سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - دستگاههای مختلف زیر ذره بین سازمان بازرسی کل کشور

1,081 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به اینکه کار سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر حسن انجام امور کشور و اجرای صحیح قوانین است، این سازمان می تواند به کلیه امور سه قوه و سازمان ها و ادارات نظارت کند واگر خلافی صورت گرفت می تواند تذکرات لازم را بدهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در برنامه تیتر امشب از شبکه خبر با توجه به اینکه در هفته قوه قضائیه هستیم، با دعوت از ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره این سازمان و فعالیت های این سازمان گفتگو شد.
سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور
رئیس سازمان کل کشور در ابتدای برنامه با تبریک هفته قوه قضائیه و روز میلاد امام حسن مجتبی درباره نحوه فعالیت سازمان بازرسی کل کشور و چگونگی ورود به حوزه های مختلف گفت: سازمان بازرسی کشور از سال 1308 و در حدود 90 سال قدمت دارد. در سال 1360 طبق اصل 174 قانون اساسی این سازمان تصویب شد و در ابتدا زیر نظر قوه قضائیه بود و بعد در اصلاحیه ای که صورت گرفت زیر نظرشخص رئیس قوه قضائیه قرار گرفت. وظایف این سازمان نظارت بر حسن انجام امور کشور و اجرای صحیح قوانین کلیه ادارات و سازمان هاست. این سازمان می تواند به کلیه امور سه قوه ورود و نظارت کند. در قوه مجریه از بالاترین تا پایین ترین قسمت می تواند ورود کند، نظارت کند و رسیدگی کند. هرجا قانونی نقض شد رسیدگی کند و تذکرات لازم را بدهد. در قوه مقننه بجز بحث قانونگذاری در سایر امور اداری می تواند وارد شود و رصد کند. در قوه قضائیه به جز کار قاضی و قضاوت در کلیه امور اداری می تواند ورود کند و نظارت داشته باشد.
سراج افزود: طبق ماده دو قانون بازرسی کشور سه نوع بازرسی داریم: بازرسی مستمر، بازرسی فوق العاده و بازرسی موردی.
بازرسی مستمر در پایان هر سال انجام میدهیم ، بدین صورت که معزلات ادارات رسیدگی شد و در اسفند برنامه سال آینده تدوین می شود به کل استان ها ابلاغ می شود. هرجا قانونی نقض شود بازرسان ما موظف هستند گزارش کنند. وی افزود: در بازرسی های فوق العاده زمانی است که اضطراری پیش می آید و از سوی مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه و درخواست شخص رئیس جمهور و رئیس سازمان می تواند بازرسی های فوق العاده انجام شود و به صورت فوق العاده رسیدگی شود. بازرسی موردی نیز از طرف مردم گزارش می شود. وی افزود: ما علاوه برسازمان بازرسی واسط بین دولت و مردم هستیم و ارتباطات مردمی ما بسیار گسترده است. در سال گذشته بیش از 60 هزار ارتباط مردمی د اشتیم از طریق مراجعه به سایت سازمان و تلفن 136 و مراجعات حضوری . گزارش های مورد بررسی قرار می گیرد اگر تخلفی صورت گرفته باشد گزارش می شود از مدیرکل به بالا به ریاست جمهوری گزارش می شود . در هیئت تجدید نظر یک قاضی گزارش را مورد بررسی قرار می دهد. بعضی گزارشها به دیوان عدالت اداری نیز گزارش می شود.
وی درباره پرداخت های میلیونی به مدیران دولتی گفت: در این گزارش ها یک مقداری سیاه نمایی هم شد . اما بر اساس قانون رسیدگی می شود . گزارشی به روسای سه قوه ارسال کرده ایم. اما اگر چند مدیر تخلفی کردند نباید به همه مدیران تامین داده شود. تخلف در همه سازمان ها صورت می گیرد و ما منکر نیستیم اما نباید به همه مدیران تامین داده شود. وی افزود این مشکلات در دیگر کشورها نیز هست. وی افزود در یکی از کشورهای اروپایی نیز این کار صورت گرفته بود و رتبه کشور مورد نظر به 100 رسید و بعد دوباره به یک رسید وی افزود: کشور مورد نظر در بررسی های به عمل آمده از مردم متوجه شدند که مردم احساس امنیت ندارند و مورد سرزنش قرار گرفتیم که سعی کردیم در حل این مشکل برآییم و توانستیم امنیت را به مردم و جامعه برگردانیم و بدین صورت بود که رتبه کشورمان در نبود تخلفات به یک رسید و مورد تحسین مردم قرار گرفتیم و امنیت را بازگرداندیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کل گزارش های ما در این دوره یعنی از ماه شهریور 92 تا کنون، بیشترش حل شده است. وی افزود دامن زدن و بزرگ کردن مشکلات کار را سخت تر می کند.
سراج افزود: صندوق توسعه ملی 20 درصد حاصل فروش میعانات گازی و نفتی را باید برای نسل های آینده اختصاص دهد که باید در این صندوق واریز شود. در این صندوق که به ریاست رئیس جمهور و هیئت عامل و هیئت نظارت است اداره می شود.

وی درباره پرداخت های میلیونی نیز گفت: رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه تکلیف کردند که بررسی شود. اگر خلاف قانون پرداختی صورت گرفته باشد باید رسیدگی شود و برگشت داده شود و باید حتی نام فرد متخلف را بگوییم و اطلاع رسانی کنیم.
وی افزود : نامه ای به روسای سه قوه نوشتیم . رئیس جمهور دستور دادند که اگر وزارت خانه ای و سازمانی تخطی کند و قوانین را رعایت نکند باید رسیدگی شود و توضیح دهند. ما به دستور حضرت آقا به دنبال عمل هستیم و باید کارها عملیاتی شود و فقط در حد حرف نباشد.
وی درباره ریزگردها نیز گفت: در مورد ریزگردها وارد عمل شده ایم و پیگیری های لازم در حال انجام است. وی گفت مثلا درباره آلودگی هایی که وسایل نقلیه ایجاد می کنند، دستگاههای مورد نظر را ملزم کرده ایم که باید معاینه فنی به جد پیگیری شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره فرارهای مالیاتی نیز گفت: درحوزه مالیات و فرارهای مالیاتی نیز وارد عمل شده ایم. همه موارد بررسی می شود و راههای فرار را می بندیم.
وی درباره معوقات بانکی نیز گفت: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده است، 93 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داشتیم که مقداری از آن وصول شده است. خیلی از معوقات بانکی تحت نوسانات بازار ارز بوده است که شخص به مشکل خورده است. دولت مصر است که بتواند جلوی قاچاق را نیز بگیرد.
وی درباره واردات بی رویه خودرو نیز گفت این کار به تولید ملی ضرر می رساند.
وی درباره برگزارس سمینارها نیز گفت: سمینار جواب نمی دهد، امسال را مقام معظم رهبری سال اقدام و عمل نام گذاری کرده اند پس باید فرمایشات رهبری را عملیاتی کنیم.
سراج در پایان افزود: ما اگر بتوانیم تولید را ارتقا دهیم و کارخانه ها را حتی با هزینه دولت راه اندازی کنیم، آمار زندان ها را کم کنیم و بیکاری را در نظر بگیریم و در رفع مشکل برآییم بسیاری از مشکلات حل می شود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش