سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

حساب اسلامی فارکس چیست؟ | ویدئو شماره 217

32 بازدید1 ماه پيش
fxmaxi

fxmaxiکاربر fxmaxi

اف ایکس ماکسیکانال اف ایکس ماکسی

مطلب معرفی حساب سواپ فری در فارکس: https://fxmaxi.com/islamic-account/

ارتباط با کارشناسان اف ایکس ماکسی:: https://fxmaxi.com/telegram/

کانال تلگرام اف ایکس ماکسی: https://t.me/fxmaxi_com

معرفی حساب بدون نرخ بهره شبانه فارکس
در گذر زمان، دنیای بازارهای مالی شاهد تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی بوده است که، در این میان یکی از بارزترین این مارکت ها، بازار فارکس می باشد. بازار forex با سرعت فوق العاده و پتانسیل سودآوری بالایی که داشته، افراد زیادی را به خود جذب کرده است.
در طول این سال ها، بخش قابل توجهی از کاربران وارد شده به این بازار را مسلمانان تشکیل می دهند. از اینرو در اواسط قرن بیستم، در این راستا قوانین و حساب اسلامی در فارکس ایجاد شد تا، کاربران معتقد به دین اسلامی و قوانین مالی مرتبط با آن، قادر باشند با رعایت موازین شرعی در این بازار معاملات خود را انجام دهند.
در سیستم مالی اسلام، اصولی وجود دارد که بر اساس شریعت، برخی موارد مثل دریافت و پرداخت بهره (ربا)، ممنوع بوده و از این رو در این حساب ها که معروف به حساب های بدون بهره شبانه بوده، ایجاد گردید.
از این رو در این مطلب از سری مقاله های تخصصی در اف ایکس ماکسی، قصد داریم با مفهوم و ویژگی های حساب اسلامی، یا همان حساب بدون سواپ در فارکس آشنا شده و، در ادامه لیستی از بهترین بروکرهای که حساب های سواپ فری را ارائه می دهند، معرفی نماییم.
به طور کلی منظور از حساب اسلامی در فارکس، حسابی بوده که موازین شرعی در آن رعایت شده و قوانین آن بر اساس اصول مالی اسلامی باشد. حساب اسلامی، یک حساب تجاری جداگانه در بروکرهای فارکس نبوده، و تنها قابلیتی است که با فعال کردن آن، کاربر از پرداخت بهره شبانه یا سواپ (swap) معاف خواهد شد.
در واقع در بازار فارکس، تمامی خرید و فروش ها با هدف کسب سود و درآمدزایی از نوسانات بوجود آمده در این بازار می باشد. در حالی که معاملات در این بازار معمولا شامل پرداخت یا دریافت بهره (سواپ مثبت و سواپ منفی) می باشد، در حساب اسلامی این مورد حذف شده تا، کاربران مسلمان بتوانند بدون هیچ مانعی در این بازار ترید نمایند.
روی هم رفته، به طور خلاصه می توان گفت حساب اسلامی ، یک حساب معاملاتی حلال است که به مشتریان مسلمان علاقمند به معامله و سرمایه گذاری در بازارهای مالی کارگزاری فارکسی، با رعایت موازین دینی ارائه می شود.
بر این اساس، کاربران مسلمان بدون دریافت و پرداخت بهره شبانه، معاملات باز آنها به روزهای بعدی منتقل می شود. با اینکه این کار میزان سودآوری بروکرها را کاهش داده اما، برای ایجاد بستری حلال برای این دسته از معامله گران، بروکرهایی که بخش عمده ای از مشتریان آنها مسلمان بوده، امکان فعالسازی آن را برای کاربرانشان فراهم کرده اند.

00:00 مقدمه
00:26 حساب اسلامی فارکس؟
03:11 نرخ بهره شبانه فارکس چیست؟
07:16 ویژگی های معامله در حساب اسلامی فارکس

ویدئوهای مرتبط
آموزش کامل متاتریدر 4 و 5: https://www.aparat.com/v/4BeqD
رتبه بندی بروکرهای فارکس ایران: https://www.aparat.com/v/1DMjv

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش