سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

معرفی BMW CES 22

256 بازدید2 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
luxurycar

luxurycarکاربر luxurycar

luxurycarکانال luxurycar

CES 2022: شرکت BMW از فناوری جذاب تغییر رنگ بدنه خودرو رونمایی کرد
یکی از محصولات جذابی که در رویداد CES 2022 به نمایش گذاشته شد، مربوط به فناوری تغییر رنگ نمای بیرونی در خوردو iX Flow شرکت BMW بود. سازنده برای این کار از فناوری جدیدی به اسم جوهر الکترونیکی یا E Ink استفاده کرده است که در واقع می‌تواند رنگ بدنه خودرو را از سفید به سیاه تغییر دهد. در ادامه همراه لیون تک باشید.

شرکت BMW در طول رونمایی از این ویژگی به همراه خودروی جدید BMW iX Flow نشان داد فناوری جدید آن‌ها تا چه انداره می‌تواند بدون مشکل عمل کند. هرچند، نمونه اولیه مذکور هنوز با برخی ایرادهای کوچک همراه است که احتمالاً سازنده وعده داد در مراحل بعدی توسعه آن‌ها را رفع خواهد کرد.

فناوری جذاب تغییر رنگ بدنه خودرو
در ویدئویی که به عنوان معرفی این محصول منتشر شد، کایل کانر از Spec Studios با دکتر استلا کلارک (سرپرست پروژه iX Flow) راجع به فناوری جدید و نحوه عملکرد آن در دنیای واقعی صحبت کرد. این یک کیت جذاب است که در نگاه اول بنظر جذاب است، اما در کنار آن برخی نکات علمی هم در رابطه با آن وجود دارد که در ادامه آن اشاره خواهیم کرد.

نحوه کارکرد فناوری جوهر الکترونیکی موجود در خودروی مذکور به این صورت است که یک اتصال الکتریکی با ولتاژ پایین، انرژی موردنیاز را به کپسول‌های کوچکی (تعداد بسیار زیادی میکرو کپسول جوهر الکترونیکی حاوی رنگ‌دانه‌های سفید و سیاه با ضخامت بسیار پایین توسط یک پوشش روی بدنه خودرو قرار گرفته است) می‌رساند و فرآیند تغییر رنگ خودرو از سفید به مشکی و بالعکس انجام می‌شود.

سازنده اشاره کرد که در مقطع فعلی تنها قابلیت تغییر رنگ سفید به مشکی یا برعکس وجود دارد. اما در آینده تنوع رنگی بیشتری اضافه خواهد شد، هرچند به این مهم اشاره شد که انجام چنین کاری به تحقیق و عملیات مهندسی بیشتری احتیاج دارد.

نکات علمی درباره ویژگی تغییر رنگ بدنه خودرو
یکی از موارد علمی درباره این فناوری این است که تغییر رنگ خودرو می‌تواند بسته فصل‌های گرم یا سرد به تعادل دمای فضای داخلی خودرو نیز کمک کند. بازتاب پرتوهای خورشید در تابستان به بدنه‌ی سفید در نمای بیرونی می‌تواند خنک شدن آن را آسان کند و در عین حال رنگ سیاه بدنه در زمستان بیشتر گرمای نور خورشید را جذب خواهد کرد. رنگ مشکی نیز این قابلیت را دارد تا زمان مورد نیاز برای گرم کردن خودرو در زمستان را تا حد مناسبی کاهش دهد.

کلارک در ادامه توضیح داد که این فناوری چندان هم ناشناخته یا عجیب نیست، بلکه همان فناوری مورد استفاده در کتاب‌خوان‌های الکترونیکی است. با این حال، استفاده از چنین چیزی در طیف وسیع‌تر نظیر خودرو باعث می‌شود تا قیمت آن کمی بالا باشد. وی تصریح کرد، برای اینکه بفهمیم انجام چنین کاری (از نظر اقتصادی) ارزش دارد یا خیر به مراحل بعدی توسعه مربوط می‌شود. در مرحله اول، کلارک و تیمش توانستند با موفقیت نمونه اولیه فناوری تغییر رنگ بدنه خودرو را به نمایش بگذارند و اکنون نوبت به این می‌رسد تا ببینیم استفاده از این پوشش آن هم بصورت گسترده در خودروها تا چه اندازه مقرون به صرفه خواهد بود؟

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش