سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ مجلسی

155 بازدید10 ماه پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
master.chef

master.chefکاربر master.chef

سرآشپزکانال سرآشپز

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو با مرغ
برنج ۴ پیمانه
آلبالو 8۰۰ گرم
شکر ۵۰۰ گرم
سینه مرغ 1-2-عدد
پیاز 2 عدد
زعفران دم کرده نصف استکان
خلال پسته و بادام از هر کدام ۱۰۰ گرم
روغن مایع و نیمه جامد به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
آب به میزان لازم
طرز تهیه آلبالو پلو
از جمله غذاهای رسمی، خوش طعم و لذیذ ایرانی که معمولاً در فصل تابستان سفره‌ ها را رنگین می کند آلبالو پلو است که علاوه بر رنگ جذاب، طعم دلپذیری دارد و بسیار مقوی است. همانطور که می دانید آلبالوی تازه در فصل تابستان به بازار می آید و به همین دلیل برای پختن آلبالو پلو باید منتظر فصل تابستان بمانید. البته می توانید آلبالوها را فریز کرده و در فصل های دیگر هم این غذای خوشمزه را داشته باشید، اما بهترین طعم و حالت آن وقتی است که آلبالو ها تازه باشند.

برای پختن آلبالو پلو تابستانی باید در اولین مرحله برنج را خیلی خوب پاک کنید و بشویید و با مقدار مشخصی نمک آن را در یک ظرف خیسانده و کنار بگذارید. بهتر است حتما چند ساعت برنج شما خیس بخورد تا بعدا خیلی خوب ری و کیل کند.یا اگر خواستید راحت تر درست کنید ،مثل من برنج را کته بپزید و وقتی آب برنج تمام شد در یک ظرف خالی کنید و قابلمه برنج را بشورید تا نشاسته برنج از قابلمه پاک شود.

در کنار این مراحل باید آلبالوها را به مقدار مشخصی که گفته شد شسته و هسته های آن را بیرون بیاورید و لا به لای آنها شکر ریخته و با کمی آب روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. بعد از اینکه 10 تا 15 دقیقه جوشید و پخت، آنها را داخل یک صافی بریزید و شربت آن را جدا کرده و شربت آلبالو را نگه دارید و مجددا روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ شود. سعی کنید وقتی که آلبالو در حال جوشیدن است سر نرود.
بعد داخل یک قابلمه کمی روغن و کنجد ریخته و برای ته دیگ آن مقداری نان یا سیب زمینی بیندازید و برنج را کف قابلمه ریخته و یک دوم برنج باقی مانده را هم با آلبالو مخلوط کنید و در قابلمه بریزید.
برای خوش طعم شدن و خوش رنگ شدن بیشتر غذا بهتر است در لابلای برنج زعفران دم کرده هم بریزید تا عطر و طعم خوبی را به برنج و غذای شما بدهد.

نکته های کلیدی و مهم در تهیه آلبالو پلو با مرغ
سعی کنید طوری هسته آلبالوها را بگیرید که ظاهرشان را حفظ کنند.

به هیچ وجه به آلبالو آب اضافه نکنید. چون خودش موقع پخت مقدار زیادی آب پس میدهد.

یک کاسه کوچک از آلبالو ها را کناری بگذارید تا در زمان سرو غذا روی برنج را با آن تزئین کنید.

برای برنج زعفرانی مقداری برنج سفید را با کمی زعفران دم شده و مقداری کره مخلوط کنید.

پلو باید ۴۰ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

برای تهیه آلبالو پلو در فصل های دیگر سال میتوانید از مربای آلبالو هم استفاده کنید و یا در فصل آلبالو مقداری از آلبالو را فریز کنید.

برای تهیه آلبالو پلو با مرغ می توانید از ران مرغ نیز استفاده کنید.

یک کاسه کوچک از آلبالو ها را کناری بگذارید تا در زمان سرو غذا روی برنج را با ان تزئین کنید ، برای برنج زعفرانی مقداری برنج سفید را با کمی زعفران دم شده و مقداری کره مخلوط کنید.
مقدار شکر ذکرشده‌ در اینجا اختیاری است. اگر غذای شیرین دوست دارید، مقدار آن را بیشتر و در صورتی که دوست ندارید شکر را از دستور حذف کنید.
بسیاری معتقدند آلبالو را باید قبل از مصرف در کمی آب جوشاند اما برای تهیه غذا مجالس به شما توصیه میشود که آلبالوها را بعد از هسته‌گیری فقط در کمی روغن تفت دهید و هنگام مصرف در آن 3 قاشق غذاخوری شربت مربای آلبالو بریزید.
علاوه بر آلبالو باید کمی هم شربت آلبالو به غذا اضافه کنید تا برنج کمی ارغوانی رنگ شود البته باید مربایی را برگزینید که رنگ طبیعی آلبالو را داشته و شفاف باشد و از مصرف مرباهای قند سوخته که رنگی قهوه‌ای یا سیاه دارند، خودداری کنید زیرا در صورت استفاده از آن‌ها، غذا رنگ مناسبی پیدا نخواهد کرد و ظاهرش خوب نخواهد بود.
خیلی‌ها می‌گویند آلبالو را باید حتماً در ظرف لعابی پخت تا رنگ خود را حفظ کند در حالی که از هر ظرفی می‌توان برای طبخ این میوه استفاده کرد؛ این ظرف می‌تواند مسی باشد یا تفلون.
ادویه مناسب این غذا زعفران است بنابراین برای هر چه خوش عطرتر کردن آن، زعفران را از یاد نبرید.
این غذا به دلیل شربت آلبالویی که دارد، ممکن است زود بسوزد بنابراین هرگز نباید آن را روی شعله زیاد قرار داد و باید حتماً قابلمه را روی شعله پخش‌کن گذاشت.
ته‌دیگ مناسب این غذا سیب زمینی یا نان است و البته نان تافتون. زیرا شربت آلبالو به خورد این نان می‌رود. نان تافتون ته‌دیگ نسبتاً کلفتی ایجاد می‌کند که تردی آن برای هر مصرف‌کننده‌ای تجربه‌ای لذت‌بخش است.
نوشیدنی مناسب همراه این غذا شربت بهارنارنج یا عرق نعناع است و بهتر است فقط یک کاسه ماست معمولی با نعناع بگذارید و همراه آلبالوپلو میل و از مصرف ماست موسیر یا ماست ترش خودداری کنید. این غذا به اندازه کافی کامل و رنگین است و ضرورتی ندارد کنار آن را بیش از اندازه شلوغ کرد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش