سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

آزمایشگاه آنلاین روانسنجی به,همت موسسه راز برگزار شد

267 بازدید9 ماه پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
hamedkomahi

hamedkomahiکاربر hamedkomahi

hamedkomahiکانال hamedkomahi

تیترها: نخستین آزمایشگاه آنلاین روانسنجی با حمیت و همت شرکت دانش بنیان روانسنجی راز
نخستین آزمایشگاه آنلاین روانسنجی، هدیه شرکت دانش بنیان راز به مردم ایران زمین
نخستین همایش تخصصی توانمندسازی مراکز آموزشی در هزاره سوم میلادی
همایش استعداد یابی و روانسنجی آنلاین در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد
 
لیدها: نخستین همایش تخصصی توانمندسازی مراکز آموزشی در هزاره سوم میلادی با تاکید بر توجه به تفاوت‌های فردی، در مسیر دستیابی به شاهراه رشد و موقعیت فردی متناسب با توانمندی‌های استعدادها، قابلیت‌ها و نیازهای فراگیرندگان در دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
 
نخستین آزمایشگاه آنلاین روانسنجی در جهت سنجش روان افراد  و تدوین استعدادیابی در سنین مختلف با حضور اساتید و سخنرانان ویژه در دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد
 
به گزارش خبرنگار ما، در ابتدای این همایش پس از قرائت قرآن و سرود ملی، دکتر مرتضی حاج بابایی از مدیران با سابقه مبحث روانسنجی در کشور گفت: این همایش برای مباحث آموزشی مطرح شده است و برای اینکه جامعه متوجه این امر مهم شود در جهت کیفیت بخشی آموزش، راه های تازه  را بررسی کرده ایم چرا که عصر اطلاعات است و ما نمی توانیم با قالب های بسته و از پیش تعیین شده به استقبال نسل فردا برویم.
این مدیر باسابقه اضافه کرد: ضرورت ایجاب می‌کند از روش‌ها و  تکنولوژی  نوین برای امر آموزش برای تسری به مدارس و دانشگاه‌ها ارائه دهیم و همچنین مدیران مراکز و کارکنان مراکز آموزشی و فرهنگی هم شامل این هدف می شوند چرا که سلامت روان و استعداد یابی و سایر نیازها نیازمند این نوع سبک آموزشی است.
دکتر محمدعلی غنچه حامی و مدیرعامل موسسه حقوقی ارژنگ رابین دانوش گفت: این همایش برای اولین بار در ایران برگزار شد و آزمایشگاه آنلاین روانسنجی رونمایی شد و تا به حال نظیر آن وجود نداشته است.
حامی همایش تصریح کرد: گروه‌های مختلف اجتماعی و تمامی افراد در سنین مختلف می‌توانند از امکانات این آزمایشگاه استفاده کنند.
وی ادامه داد:  درخصوص بهبود شرایط روانی، افراد در این آزمایشگاه آنلاین می‌توانند شرایطی را برای خودشان و اجتماع  مهیا نموده و استفاده بهینه ببرند.
در ادامه دکتر سید علی قاسمی رئیس انجمن واقعیت درمانی کشور گفت: همانطور که می دانید آموزش و پرورش قلب هر کشور است و اگر ما می‌خواهیم آینده بهتری را در جامعه داشته باشیم  باید نیروهای بهتر در آموزش و پرورش تربیت شوند و این به نیاز آفرینی برای تلاش برای شناخت تفاوت های فردی در دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش  باید صورت بپذیرد و حدالامکان متناسب با تفاوت های فردی ، دانش آموزان آموزش ببینند.
وی به کیفی سازی مدارس توجه شایانی داشت و افزود: در انجمن واقعیت درمان ایران به دنبال این هستیم تا طرح پروژه کیفی سازی مدارس را در ایران پیاده کنیم و پروژه مدرسه کیفی که ما به دنبال آن هستیم به طور پراکنده در برخی مدارس شروع شده اما باید با کمک مسئولان بتوانیم کیفی سازی مدارس را به صورت جدی تر و گسترده تر اجرا کنیم.
رئیس انجمن واقعیت درمانی کشور انگیزه و بهبود روابط انسانی را امری مهم برشمرد و گفت: در مدرسه کیفی بر اساس سنجش و بهبود روابط انسانی در فضای مدارس به دنبال به حداکثر رساندن انگیزه های درونی دانش آموزان برای تحصیل و رشد هستیم و وقتی دانش آموزان با انگیزه های دورنی درس بخوانند و اشتیاق به یادگیری کسب کنند در آینده می‌توانند نیروهای مفید تری برای جامعه باشند.
دکتر ناصر حیدری رئیس اداره کل امور تربیتی و آسیب شناسی وزارت آموزش و پرورش گفت: مبحث استعداد یابی و به طور مشخص تر هدایت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بر اساس استعدادی که دارند بسیار دارای اهمیت است و در تمام دنیا روی این مسئله بسیار کار شده است.
رئیس اداره کل امور تربیتی و آسیب شناسی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما هم چند سالی است در زمینه استعدادیابی، اتفاقات خوبی افتاده است همانند این همایش که امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده است.
وی تصریح کرد: مبحث استعدادیابی همیشه مهم بوده است و ما در وزارت آموزش و پرورش و نظام آموزشی این مبحث را به عنوان یک چالش نگاه کرده ایم اما در سال‌های اخیر خوشبختانه به این سمت حرکت کردیم که به یک الگوی استعدادیابی برای یک نظام جامع و فرایند هدایت تحصیلی دست پیدا کنیم و انشاالله بتوانیم دانش آموزان را از همان پایه تا دانشگاه به سمت استعدادهای ذاتی نهفته در وجودشان هدایت کنیم که بتوانیم آینده کشور را بسازیم و آینده سازان کشور را در مسیر خودشان قرار دهیم.
سحر مصطفایی، دبیر همایش و نماینده ارشد مرکز روانسنجی راز گفت: محور اصلی این همایش بر استعدادیابی چند وجهی است و به نظر من و تمامی اساتید وجود چنین همایش‌هایی می‌تواند در روند شکل گیری استعدادها و آگاهی خانواده‌ها بسیار مثمر ثمر واقع گردد.
وی به فقدان مبحث استعدادیابی و راهنمای درست در کشور اشاره کرد وگفت: امروزه فقدان مباحث روانسنجی در کشور به خصوص در سنین پایین تر یعنی کودکان بسیار دیده می شود چرا که افراد وقتی رشد می کنند برای کشف خود و استعدادهایشان قدم بر می دارند چه بهتر که این شناخت از خویشتن با علم و آگاهی و از راه درست ایجاد شود که این مهم در این همایش به خوبی اطلاع رسانی شد
دبیرهمایش تصریح کرد: در واقع هدفمان از این همایش این بود بچه‌هایمان را از دوران کودکی و مقاطع ابتدایی مورد سنجش و پایش قرار گیرند و با دعوت از مدارس بتوانیم این هدف را بهینه سازی کنیم.
 
 

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش