سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - فضای مجازی به یک رگولاتور جدید نیاز دارد

838 بازدید7 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

شورای عالی فضای مجازی در جلسه شب گذشته خود با تصویب بندی، شبکه های پیام رسان را ملزم کرد، تا سرور کاربران ایرانی را به داخل ایران منتقل کنند. در این باره و الزامات شبکه های پیام رسان در کشور رضا تقی پور و محمد حسن انتظاری دو عضو شورای عالی فضای مجازی با حضور در استودیو تیتر امشب به بحث در این باره پرداختند.
محمد حسن انتظاری - عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: شبکه های پیام رسان خارجی در داخل ایران بدون هیچ مشکلی در داخل ایران کار می کنند و رگولاتور نظارتی رپبر آنها ندارد. در حالیکه پیام رسانها و سایت های ایرانی زیر نظر انواع دستورات و نظارت ها هستند که این رقابتی سخت و نامتعادل است.
رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی افزود: یکی از مشکلات مهم در حوزه کار کردن شبکه های پیام رسان، اختلافات آنها در تعاریف قانونی و حریم خصوصی افراد است. تقی پور افزود: افزایش توان پیام رسان های ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد و مشکلات قانونی از پیش روی آنها برداشته شود.
رضا تقی پور تاکید کرد: شبکه های پیام رسان هیچ تعهدی نسبت به قوانین و مقررات داخلی کشور ندارند و در تعاریف آنها با قوانین کشور ما تعارضات زیادی وجود دارد. حداقل انتظار این است که اگر دادگاه ما حکمی داد، اپراتور و پیام رسان خارجی ملزم به پذیرش و اجرای حکم باشد.
انتظاری گفت: حاکمیت اجتماعی کشور در دست ما نیست، بلکه دست پیام رسان های خارجی است. یعنی داده های کشور در خارج از کشور در حال ذخیره سازی است. این یعنی نقض حاکمیت ملی
این عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: وقتی فردی از مرز فیزیکی کشور عبور می کند شناسایی می شود. این باید در فضای مجازی هم اجرایی شود. چنین چیزی ممکن نیست که اطلاعات کشور در خارج ذخیره شود و بر روی آن تحلیل صورت گیرد.
انتظاری در ادامه برنامه افزود: کاربران فضای مجازی در ایران با ایرانی شدن این شبکه ها سرویس بهتر و ارزانتری دریافت خواهند کرد.
وی تاکید کرد باید موانع و قوانین دستو پاگیر از پیش روی جوانان مستعد ایرانی برداشته شود. وی افزود : بسیاری از جوانان و شرکتهای دانش بنیان ایرانی امکان ساخت شبکه های اجتماعی داخلی دارند ولی به دلیل مشکلات قانونی از آن سر باز می زنند.
دکتر تقی پور گفت: یکی از دلایل ایرانی سازی شبکه های اجتماعی لزوم داشتن یک جایگزین است. وی افزود: استقلال کشور و خود اتکایی کشور در حوزه فضای مجازی باید حفظ شود. تقی پور تاکید کرد: اگر روزی تصمیم گرفتند کشور ما را از این شبکه ها محروم کنند، کشور دچار زیان نشود.
وی افزود: شبکه ملی اطلاعات می بایست تا پایان سال 94 اجرایی میشد، اما به دلایلی اتفاق نیفتاد.
انتظاری در این باره گفت: باید برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یک زمان بندی بدهند که تا الان این کار انجام نشده است. وی افزود: شبکه ملی اطلاعات هرچه دیر تر اجرا شود، مردم از مواهب آن کمتر بهره مند می شودند.
این عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات مردم ارتباط بهتری با دولت و خدمات دولتی خواهند داشت و در استفاده از فضاهای مجازی، تجارت الکترونیکی و انجام امور اداری بسیار راحتتر و با هزینه کمتر کار خواهند کرد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش