سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

ماه عسل سال ۹۶ قسمت بیست و ششم 29 رمضان

1,314 بازدید6 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
ramezan

ramezanکاربر ramezan

برنامه ماه عسل 96کانال برنامه ماه عسل 96

ماه عسل نیوشا و پدر مادر ناشنوایش

.

درباره ماه عسل:

ماه عسل برنامه ای است که هر ساله از شبکه سوم سیما با اجرای زیبا و احساسی

احسان علیخانی در ماه رمضان پخش می شود و در هر برنامه نیز یک مهمان

طبق معیار هایی که برای این برنامه در نظر گرفته شده انتخاب میکنند

موضوع : اجتماعی

ساعت پخش : ساعت ۱۹ قبل از افطار از شبکه ۳ سیما ماه رمضان ۹۶

تهیه کننده و مجری : احسان علیخانی

.

مهمان های قسمت ۲۵ ماه عسل ۹۶: نیوشا بهمراه پدر و مادرش

.
خلاصه قسمت ۲۶ ماه عسل ۹۶:

بیست و ششمین قسمت از برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی به روایت زندگی دختر ۱۹ ساله به نام «نیوشا» پرداخت.
هرچیزی دارم از پدر و مادرم است

نیوشا دختری که مادر و پدری ناشنوا دارد امشب مهمان ماه عسل است؛ او قهرمان یکی از فیلم های برتر قهرمان من است. حالا برای ما از زندگی اش میگوید

نیوشا: ١٩ ساله هستم مادر و پدرم شنوایی بسیار محدودی دارن اما من هرچیزی یاد گرفتم از پدر و مادرم است. مادرم سمعک نمیزنه چون دوست نداره، پدرم اما سمعک داره و به خاطر شغلش استفاده میکنه.
پیش مادربزرگم بودم

نیوشا از زندگی پدر و مادرش میگوید.

نیوشا: مادربزرگ و پدربزرگم برای ازدواج مادرم سنگ اندازی داشتند اما درنهایت قبول کردند و بعدها این ازدواج را تحسین میکنند. وقتی من به دنیا اومدم تا دو سالگی بیشتر پیش مادربزرگم بودم و عموی کوچکم خیلی حواسش به من بود.

نیوشا : پدر و مادرم همیشه با آرامش همه چیو برام توضیح میدادن هیچ وقت دعوام نکردن و همین شد که من زبان اشاره را یاد گرفتم.
آدمهایی که شرایط را ساختند

یکی از دوستان نیوشا وارد صحنه میشود و درباره او میگوید:

اولین بار که نیوشا رو دیدم خیلی اتفاقی باهم دوست شدیم من ناامید بودم و بعد ازون ملاقات امیدوار شدم.فهمیدم که این شرایط نیستن که ادمها رو میسازن این آدمها هستن که شرایط رو میسازن.

نیوشا: جسارت رو از پدرم یاد گرفتم ، صبر رو از مادرم ؛ مادرم پایه ترین آدم دنیاست …

احسان علیخانی: پدر و مادر امن ترین برج مراقبت زندگی همه هستند حتی اگر گوشت را هم بکشند باز ازت مراقبت میکنند و راضی به بدی برایت نیستند.

دوست نیوشا: من در خانه نیوشا یک پدر و مادر و دختر ندیدم ؛ اینها سه تا دوست هستن با هم….

برنامه امشب ماه عسل با حضور مهمانی روی آنتن رفت که از میان فیلم‌های ارسالی با عنوان ” قهرمان من” توسط سه سازنده دانشجو انتخاب شده بود چرا که این فیلم بر اساس رأی مردم بالاترین رتبه را کسب کرده است.

در برنامه امشب دختری ۱۹ ساله به نام نیوشا همراه با پدر و مادر خود که هر دو ناشنوا بودند و توانایی صحبت کردن نیز نداشتند روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت.

زندگی نیوشا حاصل امید داشتن است و این که او از حداقل‌ها حداکثر‌ها را ساخته و در مسیر زندگی خود آموخته که همواره صبر داشته باشد.

مادر نیوشا در دوره کودکی زردی می‌گیرد و باید خونش را عوض می‌کردند، اما چون این اتفاق نیفتاد او آسیب دید و ناشنوا شد.

همچنین پدر نیوشا نیز زمانی که او یک سال داشته وارد دریا می‌شود و آب دریا داخل گوش او می‌رود و همین موضوع باعث می‌شود که او آسیب ببیند و ناشنوا شود البته این احتمال را هم داده‌اند که او به دلیل افتادن از پا ناشنوا شده باشد.

در ادامه ماه عسل مشخص شد که هیچ یک از پدر و مادر نیوشا از سمعک استفاده نمی‌کنند و یکی از گوش‌های پدر این دختر جوان نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد.

همچنین در برنامه امشب مشخص شد که پدر و مادر نیوشا از گذشته یک شناختی نسبت به یکدیگر داشتند و پس از این که مادر بزرگ فوت می‌کند مادر نیوشا به پیروی از او به بهزیستی می‌رود و در آن جا کمک می‌کند تا این که با پدر نیوشا آشنا می‌شود و این آشنایی منجر به ازدواج می‌شود.

پس از مدتی که از ازدواج این دو نفر زمان سپری می‌شد و با توجه به این که در این خانواده دونفره همیشه سکوت جریان داشته، بچه‌ای به دنیا می‌آید که به دلیل مشکل شنوایی پدر و مادر، مادر بزرگ تا دو سالگی کمک بسیاری به آن‌ها می‌کند و پس از او نیز عموی کوچک نیوشا برای بزرگ کردن بچه به پدر و مادر او کمک زیادی کرد تا این که نیوشا از سه سالگی به مهدکودک رفت.

نیوشا ضمن پخش شدن فیلمی از زندگی سه‌نفره اشان به این موضوع اشاره کرد که در چهار سالگی بچه‌ای بسیار بازیگوش بوده است و در همان زمان‌ها یاد گرفت که چگونه با زبان اشاره با پدر و مادر خود صحبت کند.

در ادامه ماه عسل دوست نیوشا نیز به جمع آن‌ها اضافه شد و به این نکته اشاره کرد که نیوشا زندگی خاصی دارد و این زندگی شاید نسبت به سایر زندگی‌ها یک سری ویژگی‌های خوب داشته باشد که از جمله می‌توان به این نکته اشاره کرد که در خانه آن‌ها دعواهای لفظی وجود ندارد ضمن این که پدر و مادر نیوشا به دلیل این که چیزی را نمی‌شوند نمی‌توانند دروغ بگویند.

نیوشا نیز در پایان آخرین قسمت از ماه عسل سال ۱۳۹۶ به این موضوع اشاره کرد که تمامی بحث‌ها و جدل‌ها در خانه آن‌ها به خنده تبدیل می‌شود و صبر کردن در زندگی آن‌ها بسیار پررنگ‌تر است و او از پدرش جسارت را آموخته و صبر و محبت را نیز از مادرش فرا گرفته است.

.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش