سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - پیگیری ماجرای طرح وام خرید کالای ایرانی

1,064 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

حمید رضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با حضور در استودیو تیتر امشب درباره ماجرای طرح ام خرید کالای ایرانی گفت: شرایط رکود در همه حوزه های تولیدی و همه مردم دیده می شود، اما با اعلام ارائه کارت های اعتباری مردم منتظر ماندند تا از شرایط ویژه این کارت ها استفاده کنند. اعلام این خبر کالاها در انبارها انباشت شد.
غزنوی با بیان اینکه البته دولت از طریق سیاست های اعتباری می خواست در درآمد مردم دخیل باشد تا شرایط رونق اقتصادی صورت بگیرد، گفت: خودرو در شرایطی فروش رفت که کمپین هایی علیه همین خودروهای داخلی صورت گرفته بود . تجربه نشان می دهد مشکل تولید داخلی نیست بلکه مشکل درآمد مردم است.
طحان پوررئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: شاید در این طرح یک کارخانه موفق می شد، اما دیگران موفق نبودند. زیرا همه تولید کنندگان که نمایندگی و دفتر فروش ندارند. ما از روز اول هم با این طرح مخالف بودیم زیرا اجرای آن نادرست بود. قرار بود کالای ایرانی فروش برود اما پول باید مستقیم می رفت برای تولید که اصلا امکان پذیر نبود.
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه مرکز افزود: با بانک مرکزی هماهنگ شد که دستگاه پز در فروشگاه ها به بانک مرکزی وصل شود. اما زیر ساخت ها اجرایی نشد، با اینکه امکان اجرا وجود داشت و تجربه هم در این خصوص وجود دارد.
اما رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه طرح خوب بود، اما باید ببینیم کف بازار چی می گوید، گفت: این طرح فقط یک قرص آرام بخش بود و ریشه ای نبود و اتاق فکری نداشت و نیاز به یک کمک داشت. در سالی که اقتصاد مقاومتی است وظیفه ما اینست که از تولید حمایت کنیم، اما از ما هیچ مشورتی گرفته نشد. اصل این طرح حمایت از تولید داخل بود، البته این یک اتفاق خوب موقتی بود.
برخلاف طحان پور سخنگوی انجمن تولید کنندگان لواز خانگی گفت: برای این طرح برنامه ریزی کاملی صورت گرفته بود و تجربه های موفقی هم تولید کنندگان در این خصوص داشتند و مشکل ما اصلا در نظام تولید نبود بلکه مشکل ما در خصوص توزیع نشدن کارت از سوی بانک مرکزی بود که اتفاق نیفتاد. متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تولید کنندگان ناگزیر به خداحافظی با کارگران خود شدند و برای هر کالایی یک کدی در نظر گرفته شده بود، و اگر یک فروشگاهی از انواع و اقسام کالا داشت وقتی کارت را وارد پز می کرد هزینه همان کالا دریافت می شد. بانک مرکزی و وزارت صنعت معدن نیامدند
شاه ویسی کارشناس اقتصادی هم در ارتباط تلفنی با تیتر امشب گفت: اتاق فکر زمانی اتاق فکر است که خروج آن نقص پذیر نباشد اما در پرسمان 15 اقتصاد دادن چندین سوال نقش بست که در اتاق فکر مورد نظر شما چگونه می توانست از حمایت ها صورت بگیرد. باید دوستان در دولت همت بکنند و تصمیمات سخت را در کنار اتاق فکر قوی گرفته شود.
طحان پور نیز افزود: اگر تمام تصمیمات عالی در یک اتاق فکر اتفاق افتاد، وای به حال صنعت تولید، چه کسی کالاهای تولید داخل را در این مملکت می فروشد .تولید ممکلت چه با کیفیت چه بی کیفیت را توزیع می فروشد. ایرانی کالای خوب ایرانی بخرد. ما نمی توانیم به مردم بگویم با پول خود چه نوع کالایی بخرید؟ بانک مرکزی باید کارت ها را در اختیار مردم قرار می داد و نتوانست انجام بدهد. اما کسانی که دسته چک ندارند چه کار باید بکنند؟ اقتصاد آزاد است و باید توان کیفیت تولید را بالا برد.
غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در پایان برنامه گفت: مردم می توانند مراجعه کنند به فروشگاه ها و از خرید کالاهای ایرانی استفاده کنند. مردم صاحب اختیار پول جیب خود هستند اما هیچ کشوری تسهیلات برای خرید جنس خارجی فراهم نمی کند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش