سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

اشتغالزایی از ضرورت ها تا واقعیت ها

612 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

کشورما هم اکنون با دو پدیده تورم و بیکاری دست و پنجه نرم می کند. موضوع اشتغال برای آینده کشور بحث ضروری و مهمی است از این رو علیرضا محبوب نماینده مجلس و کاتب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس این موضوع را در برنامه تیترامشب بررسی کردند.
علیرضا محبوب نماینده مجلس با اشاره به 920 هزار ظرفیت شغلی در کشور تاکید کرد: به طور معمول 920 هزار شغل می تواند اتفاق بیفتد، کشور در حال حاضر با پدیده کم سابقه رکود تورمی دست و پنجه نرم می کند به طوری که این بیماری هلندی توانسته است بسیاری از صنایع ما را قربانی کند.
محجوب تصریح کرد: ظرفیت طبیعی کشور ایجاد 920 هزار ظرفیت شغلی است این بدان معناست که باید به ازای هر 4 نفر نیروی ساده و ماهر و نیمه ماهر یک نیروی تحصیل کرده داشته باشیم درحالی که هم اکنون این موضوع در کشور جاری نیست.
این نماینده مجلس یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید برای حل مسئله بیکاری جوانان طرح زیربنایی ارائه دهد، در حال حاضر بیشترین پتانسیل فعال کشور قشر تحصیل کرده است، این به آن معناست که بر خلاف دیگر کشورها که عمده نیروی کارشان تحصیلات مقدماتی دارند و بیشترین طیف بیکارشان را این دسته از افراد تشکیل می دهند اما در ایران این موضوع برعکس است و بیشترین طیف بیکار کشورمان را جوانانی با حداقل تحصیلات لیسانس تشکیل داده است.
در ادامه این گفتگو کاتب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس دیگر مهمان برنامه تیترامشب با اشاره به رابطه بین رشد اقتصادی با میزان اشتغال تاکید کرد: اگرما یک درصد رشد اقتصادی داشته باشیم می توانیم برای صدهزار نفر شغل ایجاد کنیم این در حالیست که براساس آمار موجود در طول برنامه 5 ساله توسعه، میانگین رشد اقتصادی کشور 0.5 درصد بوده است.
کاتب ادامه داد: رشد اقتصاد هیچ گاه نمی تواند برای ما توسعه پایدار ایجاد کند زیرا در حال حاضر کشور نمی تواند به رشدی بیشتر از 0.5 درصد فکر کند؛ در این شرایط نمی توان با این عینک به اشتغال کشور نگاه کرد، در این شرایط برای اشتغال جوانان چکار باید کرد؟ طبیعی است که در این شرایط باید به نگاهمان را به بودجه ای برای راه اندازی بنگاه های اقتصای متوجه کنیم.
کاتب در ادامه افزود: با تقویت نظام بانکی و نیز دستگاههای اجرایی می توان مسیر سرمایه گذاری دولت برای ایجاد اشتغال را متوجه بخشهای خصوصی کنیم تا بلکه به کمک آنها از این رکود خارج شویم.
رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال 93 وقتی بودجه 94 را تصویب کردیم دولت هزار میلیارد تومان برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار اختصاص داد این در حالیست که سهم بودجه دولت برای اشتغال در حال حاضر صفر است زیرا نه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نه حتی وزارت کار که متولی این مهم است گزارشی از عملکردشان ارائه نمی دهند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش