سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - اختلاف جدی دولت و بخش خصوصی در حمایت از صنایع کوچک

1,023 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

مدیر عامل صنایع کوچک شهری و شهرک های صنعتی کشور درباره مشکلات صنایع کوچک و متوسط گفت: در حال حاضر ۷۵۰۰ واحد تعطیل و زیر ظرفیت شناسایی شده است که قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در برنامه تیتر امشب مشکلات صنایع کوچک و متوسط، با حضور آقایان یزدانی مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.
یزدانی مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی
یزدانی مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور درباره پرداخت تسهیلات به واحدهای تعطیل شده صنعتی گفت: پیرو تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری برای پیگیری بحث رکود در کشور و ضرورت اقتصاد، بیست جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است. همچنین 11 کار گروه تسهیل تشکیل و تصمیماتی در این ستاد اتخاذ شده است مبنی بر اینکه 7500 واحد صنعتی تعطیل و زیر ظرفیت را به بهره برداری برسانیم.
او افزود: همچنین 200 طرح صنعتی که جواز صنعتی هم دارند قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسند. قرار شده است که 7500 واحد را وارد عرصه تولید کنیم اما ما این 7500 واحد را به 10 هزار واحد ارتقا داده ایم.
یزدانی گفت: تا عصر امروز 12 تیر ماه 95، بیش از 25 هزار واحد برای تسهیلات ثبت نام کرده اند. کمیته بررسی تشکیل شده است که بیش از 500 مورد در کمیته بررسی شده است و از این تعداد 277 فقره برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند. بانک ها یک ماه فرصت دارند به درخواست ها رسیدگی کنند و تسهیلات را پرداخت کنند.
او افزود: پیش بینی بر این است که تا پایان تیر ماه کلیه درخواست ها به کارگروهها و بانک ها معرفی شوند و تا پایان مرداد تسهیلات پرداخت شود.
در ادامه ی برنامه آقای آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی گفت: در حال حاضر مشکل صنایع کوچک این است که 96 درصد واحدهای تولیدی بدون محاسبه واحدهای صنفی تولید هستند و از نظر اشتغال 45 درصد بدون محاسبه واحد های تولیدی هستند.
او افزود عمده ی مشکلات، تامین مالی است و چون کشور ما بانک محور است وبر اساس گفته آقای سیف مدیر کل بانک مرکزی 52 درصد منابع بانکها فریز شده است یعنی ارائه نمی شود.
آل اسحاق افزود: آقای قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز گفت: از 48 درصد باقی مانده حدود 8 تا 10 درصد به واحد های کوچک و متوسط که 90 در صد در کشور است، تعلق می گیرد.
یزدانی در پاسخ به صحبت های آل اسحاق گفت: واحدهای بزرگ، متوسط و کوچک مکمل همدیگر هستند و در مذاکرات برجام که انجام شده است به تبع واحد های بزرگ، واحدهای کوچک و متوسط هم رشد کرده اند.
یزدانی گفت: 16 هزار میلیاردی که براورد کرده ایم 12 هزار واحد صنعتی را به بهره برداری می رساند و بانک ها مکلف به تامین منابع مالی هستند.
او افزود: این منابع تا پایان سال صد درصد محقق می شود.
ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران نیز در ارتباط تلفنی گفت: دلیل پیش بینی 16 هزار میلیارد برای تزریق به بنگاه های کوچک ومتوسط رکود در صنعت است.
او افزود: در قانون حمایت از تولید و بهبود مستمر فضای کسب و کار تصریح شده است که اگر قصد کمک به واحد های کوچک و متوسط داریم بخش خصوصی باید حتما نظر خود را اعمال کند و با بخش خصوصی مشورت شود که هنوز به بخش خصوصی توجهی نشده است.

او گفت: اگر 7500 واحد تعطیل شناسایی شده است ثبت نام از 25 هزار واحد در تضاد است.

او افزود: در استان ها هیئتی تشکیل شده است که در آنجا هم به بخش خصوصی توجهی نشده است و مشارکتی نشده است.

یزدانی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی، 110 طرح و برنامه برای وزارت خانه ها دارد که تعدادی مربوط به وزارت صنعت است و قرار است واحد های تعطیل و زیر ظرفیت راه اندازی شود.

او گفت: در رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار اگر به بنیان های اقتصادی متکی باشیم به دور از استقراض از بانک مرکزی برای خروج رکود که یکی از اصول اصلی اقتصاد مقاومتی است حمایت از بخش خصوصی است.

یزدانی افزود: در تمام کار گروهها نمایندگان تشکل های خصوصی دعوت شده اند.

او در باره تامین منابع 16 هزار میلیارد تومان در بانک ها نیز گفت: بر مبنای نشست هایی که در ستاد اقتصاد مقاومتی داشته ایم، در بانک مرکزی بخشنامه ای به بانک ها ارائه شده است و نگرانی درباره تامین منابع نداریم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش