سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیترامشب - واگذاری ورزشگاهی به سرخابی ها، آیا فاجعه ای در راه است؟

687 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

در گذشته ورزشگاهی به یکی از باشگاه های کشور واگذار شد که به دلیل عدم سودآوری، این باشگاه تبدیل به محلی برای خودروهای قراضه شد، اخیرا باشگاهی به سرخابی ها اختصاص یافته، حال این سوال مطرح است که با عدم سودآوری این باشگاهها اینکار چقدر صحیح بوده است؟
اختصاص ورزشگاه به سرخابی های پایتخت چقدر برای فوتبال کشور می تواند مفید و موثر باشد؟ عباس انصاری فر مدیرعامل پیشین پرسپولیس و مهدی محمودی کارشناس مسائل ورزشی این موضوع را در برنامه تیترامشب بررسی کردند.

عباس انصاری فر مدیرعامل پیشین پرسپولیس با اشاره تغییر نگرش مسئولین نسبت به ورزش کشور گفت: مسسئولین باید دیدگاه خود را نسبت به ورزش کشور تغییر دهند زیرا انتظارات مختلف می تواند ورزش کشور را تضعیف کند، اینکه انتظار از ورزش کشور در یک دوره ای ملی و در دوره دیگر قهرمانی باشد موجب بی هدفی ورزش کشور می شود، این در حالیست که ورزش به ویژه فوتبال به عنوان یک صنعت شناخته شده است.

او تصریح کرد: این ساختارها هستند که باید اصلاح شوند، زیرا اگر ساختار در ورزش کشور اصلاح شود نه تنها سود آور می شود بلکه می تواند بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را هم حل و فصل کند، نکته دیگر ذکر این نکته مهم است که اصولا دنیای ورزش تنها اقتصاد با ثبات در دنیاست زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی هستند اما در بحث ورزش بالاخص فوتبال اقتصاد بسیار سودآور و باثباتی دارند که نکته قابل تاملی است.
انصاری فر با اشاره به تجربه پیشین واگذاری ورزشگاهها به تیمهای ورزشی و آثار زیان بار آن تاکید کرد: در گذشته نیز ورزشگاه هایی به باشگاه ها تحویل شد که به علت عدم سودآوری این بازشگاه ها، این ورزشگاه ها عملا نابود شدند وتا حد محلی برای اوراق ماشین های قدیمی تنزل یافتند، از آنجایی که تیمهای ورزشی در ایران نیز سودآور نیستند در نتیجه از پس هزینه های نگهداری استادیومها برنمی آیند و در نتیجه این ورزشگاه نیز سرانجامی بهتر از آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، ندارد.
او ادامه داد: در حال حاضر به دلیل قرار گرفتن این ورزشگاه در منطقه جنوب تهران، طبیعی است که این منطقه توان اقتصاد ضعیفی دارد و همین امر موجب می شود تا سورآوری آن در حاله ای از ابهام باشد.
مهدی محمودی کارشناس مسائل ورزشی دیگر مهمان برنامه با تایید واگذاری ورزشگاهی به سرخابی ها گفت: این اقدامی مبارک و فرخنده است اما کافی نیست زیرا ورزشگاه های ما درآمدزایی ندارند و تازمانی که باشگاه ها تنها مصرف کننده باشند و درآمدزایی نداشته باشند، تنها زیان ده خواهند بود بنابراین در درجه نخست ما باید به باشگاه هایمان درآمدزایی را بیاموزیم.
او افزود: در دنیا سرمایه گذاران روی ورزش و بویژه فوتبال سرمایه گذاری می کنند این در حالیست که بخش خصوصی از سرمایه گذاری روی فوتبال واهمه دارد، ما باید بسترها را آماده کنیم تا بخش خصوصی به سمت سرمایه گذاری روی این حوزه قدم بردارد.
او ادامه داد: در دنیا استادیومهای براساس استاندارد 43 هزار نفری ساخته می شود زیرا این میزان توجیه اقتصادی دارد و مثلا ورزشگاه آزادی 100 هزار نفری با برگذاری چند مسابقه فوتبال هه توجیه اقتصادی دارد؟ در دنیا اکثر باشگاه ها خود مالک استادیومها هستند و در کنار فروش بلیت مسابقه می توانند سایر محصولات فرهنگی باشگاه را هم به فروش برسانند این در حالیست که باشگاه های کشورمان هیچ سهمی از فروش بازی ها ندارند و همین امر از آنها باشگاه های زیان ده ساخته است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش