سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

تیترامشب - نقد غیرمحرمانه سیاست های اقتصادی دولت یازدهم

976 بازدید8 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

آقایان عبده تبریری و صمصامی از جمله اقتصاددانان کشورمان در جایگاه موافق و منتقد سیاست های اقتصادی دولت یازدهم با حضور در برنامه تیتر امشب به بررسی و بیان دیدگاه های خود پرداختند.
دولت یازدهم توانسته میزان تورم را از 40 درصد به زیر 10 درصد برساند اما مردم کی این کاهش تورم را بصورت محسوس احساس خواهند کرد؟ حسین عبده تبریزی و حسین صمصامی کارشناسان اقتصادی این موضوع را بررسی کردند.
حسین عبده تبریزی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اعلام دولت درباره اجرای 60 درصدی موارد قانونی برای خروج کشور از رکود اقتصادی گفت: ما توقع نداریم دولت در مدت کوتاهی بتواند سیاستهای خروج از رکود اقتصادی را عملیاتی کند، اما آنچه اهمیت دارد توجه به این نکته است که هم اکنون میزان تورم از حدود 40 درصد به زیر 10 درصد کاهش یافته است.
او تصریح کرد: آنچه اکنون مردم به عنوان کاهش تورم می توانند احساس کنند این است که همانند دولت قبلی قیمت کالاها به صورت لحظه ای نوسان ندارد؛ دولت برای کنترل تورم از برنامه های کوتاه و بلند مدت استفاده کرده است که براساس آن از یک بودجه خانوار تضعیف شده و قدرت خرید کاهش یافته و از سوی دیگر ما شاهد تنگناهای مالی هم در بودجه دولت و هم در نظام بانکی هستیم بطوری که نه دولت و نه بانک هیچکدام قادر به تزریق پول به اقتصاد کشور نیستند.

او افزود: آمارها هیچکدام تناقضی با هم ندارند، طبیعی است که کارخانه ها در یک دوره ای تولید داشتند و انبارهایشان پرشد اما در حال حاضر به دلیل پربوردن انبارها دیگر مجالی برای تولید نیست و همین امر موجب شده میزان تولید کاهش یابد، دولت در تمام مدت ادعا کرده است که روی سیاستهای کنترل تورم کار کرده است اما باید به این نکته توجه داشت که تغییر شاخصه ها در مدت 6 ماه ممکن نیست.
حسین صمصامی کارشناس اقتصادی دیگر مهمان برنامه با اشاره به تناقض در آمار دولت گفت: ما نمی توانیم رشد اقتصادی منفی داشته باشیم و بعد ادعا کنیم 60 درصد از طرح خروج از رکود را اجرایی کرده ایم این نشان می دهد که دولت شناختی از مسائل اقتصادی روز ندارد و همه اینها به دلیل عدم شفافیت در اقتصاد کشور است.
او یادآور شد: ما در سال 93 شاهد ازدست رفتن 308 هزار فرصت شغلی در کشور بوده ایم و نرخ بیکاری نیز رشد زیادی داشته است، اینها به خوبی نشان دهنده این واقعیت است که سیاستهای دولت به هیچ عنوان اجرایی نشده است و اینها نقض آشکار بندهای بسته های اقتصادی دولت است.
او در ادامه اظهار کرد: دولت برای سالهای 93 و 94 در 177 بند سیاستهای اقتصادی اعلام کرد و در سال 94 یک بسته اقتصادی دیگر در 33 بند تالیف کرد که با دقت در مفاد آن می بینیم که این 33 بند چکیده همام 177 بند قبلی بوده است، کار تا به آنجا بحرانی می شود که در تاریخ 18 شهریور 94 تعدادی از وزرا با ارسال نامه به رئیس جمهور درباره اوضاع بحرانی اقتصاد کشور هشدار می دهند.
صمصامی در ادامه به تاکید براینکه این سیاست ها بطور معکوس اجرا شده اند، خاطرنشان کرد: اجرای این سیاست ها به صورت وارونه بوده است بطور مثال در آمار سال 93 بدهی بانکها به بانک مرکزی 444 درصد بوده این درحالیست که قرار بود براساس سیاستهای اقتصادی 177 بندی بانکها به بانک مرکزی بدهی نداشته باشند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش