سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - وزیر ارتباطات: هموطنان تخلفات را به شماره ۱۹۵ اعلام کنند

1,061 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

وزیر ارتباطات، افزایش بندهایی به قبض های موبایل را تکذیب کرد و گفت: بدون اجازه کاربر هیچ کس حق دریافت وجه از گیرنده پیامک را ندارد.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیامک های تبلیغاتی گفت: بدون اذن و اجازه کاربر هیچ کس حق ندارد پولی بابت پیام های تبلیغاتی از کاربر دریافت کندف مگر اینکه پیامکی ارسال شود و شخص کاربر آگاهانه و ناآگاهانه اجازه دهد و پیامک مربوطه را فعال کند که هزینه دریافت می شود. واعظی تاکید کرد در غیر اینصورت کاربران می توانند با 195 تماس بگیرند و مورد را اطلاع دهند.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت های خود درباره معرفی نشدن اپراتور همراه در جشنواره روز گذشته نیز گفت: با توجه به اینکه سال 95 سال اقتصاد مقاومتی است، تم جشنواره در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انتخاب شد و شرکت های دانش بنیان و بخش هایی که در طول سال کمتر مورد توجه هستند را انتخاب کردیم و در این جشنواره از نظر فنی و اقتصادی تا نوآوری های فنی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و هدف بیشتر بومی سازی بود.

واعظی درباره نرخ تعرفه های تلفن ثابت و همراه نیز گفت: سال گذشته تحولی در تلفن ثابت و همراه ایجاد کردیم که هزینه های داخل شهر، بین شهری به فاصله محاسبه می شود. بنابراین تصمیم گرفتیم که هرکس از هرنقطه ایران به نقطه دیگر در کشور با تلفن همراه تماس بگیرد نرخ مشخص باشد. اما برای تلفن ثابت روش به این صورت است که در داخل استان ها تماس در دقیقه بک رقم پرداخت می شود اگر بیرون استان باشد رقم فرق می کندکه این کاری نو برای تسهیل در پرداخت های ارتباطاتی بود.

وی گفت: در برخی از کشورهای تلفن های ضرورری فقط با موبایل انجام می شود ولی در کشور ما طوری است که مردم بیشتر از موبایل استفاده می کنند. واعظی افزود: بر همین اساس کمیته مشترکی تشکیل شده است که بررسی اولیه هفته گذشته به پایان رسید و نظرات به کارگروه بیان شد و تا هفته آینده کارگروه نظر خود را اعلام خواهد کرد. بنابراین چون مردم بیشتر از موبایل استفاده می کنند ممکن است به جایی برسیم که تا سال آینده تلفن ثابت دیگر جایی برای سرمایه گذار نداشته باشد. پس باید طوری برنامه ریزی کنیم که استفاده از تلفن ثابت بیشتر شود و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

واعظی درباره طرح جدید در وزارت ارتباطات گفت: بر اسای این طرح کسی که شماره ای را در مقطعی می خرد و شماره را عوض نکرده است می تواند به دلخواه بدون تغییر شماره اپراتور خود را تغییر دهد.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات درباره همکاری با دبیرخانه شورای عالی مجازی درباره طرح شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: با این شورا همکاری های لازم را داشته ایم و خوشبختانه شورای عالی مجازی، چارچوب و کلیات والزامات را تصویب کرده اند و بر اساس ابلاغ شورای عالی مجازی هماهنگی ها انجام شد و همه تلاش بر این بوده است که بهانه ای برای انجام ندادن آن نداشته باشیم و شبکه ملی اطلاعات در این دولت اجرا خواهد شد. زیرساخت ها انجام شده است و طراحی ها نیز صورت گرفته است. با دستگاههای امنیتی نیز کار مشترکی شروع شده است و همانطور که قول دادیم دولت الکترونیک را رونمایی کنیم و این کار انجام شد نیمه دوم امسال نیز امیدواریم شبکه ملی اطلاعات رونمایی و اجرایی شود.

واعظی در ادامه ا فزود: تلاش مرکز ملی و رئیس شورای عالی مجازی که پیگیر هستند بر این بوده است که وظیفه ای که مقام معظم رهبری در حکم و ده بند ابلاغ کردند را به انجام برسانند. رئیس جمهور نیز در جلسه فروردین ماه به تشکیل جلسات در هر ماه تاکید کردند.

واعظی درباره اقدامات انجام شده درباره رفع دغدغه های خانواده ها مبنی بر استفاده از فضای مجازی نیز گفت: سعی در ارتقای اندیشه های دینی و فرهنگی جامعه داریم لذا بخشی از مشکلات سلبی وبخشی ایجابی است. در بخش سلبی تمام ابزارهای فنی را به کار می گیریم تا تمام سایت هایی که کانون تخریب خانواده ها هستند واعتقادات و فرهنگ را نشانه گرفته اند از طریق فیلترینک هوشمند مسدود کنیم اما در مشکلات ایجابی باید فرهنگ سازی شود. همانطور که خانوداده ها در کنترل فرزندان در دیگر امور نظارت و دقت دارند باید در فضای مجازی هم فرزندان را کنترل کنند.

وی گفت: فضای مجازی به سرعت در حال رشد است و فرصت برای فرهنگ سازی و استفاده صحیح در حوزه مجازی کم بوده است. فضای مجازی می تواند بسیار مفید باشد برای کسانی که طالب علم و اطلاعات هستند اما افراد متخلفی هم هستند که سعی در تخریب جامعه و فرهنگ جامعه دارند پس باید مراقب باشیم.

وزیر ارتباطات درباره تلگرام و کانالهای غیر اخلاقی در تلگرام نیز گفت: در داخل کشور رباتی طراحی شده است که کاناهای غیر اخلاقی تلگرام را شناسایی می کند. البته یکی از شروط تلگرام این است که کانالهای غیر اخلاقی به معنای مستهجن در این کانال (تلگرام) وجود ندارد ولی ربات ما نیز این کانال ها را اگر وجود داشته باشند شناسایی می کند.

واعظی در پایان درباره سخنی که گفته بود در امور داخلی مجلس دخالت نمی کنیم گفت: به عقیده بنده آنچه مربوط به داخل مجلس است دولت نقشی ندارد و نمایندگان خودشان رئیس مجلس را انتخاب خواهند کرد و دولت دخالتی نمی کند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش