سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

مثنوی معنوی- داستان احد احد گفتن بلال در خانه خواجه یهودی

94 بازدید1 سال پيش
dastanan

dastananکاربر dastanan

dastananکانال dastanan

بلال صحابه بزرگ پيامبر اسلام در زمان آغاز دعوت پيامبر در حالي با اسلام آشنا شد که برده فردي يهودي بود. آن خواجه يهودي حق بلال را رعايت نمي کرد و بلال را بسيار آزار مي داد. بلال در ابتدا با شنيدن توصيه هاي يکي از ياران پيامبر سعي در پنهان کردن دين خودش کرد اما عشق او به پيامبر و آشنايي او با خدا او را نگذاشت تا دينش را از خواجه اش پنهان کند. خبر را به پيامبر مي رسانند که يکي از عاشقان شما در خانه مردي يهودي مورد آزار و اذيت او قرار گرفته است چرا که با خدا و اوصاف او آشنا شده و از پنهان داشتن عقيده اش خودداري کرده است. پيامبر به آن يارش که خبر داده مي گويد که برو و اين بنده را از دست آن يهودي آزاد کن و مراقب باش که آن يهودي تا خواستاري تو رو ببيند هر لحظه به قيمت او خواهد افزود.
آن يار صديق پيامبر مي گويد که هر قيمتي که بگويد من او را خريداري مي کنم. پيامبر سفارش مي کند که نصف هزينه را خودش پرداخت خواهد کرد اما آن يار صديق در معامله، خودش به تنها یی هزينه را مي پردازد و اتفاقا يهودي همان طور که پيامبر پيش بيني کرده بود علاوه برا آن که در ازاي بلال يک برده بسيار زيبا و يهودي مي گيرد يک نصاب نقره هم طلب مي کند و به ده برابر قيمت بلال را مي فروشد و در آخر معامله هم آن يار پيامبر را به سبب ضرري که فکر مي کرد ديده تمسخر مي کند. اما آن يار صديق مي گويد که بلال به اندازه دو دنيا براي من ارزش دارد و من درون الهی او را خريدم که در برابر اين قيمت بسيار ارزان است. و اين حالتي که تو داري حالت ظاهرپرستان است.
فلسطينيان امروز اسير الله در دستان صهيونيست ها هستند و تلاش ياران خدا براي آزادي مسجد الاقصي همچنان ادامه دارد. مسجد الاقصي بيش از هر زماني مورد تمسخر و اهانت شهرک نشينان اشغالگر صهونيست است. خانه ها مردم اطراف مسجد را تخريب مي کنند و آنان را از محله شيخ جراح در نزديکي مسجد بيرون مي کنند.
در ويدئويي که در حال حاضر مي بينيد تصاويري از اين حوادث مي بينيد. بعلاوه تصاويري از به آتش کشيده شدن بار دوم مسجد الاقصي نيز آمده است. صهيونيست ها تمام تلاش خود را مي کنند تا آثار اسلام و ديگر اديان الهي را از قدس شريف حذف کنند. در آتش سوزي مسجد الاقصي نيروهاي امنيتي صهيونيست از ورود مسلمانان به مسجد جلوگيری کردند، ماشين هاي آتش نشاني را به داخل مسجد راه ندادند و چاه هاي آب داخل مسجد را هم از کار انداختند تا اثر تخريب آتش زيادتر شود در اين آتش سوزي منبر تاريخي 400 ساله که کنار محراب مسجد بود نيز سوخت. در ويدئو فعلي همچنين تصاويري کمتر ديده شده از مسجد الاقصي واقعي و فضاهاي داخلي آن آمده است. مسجد الاقصي با گنبد خاکستري پر رنگ آن در کنار مسجد قبة الصخره قرار دارد. آن تصویر که گنبد طلايي دارد مسجد الاقصی نیست بلکه قبة الصخره است. صهیونیست ها سعی می کنند در تصاویری که می سازند این بنا با گنبد طلایی را به جای مسجدالاقصی واقعی نشان دهند. و تا کنون تصاویر بسیار کمی از فضای داخلی مسجد الاقصی ارائه شده است. زير مسجد الاقصي سه مسجد ديگر قرار دارد يکي مسجد البراق دوم مسجد المرواني ديگر مسجد اقصي القديم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش