سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - چابهار دروازه توسعه منطقه ای

943 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

سری واس تاش، معاون وزیر کشتیرانی هند با حضور در برنامه تیتر امشب با اعلام این مطلب گفت: باید بگویم که خیلی خوشحال هستم که از اینکه نخست وزیر هند در نشست امروز این صحبت ها را بیان کردند. ما بنادر دریایی بسیار زیادی داریم. نخست وزیر ما توسعه ای را در پیش گرفته اند که «توسعه بندر محور» هست و نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت دارد.
این مقام هندوستانی افزود: استفاده از بندر چابهار می تواند تسهیلات ویژه ای را برای تجارت منطقه ای فراهم سازد. توسعه بندر به اشتغال و سرمایه گذاری سه کشور ایران، هندوستان و افغانستان رونق خواهد داد. ما می توانیم بخشی از تولید را در چابهار انجام دهیم تا منتقل بکنیم به خود کشور هندوستان و خود افغانستان. چابهار یک همخوانی خوبی با بنادر هند دارد و یک قرارداد برد ـ برد هست برای سه کشور و دروازه های تجارت جهانی را برای هند باز می کند. از دید هند در واقع چابهار می تواند یک دروازه ای به رشد اقتصادی، اشتغالزایی، سرمایه گذاری بیتشر و دسترسی به افغانستان و تأمین رفاه برای کل منطقه باشد.
سری واس تاش تأکید کرد: بندر چابهار نمونه خوبی از همکاری کشورهای دوست ایران و هند است که از مدتهای دور روابط ویژه ای با همدیگر داشته اند.
همچنین در این برنامه سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر چابهار در پنج فاز طراحی شده است. که به ظرفیت 90 میلیون تن در سال خواهد رسید. امیدواریم که این زمان کوتاه تر شود. در این مرحله فاز یک را اجرا می کنیم. ما در چابهار دو بندر داریم ، بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری که 30 سال است مورد بهره برداری قرار گرفته است. بندر جدید که شهید بهشتی است، 5 اسکله در حال ساخت دارد و حدود 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. امیدواریم تا آبان ما این اتفاق بیافتد و ما از فاز یک بهره برداری کنیم. در حال حاضر سبک سازی در این بندر نیز انجام نمی شود و کشتی های سنگین توان پهلوگیری در بندر را دارند. ما در این فاز به ظرفیت 8/5 میلیون تن خواهیم رسید.
سعید نژاد با اشاره به میزان سرمایه گذاری در این بندر نیز گفت: 150 میلیون دلار به اضافه 85 میلیون دلار میزان سرمایه گذاری دو کشور در این بندر خواهد بود.
همچنین وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه در گفتگوی تلفنی با برنامه تیتر امشب درخصوص اهمیت توسعه بندر چابهار گفت: نکته مهم این است که سه رئیس جمهور برای این توافق به تهران آمدند که نشان می دهد این موضوع بسیار استراتژیک برای منافع سه کشور می باشد. این نکته بسیار مهم تر از شهر چابهار است. این نشان می دهد که ما چگونه می توانیم اقتصاد هند را به آسیای میانه پیوند بزنیم. افغانی ها هم علاقمند هستند به آب های گرم خلیج فارس و دریای عمان دسترسی داشته باشند. برای ما بسیار مهم است که ما در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور به یک توسعه دست پیدا بکنیم.
عباس آخوندی افزود: این قرارداد می تواند تأثیرات بسیار گسترده ای برای همه داشته باشد. در افغانستان معادن بسیار بزرگی وجود دارد که هندی بسیار به آن علاقمند هستند. هم منافع هندی ها و هم منافع افغانستانی ها تأمین می شود. برای ما مهم است که از مسیر ترانزیتی خودمان به نحو احسنت استفاده بکنیم تا توسعه منطقه خودمان را فراهم کنیم. منافع همه ما در این است که این کار را توسعه بدهیم. برای تزانزیت زمینی هزینه 50 درصد را تخفیف داده ایم و در حوزه بارگیری دریایی نیز 55 درصد برای این کار تخفیف در نظر گرفته ایم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش