سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیتر امشب - قهرمانان دیروز، فراموش شدگان امروز

1,497 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

دکتر مسعود حاجی رسولی کارشناس هنجارهای اجتماعی و ورزشی با بیان این مطلب در برنامه تیتر امشب گفت: شهرت طلبی در نسل جوان ورزشی کشور باعث شده است که 36 درصد آنها با استفاده از دوپینگ، به قله های شهرت برسند.
حاجی رسولی شهرت بادکنکی را یک ناهنجاری رفتاری دانست که بیشتر ورزشکاران به آن مبتلا می شوند و اظهار داشت: رسانه ها با بزرگنمایی روی نتایج کار یک ورزشکار و بزرگ کردن او، ورزشکار را به صورت بادکنکی باد می کنند اما به محض اینکه کسی نتیجه بهتری می گیرد، کسی که پیش از این روی او مانور داده اند، مثل یک بادکنک می ترکد به گونه ای که پس از یک سال، کسی این قهرمان را نمی شناسد.
حاجی رسول در ادامه خاطرنشان کرد: فشارهای تمرینی زیاد ورزشکاران را مستهلک می کند و باعث شیوع بیماری های قلبی، عروقی، ناتوانی جنسی و مشکلات روحی می شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا ورزشکاران ما در سنین پایین از دنیا می روند، گفت: وعده های عمل نشده، نامهربانی ها و بی مهری ها بی تاثیر نیستند، یک مسئول خوب نه تنها باید مدال آوری یک ورزشکار را ببیند بلکه باید نیم نگاهی هم به گذشته و آینده این ورزشکار داشته باشد.
حاجی رسولی افزود: ورزش ما فقط نیجه مداری، تکلیف مداری و تلاش مداری شده است، یعنی فقط به نتیجه و نتیجه گرایی محدود شده است در حالیکه قهرمانان سابق گنجینه های باارزش و تجربه های کهن هستند که نادیده انگاشته می شوند.
در ادامه این گفتگو مرتضی فنونی زاده بازیکن پیشکسوت فوتبال درباره دوران بازنشستگی ورزشکاران گفت: 5 دهه است که فوتبال ملی و باشگاهی وارد عرصه ورزش کشور شده است و دهه 40 و 50 دوران باشکوهی برای این ورزش بود اما ورزشکاران دهه 60 و 70 نسل سوخته ورزش کشور هستند.
وی ادامه داد: باید پذیرفت که ورزشکاران در دوران افول و پس از پایان دوران ورزش، با خانه نشینی و به کار نگرفتن تجربیات و اندوخته های علمی اش فنا می شود و می میرد.
مهدی فنونی زاده بازیکن پیشکسوت استقلال در ادامه این برنامه گفت: زمانیکه ما در اوج بودیم همه به ما توجه داشتند اما زمانی که بازنشسته شدیم به شدت آسیب پذیر شده ایم. من 9 سال تیم ملی بازی کردم و 25 سال باشگاه اما الان بیکار هستم. آیا نمی توانند از ما برای تیم های پایه ای کشور و در باشگاه ها استفاده کنند.
مهدی فنونی زاده ادامه داد: من در ایران بالاترین مدرک مربی گری را دارم اما آن را قاب کرده ام و به دیوار گذاشته ام و دریغ از یک تلفن برای درخواست کار و پیشنهاد مربی گری. به علت همین بی محلی ها و بی توجهی هاست که بسیاری از ورزشکاران به اعتیاد و انزوا گرایش پیدا می کنند.
این بازیکن پیشکسوت استقلال گفت: من حدود 30 سال ورزش کردم و در این مدت هر نهادی استخدام شده بودم حداقل الان یک حقوق بازنشستگی داشتم در حالی که الان صندوق حمایت از قهرمانان ماهی 200 هزار تومان به ما پرداخت می کند که سه ماه نمی دهد و یک ماه می دهد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش