که رفتارات او نسبت به همسرش عوض شود و دائم در خیال خود فکر کند که همسرش اورا دوست ندارد و همه محبت های او در زندگی ، تصنعی بوده است.
Video02:06

شناسایی روان بنه های منفی برای جلوگیری از اختلافات (1)

یکی از تکنیک های فوق العاده برای کنترل و جلوگیری از پرخاشگری ، شناسایی روان بنه ها و ذهنیت منفی در ذهن انسان می باشد ؛ روان بنه ، برداشت های اولیه انسان که نسبت به موضوعاتی اتفاق می افتد ، که رفتارها و هیجان های بعدی فرد براساس آن شکل می گیرد.
Video02:27

شیوه قانون گذاری در محیط خانواده

- اگر در خانواده ای بین زن و شوهر ، یک قوانینی به توافق برسد و براساس آن قوانین سرسختانه عمل شود ،دیگر اسم آن بدقلقی و سختگیری و پرخاشگری نیست. - در تربیت فرزند و سفارش او در برنامه ریزی بازی های رایانه ای و فیلم دیدن ، در مدت زمان استفاده او باید توافق ایجاد شود که با تمام شدن وقت استفاده او ، با احترام و محبت ولی به طور قاطعانه باید رفتار کرد و او را به عمل کردن قانون منزل ، تمرین وعادت داده شود.
Video01:19

شرط اصلی در رفتار جرئت مندانه

- مؤلفه اصلی رفتار جرئت مندانه و قاطعانه ، "احترام" است ؛ یعنی هنگام ناراحت شدن از کسی ، ناراحتی را باید اعلام کرد ولی با ادای کامل احترام ، نه با داد و فریاد و پرخاش کردن.
Video02:41

درون ریزی عصبانیت یا بروز دادن آن (2)

- ابراز خشم و ناراحتی به دو گونه است : یا ابراز با پرخاشگری و یا ابراز جرئت مندانه و قاطعانه است. - اگر با برخورد فرد مقابل ناراحتی در فرد ایجاد شد ، با نگفتن احساس خود و درون ریزی ناراحتی ، باعث اذیت شدن خود می شود و با انباشته شدن ناراحتی ها ، سبب قهرها و جدایی ها می شود ؛ همانطور که سکته قلبی بر اثر استرس های انباشته شده در وجود فرد ، رخ می دهد.
Video04:15

درون ریزی عصبانیت یا بروز دادن آن (1)

- با ایجاد حالت خشم ، در نگاه اول دو راه حل برای فرد ایجاد می شود و آن یا اینکه درون ریزی عصبانیت در وجود خود و یا اینکه آن را بروز بدهد . - ریختن ناراحتی و خشم در وجود خود ، باعث افسردگی و از پا در آمدن می شود و به دنبال آن ، مریضی های جسمانی متعددی ایجاد می شود. - ریختن عصبانیت در خود ، سبب ایجاد احساس حقارت و کمبود عزت نفس در فرد می شود. - گاهی اوقات رفتار جرئت مندانه با سکوت و بی اعتنایی نشان داده می شود.
Video01:35

تکنیک مهم و پرکاربرد در کنترل خشم ، استرس و مهارت « نه » گفتن (2)

- در گذشته بین بعضی از عرفا و علما مرسوم بوده است که در دهان خود سنگ ریزه هایی می گذاشتند ، برای اینکه تا وقتی که مجبور می شدند که کلامی بگویند ، مجبور شوند این سنگ ریزه ها را دربیاورند ، که با سپری شدن این زمان کوتاه ، باعث بشود که در گفتن آن کلام فکر کنند. - با فرصت دادن به خود و تغییر مکان و فاصله زمانی ایجاد کردن ، باعث می شود که حرارت خشم ، کمتر شود.
Video02:17

تکنیک مهم و پرکاربرد در کنترل خشم ، استرس و مهارت « نه » گفتن (1)

- وقتی فرد در موقعیتی ، از او پرسشی می کنند ، در ابتدا استرس او را فرا می گیرد و به عبارتی دستپاچه می شود ، و نمی تواند سریع تمرکز کند و جواب آن سوال را که یقینا می داند پاسخ دهد ، در این شرایط باید زمان را به نفع خود بخرد و با مطرح کردن سوالات و جملاتی برای چند لحظه ، فرد مقابل را مشغول کند ، تا پاسخ اصلی را بتواند در ذهن جمع بندی بکند ، این شیوه ( معطل کردن برای چند لحظه) هم در استرس و هم در کنترل خشم و همچنین در مهارت نه گفتن بسیار مفید و تاثیر گذار می باشد.
Video01:39

پیامدهای خشم و خشونت (2)

- خشم ، همان عینک تیر و تاری است بر چشم ، که باعث به وضوح ندیدن واقعیت می شود ؛ پس انجام شیوه های مدیریت خشم و کنترل آن باید قبل از قرار گرفتن در موقعیت خشم صورت بگیرد و سبک تفکری فرد اصلاح شود. - پیامد خشم : خشم ،مانع از فهم مشکل و مدیریت حل مسئله و حل بحران می شود ؛ خشم ، موجب زورگویی و بروز شخصیت پرخاشگر می شود ؛ خشم ، به روابط بین همسران و خانواده و جامعه و به شخصیت آنها ، صدمه می زند.
Video01:12

پیامدهای خشم و خشونت (1)

- پیامدهای خشم : صدمه زدن به خود و موقعیت اجتماعی و شخصیت ، صدمه زدن به موقعیت خانوادگی و جایگاه پدری و مادری ما ، صدمه زدن به نقش های مختلفی که در فرد در جامعه دارد ؛ مثلا مدیری که پرخاش می کند ، با خشم خود ارزش و اعتبارش زیر سوال می رود. - خشم به دنبال خود خشم می آورد یعنی همان هم افزایی در آن می باشد.
Video01:00

مرحله پس از بروز خشم و عصبانیت

- وقتی فرد بعد از واقعه ای خشمگین شد و پرخاشگری کرد ؛ حتما به دنبال آن آثار سوء و عواقبی خواهد بود ؛ لذا بعد از عصبی شدن پشیمانی ، احساس گناه و احساس سرزنش برای فرد به وجود می آید ، که اینها خود عامل استرس و اضطراب هم می شود .

Balagh

Balagh

۱۳۹۶-۷-۵

۱۳۹۷-۱-۱۷

۲۵۶

گوناگون

این کانال توضیحاتی ندارد.