سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

۷ ماده غذایی مفید برای داشتن موهای بلند و پرپشت

2,301 بازدید6 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
negar65

negar65کاربر negar65

سلامتی و زیباییکانال سلامتی و زیبایی

بلند نگه داشتن مو بسیار هوس انگیز است. از سال های دور مردم جهان در جستجوی انواع مختلفی دارو برای رشد مو بوده اند. هرچند که هر مویی نوع خاص و چرخه طبیعی خودش را دارد. زمانی که شما به میانسالی میرسید (حدود ۳۰ سال) رشد مو کند میشود که علت آن عدم تعادل هورمونی، استرس بیش از حد و رژیم غذایی نامتعادل است.
هرکس با موهای بلند و ضخیم، سالم و قوی به نظر می رسد؛ موها مشخص می کنند چقدر بدن و ذهن شما سالم است. بهترین راه برای حفظ سلامتی مو استفاده از راه های طبیعی است؛ دانشمندان و پزشکان همچنان در تلاش هستند، بهترین ترکیب برای مو را بیابند و طیف گسترده ای از معجون رشد و ضد ریزش مو وجود دارد اما در اغلب موارد ترکیبات شیمیایی موجود در آن ها در دراز مدت موجب آسیب بیشتر می شود.
در نتیجه بهتر است از درمان های طبیعی که بدون عوارض جانبی هستند استفاده کنید. علاوه براین، داروهای خانگی ضدریزش و تحریک رشد مجدد مو ارزان و مقرون به صرفه هستند و بهتر از همه اینکه شما میتوانید آنها را در آشپزخانه خود پیدا کنید.
درواقع باید گفت تغذیه عامل اصلی رشد موها است. مصرف یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی مورد نیاز، لازم و ضروری است، مخصوصاً اگر موهای شما به علت فرایند پیری یا به دلیل رژیم های غذایی نامتعادل کم پشت شده باشد.
تغذیه ی موهای شما از درون، کلید رشد سالم موهای شما است. با این حال انتظار معجزه یک شبه نداشته باشید.
مواد غذایی زیر به شما کمک می کند تا سلامت موهای تان را که ناشی از تغذیه نادرست بوده است به حالت اول بازگردانید:
لبنیات
مصرف لبنیات به علت کلسیم موجود در آن برای رشد مو ضروری است؛ در نتیجه خوردن منابع سرشار از کلسیم به رشد مو کمک می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
همچنین پروتئین حیوانی موجود در لبنیات، تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن که خود قادر به ساختن آن نیست را دارد و به همین دلیل این نوع پروتئین، به پروتئین کامل معروف است. پروتئین هایی که کامل نیستند درغلات، حبوبات، مغز ها و دانه ها یافت می شوند. خوشبختانه ترکیب پروتئین هایی غیرکامل، با هم آمینو اسید مورد نیاز یک وعده شما را تامین می کند.
بلوبری
بلوبری غنی از ویتامین C بوده که در حفظ سلامت رگ های خونی به فولیکول های مو و بهبود جریان خون به پوست سر موثر است. عدم دریافت کافی ویتامین C در رژیم غذایی، شکنندگی موها را به دنبال دارد.
این ویتامین همچنین از طریق مصرف گوجه فرنگی، توت فرنگی، کیوی و سیب زمینی شیرین قابل دریافت است.
اسفناج
اسفناج غنی از موادمغذی سالمی مانند آهن، ویتامین C، بتاکاروتن و فولات است.
اسفناج به تغذیه پوست سر و رشد مو کمک می کند. همچنین استفاده از سبزیجات برگ سبز تیره برای دریافت این موادمغذی می تواند مفید باشد.
تخم مرغ
کم خونی یک عامل اصلی در ریزش مو بوده و تخم مرغ حاوی میزان بالایی آهن است.
این ماده غذایی همچنین سطوح بالایی پروتئین، روی، سلنیوم و سولفور دارد. تمام این موادمغذی به تغذیه فولیکول ها و رشد مو کمک می کنند.
همچنین این موادمغذی را همچنین می توانید با مصرف گوشت های بدون چربی مرغ، گاو و ماهی به دست آورید.
گردو
گردو محتوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا۳ است. گردو همچنین حاوی موادمغذی مهمی مانند بیوتین، ویتامین E و مس می باشد.
کمبود بیوتین منجر به عدم رشد مو و حفظ درخشندگی می شود. یک راه برای دریافت گردو، جایگزین کردن روغن معمول پخت و پز با روغن گردو است.
حبوبات
پروتئین حیوانی موجود در گوشت، تخم مرغ و لبنیات، تمام آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن که خود قادر به ساختن آن نیست را دارد و به همین دلیل این نوع پروتئین، به پروتئین کامل معروف است.
پروتئین هایی که کامل نیستند در غلات، حبوبات، مغزها و دانه ها یافت می شوند. خوشبختانه ترکیب پروتئین هایی غیرکامل، با هم آمینو اسید مورد نیاز یک وعده شما را تامین می کند. و برای رشد موهای شما نقش بسزایی ایفا می کنند.
ماهی سالمون
سالمون غنی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین D است. بدن قادر به ساخت امگا ۳ نیست، بنابراین باید از طریق موادغذایی دریافت شود.
سالمون بهترین منبع امگا۳ و روغن های سالمی است که پوست سر و فولیکول های مو را هیدراته و به رشد مو کمک می کند. همچنین می توانید این اسیدهای چرب ضروری را از طریق مصرف ساردین، قزل آلا، خال مخالی، شاه ماهی، گردو، آووکادو یا دانه های کدوتنبل به دست آورید.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش