سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

روش درمان آبسه دندان چگونه است ؟

522 بازدید1 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
khane.salamat

khane.salamatکاربر khane.salamat

سلامت و پزشکیکانال سلامت و پزشکی

چگونه می‌توان آبسه دندان را درمان کرد؟
عفونت و آبسه دندان اصطلاح رایجیه که برای توصیف عفونت ریشه دندان یا جایی بین دندان و لثه به کار می ره. این مشکل دردناک دندانی به وسیله نوعی باکتری ایجاد می شه که یا از طریق پوسیدگی یا از طریق ترک دندان وارد دندان شده و تا نوک ریشه گسترش پیدا میکنه و همین امر موجب بروز درد، التهاب و توده های چرکی می شه. آبسه دندان ناشی از عفونت باکتری در داخل دندان هستش و اغلب نتیجه حفره های دندان درمان نشده هستند، که باعث می شه باکتری ها وارد دندان بشن
دلایل آبسه دندان چیست؟
آبسه دندان بعد از پوسیدگی دندان ، عفونت و بی توجهی به درمان ایجاد می شه و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به توسعه اون و بدتر شدنش کمک می کند. در بیشتر موارد، آبسه دندان به دلیل پوسیدگی شدید دندان یا بیماری لثه ایجاد می شود. علاوه بر این، سلامت ضعیف دندان ها و افزایش مصرف قندها، کربوهیدرات ها و غذاهای چسبناک خطر ابتلا به این مشکل را افزایش می دهد.. آبسه دندان باعث آسیب به دندان ، لثه و اعصاب می شود که ممکن است منجر به پایان درد شود و این بسیار خطرناک است زیرا باعث می شود بیمار از درمان غافل شود و شرایط را تشدید کند تا به سایر دندان ها و نواحی جدید در دندان گسترش یابد.
درمان خانگی عفونت دندان
۱. آبکشی با آب نمک
شستشوی دهان با آب نمک گزینه‌ای آسان و مقرون به صرفه برای تسکین موقتی دندان درد ناشی از آبسه‌ی دندان شما است. همچنین می‌تواند باعث بهبود زخم و کمک به سلامت لثه شود.
۲. جوش شیرین
جوش شیرین یکی دیگه از گزینه‌های مقرون به صرفه برای درمان دندان آبسه شده. حتی ممکنه همین الان یه کم توی کابینت آشپزخانه‌ی خود داشته باشید. جوش شیرین برای از بین بردن پلاک در دهان بسیار عالی است. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است. یک دوم قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک دوم فنجان آب و یک مشت نمک مخلوط کنید.این مخلوط را تا پنج دقیقه در دهان خود غرغره کنید بعد اونو بیرون بریزید و تا وقتی که مخلوط تمام نشده این کار را تکرار کنید.

۳. اسانس اورگانو
روغن اورگانو یک اسانس هستش که می‌تونید توی فروشگاه مواد غذایی سالم یا داروخانه اونو خریداری کنید. روغن اورگانو یک ضد باکتری و آنتی اکسیدان هستش. این روغن می‌تونه به کاهش ورم و درد دندان آبسه شده کمک کنه. برای جلوگیری از تحریک بیشتر، حتماً اسانس را با روغن پایه رقیق کنید.
4. چای شنبلیله
با گرم کردن یک فنجان آب در قابلمه و اضافه کردن یک قاشق مرباخوری شنبلیله یک چای شنبلیله درست کنید. بعد اجازه دهید مخلوط خنک یشه. با استفاده از یک توپ پنبه، مقدار کمی از مخلوط را به ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. روزانه سه بار این کار را تکرار کنید.
5. اسانس میخک
روغن میخک از زمان‌های خیلی قدیم به عنوان یک درمان طبیعی دندان درد مورد استفاده قرار گرفته. این روغن ممکن است دارای خواص ضد باکتری و ضد‌التهابی باشد. این ماده در اشکال رقیق شده و همچنین به شکل اسانس میخک بسیار غلیظ موجوده. در صورت استفاده از اسانس، اونو رقیق کنید.
6. اسانس آویشن
می‌تونید روغن آویشن رقیق شده رو با توپ پنبه‌ای یا گوش پاک کن بر روی منطقه‌ی آسیب دیده بزنید· همچنین می‌توانید با اضافه کردن چند قطره روغن آویشن رقیق شده به یک لیوان آب کوچک، یک دهانشویه درست کنید. از روغن آویشن تا سه بار در روز استفاده کنید.
7. سیر
سیر یکی دیگر از داروهای طبیعی با سابقه‌ای کهن در بسیاری از موارد درمانی است، از جمله به عنوان یک مدیر درد و قاتل باکتری‌ها بکار می‌رود. با خرد کردن یک حبه سیر تازه، خمیر درست کنید و خمیر را روی قسمت آلوده بمالید.
حالا شما به ما بگین، انواع آبسه دندان و لثه کدامند؟ علائم آبسه دندان چیست؟ خوشحال میشیم نظراتتون رو برامون کامنت کنید و اگه این ویدیو رو دوست داشتین لایک کنید و به دوستانتون معرفی کنید. ممنون که با ما همراه بودین

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش