سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

راهکارهای اتوماسیون صنعتی زیمنس

70 بازدید9 ماه پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
aniel9

aniel9کاربر aniel9

aniel9کانال aniel9

اتوماسیون بیشتر در صنعت کاربرد دارد و برای انجام این فعالیت می بایست از دستگاه ها و ابزار آلات مدرن و پیشرفته استفاده شود تا بتوان تمام کاربردهای اصلی و مهم اتوماسیون صنعتی را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد.
اتوماسیون صنعتی از سه قسمت بخش ورودی، بخش کنترل و پرداش و بخش خروجی تشکیل می شود که در ادامه مطلب بیشتر با آن ها آشنا می شوید.
بخش ورودی: در این قسمت می بایست با بهره گیری از سنسورها، کلیدهای ورودی داده، میکرو سوئیچ ها و …اطلاعات قابل دریافت را به دست آوریم و به این نحو در یک فرایند اتوماسیون صنعتی جای گذاری کنیم.

بخش کنترل و پردازش: در بخش کنترل و پردازش این امکان وجود دارد که با استفاده از شمارنده ها، رله ها، تایمرها و نمونه های plc مسئولیت برنامه ریزی و مدیریت کردن را بر روی اطلاعات ورودی داشته باشیم تا بتوانیم راه حل ها را به شکل صحیحی بررسی و تجزیه نماییم.

بخش خروجی: در قسمت خروجی می توانیم که با استفاده از بعضی سیستم های نمایش خروجی نظیر موتورها، نمایشگرها و انواع HMl اطلاعات موجود پردازش شده را ارائه و نمایش دهیم.
بهره گیری از اتوماسیون صنعتی در صنایع مختلف مزایای زیادی به همراه دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر هستند.
بهره گیری بهتر از منابع انسانی و کاهش فشار کاری
افزایش بهره وری دستگاه ها و سیستم ها
بهبود کیفیت در روند تولید
به حداقل رساندن استهلاک دستگاه ها
کاهش هزینه های اپراتور
از بین بردن مشکل کمبود منابع انسانی متخصص
به حداقل رساندن خطاهای ناشی در روند تولید
کنترل کیفی بهتر و به حداقل رساندن ضایعات
انواع اتوماسیون صنعتی
اتوماسیون ثابت: اتوماسیون ثابت یا اتوماسیون سخت همان طور که از نامش مشخص است دارای انعطاف پذیری کمی بوده و معمولا برای انجام فعالیت های تکراری به وسیله سیستم های اختصاصی مورد استفاده قرار می گیرد.
هدف از به کارگیری اتوماسیون سخت یا ثابت، افزایش بهره وری و نرخ تولید است و این اتوماسیون ها پیشنهاد بسیار خوبی برای تولید می باشند که به مرور زمان به طور ثابت و برابر به فعالیت خود می پردازند و از آن ها بیشتر در صنعت خودرو سازی در قسمت مونتاژ استفاده می کنند.
اتوماسیون قابل برنامه ریزی: برای کالاهایی که در آن ها دستورالعمل های منوط به دستگاه اتوماتیک، طبق محصول به مرور زمان تغییر می کند، استفاده از اتوماسیون قابل برنامه ریزی بهترین راه حل است که این نوع اتوماسیون اغلب برای تولیدات با حجم کم استفاده می شود.
اتوماسیون انعطاف پذیر: از بهترین مزیت های اتوماسیون انعطاف پذیر یا نرم این است که تغییر کالا از طریق دستگاه کنترل به صورت سریع انجام شده و برای طبقه بندی مجدد در بین دسته ها زمان کمی نیاز است.
شرکت زیمنس به عنوان یکی از بهترین شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات و ارائه راهکارهای اتوماسیون صنعتی است که سیستم های نام برده را با بهترین کیفیت و توسط منابع انسانی متخصص به تولید می رساند و در اختیار مشتریان قرار می دهد؛ به برخی از راهکارهای اتوماسیون صنعتی زیمنس در ادامه مطلب آشنا شوید.
استفاده از سیستم های کنترل فرایند: تجهیزات کنترل فرایند سیستم هایی هستند که برای سنجش معیارها و ویژگی های یک فرایند به طور خودکار و بدون بازخوردهای انسانی و به شکل کنترل شده در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و شامل سنسورها، مبدل ها، ترنسمیترها، کنترلرها و … هستند.
بهره گیری از تجهیزات مانیتورینگ: امروزه استفاده از سیستم های مانیتورینگ در بسیاری از سازمان ها اهمیت بسزایی دارد و عملکرد خوب دستگاه ها و شبکه ها وابسته به این سیستم ها می باشد.
استفاده از سیستم های مانیتورینگ امکان خطا را در بسیاری از سازمان ها به حداقل می رساند و با نظارت دقیق باعث افزایش بهره وری می گردد که شامل مواردی نظیر سنسورها، دوربین های مدار بسته و … می شوند.
بهره گیری از سیستم های اندازه گیری دقیق: تجهیزات اندازه گیری شامل انواع فشار سنج، دماسنج، فلومتر، ترنسمیتر و … هستند که استفاده از آن ها در صنایع مختلف امکان خطا در سنجش را به حداقل می رساند.
استفاده از سیستم آر یو تی: دستگاه آر یو تی یک سیستم کنترل از راه دور است که در یک فضای مشخصی نصب می شود و از راه دور، مدیریت و کنترل چندین دستگاه و سیستم های مختلف را در اتوماسیون صنعتی مدیریت می کند.
بهره گیری از این دستگاه به عنوان یکی از راهکارهای اتوماسیون صنعتی، هم باعث جلوگیری از هدر رفتن زمان می شود و هم این که می تواند هزینه انتقالات را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.
بهره گیری از سیستم های ردیابی و تعقیب: ردیابی و شناسایی انواع محصولات و کالاهای تولیدی در صنایع مختلف و کارخانه ها امروزه حائز اهمیت است و در واقع هدف از شناسایی قطعات و ردیابی محصولات، گردآوری اطلاعات مهم از زمان تولید تا از بین رفتن کالاها و قطعه ها می باشد و بهره گیری از سیستم های ردیابی و تعقیب در اتوماسیون صنعتی، دقت منابع انسانی در یک سازمان را بالا می برد و از خطاهای انسانی پیشگیری به عمل می آورد.
استفاده از سیستم های اتوماسیون شبکه: بهره گیری از سیستم های اتوماسیون شبکه به معنای خودکارسازی فرایندها و نرم افزارهای شبکه ای است و این تجهیزات یکی از مهم ترین ملزومات برای مدیران هستند که آن‌ها می توانند رایانه های خود را با استفاده از دستگاه های اتوماسیون شبکه به شکل بهتر و مطلوب تری مدیریت کنند.
حالا که با راهکارهای اتوماسیون صنعتی آشنا شدید در صورتی که قصد خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی را برای کسب و کار خود دارید می توانید آن را از مرکز تامین تجهیزات فنی آنیل با بهترین کیفیت و قیمت خریداری نمایید.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش