سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - وجه تمایز انتخابات هفتم اسفند عامل زمانی است

859 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

محمدحسین مقیمی در گفتگو با برنامه تیتر امشب با اعلام این خبر گفت: ما برای برگزاری انتخابات در روز هفتم اسفند نیازهای تدارکاتی را آماده کردیم، تعرفه ها آماده شده است و ان شاء الله با حضور یکپارچه مردم انتخابات خوبی خواهیم داشت.
مقیمی در خصوص حضور مردم برای برگزاری و اجرای انتخابات گفت: ما در این دوره یکی از بیشترین ثبت نام ها را برای انتخابات مجلس داشته ایم که این نشان دهنده علاقه مردم به مجلس و سرنوشت خود است و از فردا که تبلیغات به صورت رسمی شروع خواهد شد، ما شاهد یک تبلیغات گسترده و شور انتخاباتی خواهیم بود.
مقیمی افزود: ستاد انتخابات دهمین اطلاعیه خود را در مورد نحوه تبلیغات در انتخابات، رعایت قانون و اخلاق مداری توسط کاندیداها و هواداران و رعایت حقوق سایر داوطلبین منتشر کرد که امیدواریم همه داوطلبان و هواداران شان این مسایل را رعایت کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: مطبوعاتی که مربوط به دولت هستند و یا سایت هایی که مربوط به دولت هستند، خبرگزاری های دولتی و یا حتی سازمان صدا و سیما نمی توانند امکانات خود را در اختیار داوطلبان قرار دهند. کارمندان دولت در فضای اداری و در جایی که کار می کنند نمی توانند فعالیت تبلیغاتی کنند و اگر بخواهند در ستادها فعالیت داشته باشند باید مرخصی بگیرند و یا در وقت غیراداری این کار را انجام دهند. منعی برای کارمندان دولت برای تبلیغ کاندیداها نیست و همه اعضای هیئت های اجرایی از این قضیه مستثنی هستند.
مقیمی در خصوص وجه تمایز انتخابات هفتم اسفند گفت: مهمترین وجه تمایز این انتخابات عامل زمانی است. زیرا هم در عرصه بین المللی و هم منطقه ای در شرایط خاصی قرار داریم. با توجه به وضعیتی که در خاورمیانه وجود دارد، حضور مردم تعیین کننده است. حضور همه ما در روز 7 اسفند ضروری است. در حال حاضر به یک مجلس قوی که کفایت بیشتری داشته باشد نیاز داریم که ما را در افق 1404 به سطحی که می خواهیم برساند. حضور نمایندگان با صلاحیت بیشتر کمک می کند به اجرای بهتر برنامه هایی که در پیش داریم.
مقیمی همچنین با اشاره به آمار واجدین شرایط برای رای دهی در کل کشور گفت: بیش از 54 میلیون نفر در کشور واجد شرایط رای دادن هستند و کسانی که قبل از تاریخ 7 اسفند 1376 متولد شده اند می توانند در این انتخابات شرکت کنند و رای اولی محسوب می شوند.
مقیمی با اشاره به هماهنگی های امنیتی انجام شده گفت: امنیت انتخابات با وزارت کشور است. شورای امنیت کشور که به ریاست وزیر کشور تشکیل می شود ، با حضور اعضاء برنامه های امنیتی خودش را برای برگزاری امنیت بیشتر در انتخابات ارائه می کند که برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند امنیت کامل برقرار است و همه تمهیدات اندیشیده شده است.
رییس ستاد انتخابات در خصوص فضای مجازی و استفاده داوطلبان از این فضا برای تبلیغات نیز گفت: از چند ما گذشته دغدغه مجریان و دستگاه امنیتی و انتظامی فضای مجازی بود. حتی در شوراهای تأمین این بحث جدی مطرح شده بود و تصمیماتی نیز گرفته شد. هفته گذشته شورای عالی فضای مجازی جلسه ای برگزار کرد که در آن جلسه تصمیم گرفته شد که وزارت کشور دستورالعملی را در این خصوص تهیه کنند که هم تبلیغات در این زمینه صورت بگیرد و هم تخلفاتی رخ ندهد. پیش نویسی تهیه شد و برای شورای عالی فضای مجازی ارسال شد که احتمال می دهم فردا ابلاغ شود.
مقمیمی سخنان خود را با یک توصیه ادامه داد: «در فضای مجازی توصیه ما به همه داوطلبان و هواداران این است که به دستورالعملی که ابلاغ خواهد شد، احترام بگذارند و رعایت کنند. امیدوارم که جو سالم و رقابتی داشته باشیم. ما تا الان تخلف خیلی جدی را ندیدیم و به ما گزارش نشده است. در فضای عادی هم توصیه می شود عکس پاره نکنند، اقلام تبلیغاتی را از بین نبرند. من فکر می کنم که در انتخابات دهم نتیجه همه خوش اخلاقی های انتخابات قبلی را تجربه خواهیم کرد.»
وی همچنین در ارتباط با حضور اقلیت های دینی در این انتخابات گفت: ما 5 نفر داوطلب اقلیت های دینی داریم. این افراد طبق قانون انتخابات ثبت نام می کنند و فرآیند بررسی این داوطلبان انجام می شود. این داوطلبان نیز باید به دین و آیین مذهبی خودشان معتقد باشند. و به عنوان مثال فقط یهودی ها می توانند به داوطلب یهودی رای بدهند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش