سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

نبض- سیستم ارجاع تنها راه کاهش هزینه های درمان است

947 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه نبضکانال برنامه نبض

کارشناسان معتقدند تنها از طریق سیستم ارجاع می توان نظام سلامت کشور را متحول و هزینه های درمان را کاهش داد.
اقتصاد سلامت در کشور ما همواره به چالشهایی همراه بوده است که با درک درست شرایط می توان این چالشها را به ظرفیت تبدیل کرد، دکتر قانعی دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی وزارت بهداشت، دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و دکتر آقاجانی کارشناس حوزه سلامت این موضوع را در برنامه نبض بررسی کردند.
دکتر قانعی دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی وزارت بهداشت، با اشاره به توانمندی های کشور در جهت تولید دارو گفت: انتظار داریم با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی، بتوان یک چنین داروهایی را بیش از بیش به تولید انبوه برسانیم تا مشکلات بیماران تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

به گفته قانعی، بیشتر تولیدکنندگان تاکنون فقط به بازار داخلی توجه داشتند و برای صادرات دارویی تولید نمی‌کردند؛ اما مدتی است که به تولید دارو برای عرضه در بازارهای جهانی پرداخته‌اند و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه داشته‌اند.
او ادامه داد: برخی از دارو مواد اولیه ارزانی دارند اما محصول نهایی بسیار گران قیمت می شوند ما در تلاشیم یک چنین داروهایی را در داخل کشور تولید کنیم، اما بعضی از داروها مواد اولیه گران قیمتی دارند که ما برای درمان بیماری ها راهی بجر واردات این مواد اولیه نداریم.
او در ادامه به مسئله بیمه ها در کشور اشاره کرد و افزود: اگر فناوری اطلاعات در حوزه بیمه ها وارد شود آنگاه شاهد رفاه بیشتر بیماران در بحث بهداشت و درمان خواهیم بود لذا فناوری اطلاعات در بخش بیمه ای کشور باید ورود کند.
دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر اهمیت سیستم ارجاء به عنوان تنها راه کاهش هزینه های درمان کشور، تاکید کرد: با استفاده از سیستم ارجاع می توانیم هزینه های درمان را کاهش دهیم؛ سیستم ارجاء به ما کمک می کند تا یک بیمار در طول روز به چند دکتر مراجعه نکند و در نتیجه تنها از طریق یک پزشک و یک نسخه نسبت به درمان بیماری خود اقدام کند.
او تصریح کرد: دیده شده است که بسیاری از بیماران در طول روز به چندین پزشک مراجعه کرده اند و به همان تعداد نیز نسخه دریافت کرده اما هیچکدام از این نسخه را به داروخانه نبرده و نسبت به درمان بیماری خود اقدام لازم را انجام نداده اند.
او در ادامه به اهمیت دفترچه های بیمه اشاره کرد و گفت: هر فردی باید فقط یک دفترچه بیمه داشته باشد و بیشتر از آن عدالت سلامت کشور را تهدید می کند زیرا پیش از این شاهد بودیم که بسیاری از بیماران بیش از یک دفترچه بیمه درمانی داشته اند و بعضی حتی یک دفترچه بیمه سلامت هم نداشته اند.
او افزود: سیستم ارجاء ما را به عدالت سلامت رهنمود می سازد، عدالت سلامت به این معناست که تمام مردم بتوانند به خدمات بهداشت و درمان دسترسی یکسان و عادلانه داشته باشند اگرچه الویت اصلی همیشه با بهداشت است زیرا اگر بهداشت رعایت شود به دنبالش درمان نیر کنترل می شود.

دکتر آقاجانی کارشناس حوزه سلامت با اشاره به توانمندی های وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در بسیاری از امور یک مرجع به حساب می آید بر این اساس خود می توان یک مدعی جدی در بحث درمان باشد و به طور قطع می تواند نسبت به سایر دستگاه های اجرایی کشور موثرتر واقع شود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش