سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیترامشب - بررسی حباب قیمت بازیکنان

1,277 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

درودگر با اشاره به ارزیابی مدیران باشگاه های فوتبال در برنامه تیترامشب گفت: زمانی که مدیری قوانین را رعایت نکند و در مقابل تنبیهی هم نبیند معلوم است که قانون بازدارندگی خود را از دست می دهد، ما بطور مستمر فعالیت مدیران را ارزیابی نمی کنم و جالب اینکه در سیستم مدیرتی ما هر مدیری که تخلف بیشتری دارد شرف و بزرگی بیشتری نیز کسب می کند.
عضو اتحادیه باشگاه های فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: در فوتبال ما پولشویی وجود دارد که فیفا این موضوع را جرم می داند و همین امر هم باعث بدهی مالی باشگاه ها شده و اتفاقا همین مدیران متخلف نیز چون می دانند که از سوی هیچ مرجعی بازخواست نمی شوند به عملکرد اشتباهش ادامه می دهند.
او ادامه داد: ارزش گذاری یک بازیکن به این صورت است که ما به جیبمان توجه می کنیم و متناسب با آن هزینه می کنیم؛ کاوه رضایی بین 400 تا 500 میلیون تومان می ارزد، این ارش واقعی آن است و اگر پول بیشتری پرداخت شود عملا از بیت المال صرف شده و توجیه اقتصادی ندارد، باشگاه های عربی تنها بازیکنی را می خرند و عملا پولشان را دور می ریزند در حالی که لیگهای اروپایی به این صورت نیست و آنها قیمت واقعی بازیکن را می پردازند، به این ترتیب باشگاه های اروپایی نمی آیند بگویند که اگر مثلا فلان بازیکن من در قطر 5 میلیون دلار است پس در کشور من نیز قیمتش به این صورت است؛ اصولا این تفکر اشتباه است.
او افزود: عدول از قانون از راس هرم صورت می گیرد و به بدنه تسری پیدا می کند، در کشور ما مدیران، میلیاردی هزینه می کنند و در پایان با میزان زیادی از بدهی ها، باشگاه را به مدیرعامل بعدی تحویل می دهند و این چرخه ادامه پیدا می کند؛ زمانی که قیمت یک بازیکن به صورت حبابی بالا می رود سایر بازیکنان دیگر نیر توقعشان بالا می رود و این قیمتهای را دائما بالاتر می برد.
مایلی کهن دیگر مهمان برنامه گفت: مشکل کشور ما مشکل مدیریتی است و همین امر باعث تسری این وضعیت به تمام سطوح می شود؛ رئسای باشگاه ها چون پول بادآورده دارند در نتیجه به راحتی هم از بیت المال هزینه می کنند؛ این در حالیست که مدیرعاملان باشگاه های اروپایی اصلا حقوق نمی گیرند در حالی که در کشور ما مدیرعاملان حقوق و مزایای بالایی دارند و طبیعتا قیمت بالای بازیکنان روی حقوق مدیرهاملان نیز تاثیر مستقیم دارد.
این مربی فوتبال ادامه دادما به دلیل عدم داشتن مدیران کارآمد و اصل رابطه گری، افرادی به پستهایی می رسند که عملا شایستگی آن را ندارند؛ امروز شاهد حبابهای عظیم مالی بر سرقیمت های بازیکنان هستیم. در حال حاضر مدیران کنونی با فوتبال بیگانه اند و عملا کسانی که در این عرصه پیشکسوت هستند هیچ جایگاهی در این سیستم مدیریت باششگاه ها ندارند.
راهور دیگر مهمان برنامه گفت: فضای مجازی قابل کنترل نیست و فقط کافیست خبری در فضای مجازی بپیچد تا ببیند که همین خبر چطور دست به دست می چرخد؛ سوال مهم این است که از کجا باید ببینیم که ارزش واقعی یک بازیکن چقدر است؟
این روزنامه نگار ادامه داد: لیگ های قطری حاضر اند برای بازیکنان ایرانی حدودا 3.5 تا 4 میلیارد تومان هزینه کند، تعداد بازیکنان میلیاردی ما بالا نیست پس بهتر است به این تفکر دامن نزنیم که فوتبال ورزشی گران قیمت است. کل فوتبال ما شاید 10 بازیکن میلیاردی نداشته باشد، دو باشگاه تهرانی سرخ و آبی صاحب گاوصندوقی نیستند که بخواهند آن را زیرپای بازیکنان بریزند.
مانوسی فر دیگر مهمان برنامه گفت: ما ادعا می کنیم که اقتصاد مقاومتی داریم در حالی که در فوتبال شاهد حضور بازیکنان خارجی آن هم با قیمتی بسیار بالاتر از حد معمول هستیم، فوتبال ما بازار مکاره است، مربیان نیز بیشتر باشگاه ها را با چالش روبرو می کنند، ما در باشگاه های کشورمان شاهد کمیته فنی به معنای واقعی نیستم که باید اصلاح شود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش