سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - ضرورت بومی سازی در صنعت سایبری

515 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امروز تحریم فضای سایبری را در کشور هشدار می دهیم چرا که ممکن است حوزه جدیدی از تهدید در فضای سایبر شکل بگیرد، زیرا ما ظرفیت های خودکفا شدن را به طور کامل داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی با حضور در برنامه تیتر امشب گفت:
فضای سایبری در کشور ما در حال توسعه است، اما هنوز کامل نشده است، و به نوعی وابسته هستیم و اگر تحریم صورت بگیرد و مانند آنچه در کره شمالی رخ داد، اتفاق بیافتد، البته در کره شمالی مشکل چندانی پیش نیامد اما ما باید در این حوزه پیش بینی هایی داشته باشیم.
وی با اشاره به منتقدان به توسعه زیرساخت های سایبری افزود: ما به لحاظ استقلال سیاسی، کشور مستقلی هستیم، و موضوع نه شرقی و نه غربی باید به گونه ای باشد که آسیب ها و تهدیدها را بشناسیم و از فرصت های موجود در فن آوری ها بهره ببریم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: با توجه به اینکه امنیت یک مفهوم نسبی است، باید مرتب به روز باشیم، و ملاحظات و امنیت را باید به روز رسانی کنیم، و
باید با انجام اقداماتی در زیرساخت های حیاتی سایبر کشورمان و سرعت بخشی به شبکه ملی اطلاعات مساله تحریم سایبری را حل کنیم.
وی تاکید کرد: باید به سرعت در حوزه شبکه ملی اطلاعات کشور پیشرفت کنیم و بهانه جویی های دشمن را در فضای سایبر حذف کنیم؛ همچنین باید مراقب ورود شبکه های خارجی بدون کنترل در فضای سایبر باشیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین تاکید کرد که باید مراقب زیرساخت هایی که کشور در اختیار دشمن قرار می دهد باشیم و از آن پرهیز کنیم.
جلالی گفت: با نگاه به صنعت سایبری کشور و تغییر سرمایه ها در فضای سایبر می توانیم از قدرت داخلی کشور دفاع کنیم و به نحو احسن از فرصت ها و سرمایه ها استفاده کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور با واکنش به وزارت خارجه به دلیل عدم دفاع از مرزهای جغرافیایی سایبری کشورمان تاکید کرد: لازم است وزارت خارجه در زمینه محاکمه چند جوان ایرانی مقیم آمریکا که زیرساخت‌های سایبری کشور را مورد حمله قرار داده اند موضع‌گیری کند.
وی خاطرنشان کرد: هنوز برای دوستان وزارت خارجه فضای سایبری تعریف و معنا نشده است؛ وزارت خارجه در دفاع از فضای سایبر کشورمان باید اقامه دعوی کند؛ ظاهراً این وزارتخانه فکر می‌کند که فضای سایبری تنها یک مفهوم انتزاعی نه یک مفهوم سرزمینی است.
جلالی فضای سایبری را بخشی از خاک و قلمرو سرزمینی مان قلمداد کرد و افزود: ضروری است که این فضا را بشناسیم وازآن حفاظت کنیم تا در برابر تهدیدات بازدارنده ظاهر شویم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با اشاره به فناوری‌های نوین گفت: این فن آوری ها صرفا تهدیدمحور نیستند بلکه با نگاهی هوشمندانه می توان آنها را فرصت‌محور تلقی و ارزیابی کرد.
جلالی افزود: امروز تمام نیازهای دفاعی کشور را خودمان تولید و تامین می کنیم یعنی هر نیازی که استراتژی کشور ایجاب کند در کشور خودمان تولید می شود.
وی با بیان اینکه مسیر قدرت کشور از حوزه اقتدار عبور می‌کند به این نکته نیز تاکید کرد که امروز ضرورت دارد تا ظرفیت‌های لازم برای تامین این قدرت در جهت مقابله با تهدیدات گوشزد شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه 95 درصد از سرمایه های کشور در حوزه سایبری قرار دارد، گفت: امروز سرمایه‌های کشور به سرمایه‌های سایبری بدل شده است و این یک فرآیند گریزناپذیر است.
جلالی افزود: شاهدیم که امروزآمریکا از حداکثر توان فناوری‌های خود برای تهدید ما استفاده می‌کند و ما با یک تهدید غیرهمطراز ونامتقارن از سوی دشمنان و آمریکا مواجه ایم بنابراین باید در دانش تکنولوژیک درعرصه فناوری و سایبری حرکت کنیم. باید بتوانیم از خودمان دفاع و در برابر تهدیدات مقابله کنیم. باید دشمن را بشناسیم.
وی گفت: آینده قدرت ملی کشور درتوانایی سایبری نهفته است. وقتی ماهیت سرمایه‌ها در جهان امروز سایبری شده است باید در این مسیر به انباشت قدرت بپردازیم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم استقلال مان در ابعاد مختلفی چون نظامی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی زیر سوال نخواهد رفت.
جلالی با بیان اینکه «توسعه فضای سایبری در زمینه انتخابات و مسائل سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد»، اظهار کرد: در فضای انتخابات نیز شاهد بودیم که از توسعه تکنولوژی‌های سایبری استفاده ‌شد یعنی از این توانمندی ها در جهت رقابت‌های غیر مجاز انتخاباتی و یا در جهت مقابله با نظام از سوی عده‌ای مورد استفاده قرار ‌گرفت.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، اولویت امروز کشور در زمینه مقابله با تهدیدات را گسترش فضای ملی سایبری دانست وگفت: به دولتمردان‌مان می‌گوییم که باید هوشیار باشند و بهانه‌جویی‌ها را کنار بگذارند تا فضای ملی سایبری را گسترش دهیم و در ادامه سامانه‌های سایبری خارجی را نیز بدون کنترل و ارزیابی و نقاط حساس و حیاتی کشور مورد استفاده قرار ندهیم.
سردار جلالی در ادامه از طراحی مجموعه‌ای از سامانه‌ها بنام پدافند سایبری که شامل نرم‌افزار و سخت‌افزارهای خبر داد و گفت: به طور جدی قصد داریم در این زمینه ها به ایجاد امنیت بپردازیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین طبقه‌بندی کردن زیرساخت‌های سایبری کشور را یکی دیگر از سیاست‌های قرارگاه پدافند سایبری برشمرد و ادامه داد: لازم است زیرساخت‌های حیاتی کشور را تحت پایش قرار دهیم و هر کس در این زمینه کوتاهی کند باید مورد بازخواست قرار گیرد.
وی تصرح کرد: در مرحله تولید زیرساخت و رشد و توسعه هستیم، و بخش زیادی از مجموعه ها در حال رشد و توسعه هستند ولی ما برنامه داریم و یکی از برنامه ها رصد عمومی است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش