سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیترامشب - محاکمه عربستان در دادگاه بین المللی کیفری نزدیک است

981 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

بررسی جنایتهای گسترده رژیم آل سعود در علیه مردمان بی دفاع یمن بعد از گذشت یکسال موضوعی بود که در برنامه تیترامشب و با حضور کارشناسان مسائل سیاسی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
حسین رویوران کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به چرایی سکوت جامعه بین المللی در مقابل جنایات عربستان علیه مردان و زنان و کودکان بی دفاع یمنی گفت: سکوت جامعه بین الملل در مقابل جنایات آل سعود علیه یمن به این دلیل است که یمن برای عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی یک دشمن مشترک هستند بنابراین طبیعی است که رژیم سعود با وجود 300 بار قتل عام مردم بی دفاع یمن هنوز جنایت جنگی شناخته نشده و شورای امنیت نیز چشمانش را بر روی این نسل کشی ظالمانه بسته ببندد.
او در ادامه تصریح کرد: جستجو در چرایی این امر نشان می دهد که عربستان با چراق سبز آمریکا و حمایتهای رژیم صهیونیستی به این جنگ نیابتی وارد شده است زیرا رژیم عربستان نه به لحاظ تکنیکی و نه به لحاظ تاکتیتکی توانی برای ورود و ادامه این جنگ نداشته است.
او افزود: یافته هایی نشان می دهد که هواپیماهای جنگی آل سعود توسط کارشناسان آمریکایی ها و صهیونیستها اداره و نگهداری می شود و اطلاعاتی هم موجود است که نشان می دهد حتی خلبانهای این جنگنده ها هم عربستانی نیستند زیرا عربستانی ها اصولا توان و دانش لازم برای هدایت این جنگنده های فوق پیشرفته را ندارند.
او خاطرنشان کرد: این تجاوزات نظامی آل سعود بی پاسخ نخواهد ماند و دنیا نیز نسبت به آن ساکت نمی ماند زیرا رژیم آل سعود بعد از گذشت یکسال از این تجاوز آشکار و 300 بار قتل عام زنان و کودکان بی دفاع یمنی قطعا یک جنایتکار جنگی است و به زودی توسط دادگاه بین المللی کیفری محاکمه خواهد شد.
عبدالحافظ موجب روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی دیگر مهمان برنامه با مضحک خواند توفانی موسوم به قاطعیت گفت: این استراتژی که رژیم آل سعود آن را توفان قاطعیت نامگذاشته است بسیار مضحک است زیرا هیچ توفانی یکسال دوام نمی آرود و از سوی دیگر قاطعیتی هم در کار نبود بنابراین این نامگذاری اصولا اشتباه بوده است.
او ادامه داد: انصارالله بعد از یکسال نه تنها ضعیف نشده اند بلکه آب دیده و قوی تر هم شده اند، آنها نشان دادند که می توانند در مقابل تهدیدها به ایستند و در نهایت خواست ملت یمن را که همانا رهایی از ظلم و بیداد آل سعود است را برای خود محقق کنند.
او خاطرنشان کرد: کار انصارالله از این جهت حائز اهمیت است که در این مدت نه تنها در مقابل ارتش رژیم سعودی ایستادگی کرد بلکه در مقابل مزدوران داخلی و نیز داعشی ها و تکفیری ها و حتی نیروهای خارجی استرالیایی و فرانسوی نیز مقاومت کرد، این مقاومت ستودنی است.
هادی محمدی دیگر کارشناس مسائل سیاسی نیز با اشاره به بدنه قدرت در رژیم آل سعود گفت: در ایتدای این تجاوزات نظامی به مردم بی دفاع یمن هادی منصور معاون علی عبدالله صالح به عنوان یک انتخاب اجباری روی کار آمد که به دلیل عدم برخورداری از پایگاه مردمی خیلی زود رو به زوال رفت.
او ادامه داد: آل سعود برای آنکه شکستهایشان را در یمن و سوریه پنهان کنند تلاش می کنند تا از طریق دروغ پردازی در رسانه ها به اعمال ننگینش مشروعیت ببخشد غافل از آنکه این اقدامشان توسط سایر رسانه ها خیلی زود فاش می شود و به سرعت مشروعیت سیاسیشان در عربستان نیز زیر سوال می رود، رژیم آل سعود با این اقدامش رو زوال است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش