سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - اتاق عملیات گروه های تروریستی در خان طومان ترکیه بود

833 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اکنون مشخص شده که آتش بس در سوریه یک فرصت دهی به تروریستها بوده است و روس ها در توافق با آمریکاییها شکست خورده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسعود اسداللهی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص بررسی مسائل سوریه و تحولات در خان طومان در ارتباطی زنده از دمشق افزود: بعد از آزاد شدن این شهر رسانه ها خیلی به پوشش آن در داخل نپرداختند و شاید مردم زیاد با این منطقه آشنا نباشند.
وی تصریح کرد: تروریستها با سقوط این شهر تبلیغات رسانه ای فراوانی را انجام داده اند.
اسداللهی تأکید کرد: نیروهای تروریست دیروز با جمع آوری سه هزار نفر از نیروهایشان از مناطق دیگر ، با آتش شدید توپخانه و با خط مقدم النصره اقدام به بازپس گیری خان طومان و سعی کردند خط را با عملیات های انتحاری بشکنند.
کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: در این عملیات تنها 100 نفر از نیروهای رزمنده در این منطقه حضور داشتند و توانستند تلفات زیادی را به نیروهای تروریست وارد کنند اما به علت عدم توازن قوا تروریست ها توانستند شهر را بگیرند.
وی افزود: از ابتدای آتش بس با نقض آن توسط نیروهای تروریست و اعلام روس ها به سازمان ملل و امریکایی ها دیدیم که طرف ها هیچ اقدامی انجام ندادند اما در مقابل در خصوص واکنش سوری ها به این نقض آتش بس آمریکاییها سریع واکنش نشان دادند.
اسداللهی در خصوص هدایت عملیات تروریست ها گفت: دستور عملیات چند روز پیش توسط عربستانی ها و داوود اوغلو در اظهار نظرهایشان به تروریست ها داده شد.
وی افزود: هدف آنها پیشروی از طریق خان طومان و رسیدن به شرق حلب است.
کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: الآن روس ها متوجه شدند که در مقابل آمریکاییها اشتباه کرده اند و سعی در جبران آن را دارند.
وی گفت: نیروهای تروریست به طور عمده با ترکیه و عربستان رابطه دارند و امکاناتشان را از طریق این دو کشور تأمین می کنند.
اسداللهی تأکید کرد: تلقی روسیه این است که با توجه به پایان دوره اوباما در رسیدن به توافق نهایی عجله کند و همین عجله موجب تن دادن به آتش بس سریع بود.
وی گفت: اوباما قبل از پایان دوره اش نیاز به یک برگ برنده در سوریه دارد و آن هم کنار گذاشتن اسد است و از این رو می بینیم که در اظهار نظرهای اخیرشان به دنبال همین مسئله هستند اما عربستان و ترکیه خواهان ادامه جنگ و رسیدن به مذاکرات در دوران رئیس جمهور بعدی آمریکا هستند.
کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: روسها از نظر نظامی قوی ولی از نظر روانی ضعیف هستند و تحت تأثیر جنگ روانی آمریکایی ها قرار می گیرند.
در ادامه برنامه حسین رویوران دیگر کارشناس مسائل خاورمیانه در استودیوی شبکه خبر گفت: بر اساس قطعنامه 2254 دولت سوریه می خواهد با بحث آتش بس حسن نیت خود را نشان دهد هر چند که همه می دانند این آتش بس از جانب تکفیری ها نقض می شود.
وی در خصوص تحولات در خان طومان افزود: این نشان دهنده یک تحول جدی در میدان نیست و ابتکار عمل در دست دولت سوریه است.
رویوران تصریح کرد: تروریست ها با سوء‌استفاده از آتش بس و حمایت از طرف ترکیه توانستند خان طومان را بگیرند.
وی افزود: ترکیه آتش بس را محترم نمی شمارد و از نیروهای تروریستی حمایت می کند، در مقابل دولت سوریه و متحدانش ناگزیر هستند که تصمیم بگیرند که ادامه آتش بس قابل توجیه نیست.
کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: باید بدانیم که دولت سوریه هر زمان که بخواهد خان طومان را می گیرند اما می خواهند حسن نیت خود را در پایبندی به آتش بس نشان دهند.
وی با اشاره به همکاری روسیه با آمریکا گفت: در عملیات هایی که در چند ماه گذشته انجام شده وضعیت حلب تغییر پیدا کرده است و روس ها در تلاشند که از طریق سازمان ملل برخی از گروه هایی که به زعم آمریکا تروریستی نیستند را تروریست اعلام کنند و اگر این طور شود دیگر آتش بس معنا ندارد.
رویوران افزود: ادامه این شرایط روسیه را وادار می کنند که پوشش هوایی را برای این عملیات فراهم سازد.
هادی محمدی دیگر کارشناس مستقر در استودیو در خصوص وضعیت استراتژیک حلب گفت: وضع حلب به طوری است که محله غربی آن در دست ارتش سوریه و بخش های شرقی در اختیار شش یا هفت گروه تروریستی است.
وی تأکید کرد: هیچ تردیدی نیست که این گروه ها هم پیمانان القاعده هستند و قطعاً میانه رو نیستند.
محمدی تصریح کرد: منطقه شرقی حلب از جهت نزدیکی به فرودگاه از موقعیت سوق الجیشی برخوردار بود که با آزاد شدن فرودگاه معادل مناطق شرقی از دست رفت و عوض شد و در مناطق غربی هم چندین نقطه مهم وجود دارد.
کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: تروریست ها اولویت عملیاتشان در شرق حلب نیست و به همین جهت اصرار به آتش بس در حلب را داشتند و اولویت عملیاتی آنان در خان طومان تعیین شد.
وی خاطر نشان کرد: خان طومان منطقه کوچکی است که می تواند دشت های وسیعی را مورد پوشش قرار دهد.
محمدی گفت: این عقب نشینی یک رفتار تاکتیکی است که خیلی سریع می تواند به وضعیت اول خود برگردد.ت شناخته شود و موضوعشان به شورای امنیت ارجاع شود و در مرحله دوم به دنبال بازپس گیری دستاوردهای قبلی خود در این کشور جنگ زده است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش