سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

دانلود فیلم سینمایی زمانی برای دوست داشتن

10,652 بازدید6 سال پيش
  • 31 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
HomeCinema

HomeCinemaکاربر HomeCinema

HomeCinemaکانال HomeCinema

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی "زمانی برای دوست داشتن" ساخته ابراهیم فروزش امروز پس از نمایش آن در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر در سینما فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور فروزش، علیرضا سبط احمدی، بهناز جعفری، نگین صدق گویا، علی شادمان، مهراب رضایی و علیرضا مظفری برگزار شد.

فروزش در ابتدای این جلسه با اشاره به سوابق کاری خود گفت: من از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده‌ام و هرچند از سال 59 به عنوان عضو رسمی با این مرکز فعالیت نمی‌کنم، اما در شوراهای تولید و یا ساخت فیلم حضور دارم.

وی افزود: من این فیلم را خاص کودکان نمی‌دانم. "زمانی برای دوست داشتن" مضمونی را دنبال می‌کند که تنها کودکان در آن بازی می کنند. معتقدم این فیلم مخاطب خود را دارد زیرا هسته اصلی خانواده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فروزش درباره پرداختن به موضوع معلولیت در این فیلم گفت: بیش از 12 سال است با آسایشگاه کهریزک کار می‌کنم و تاکنون بیش از 1000 دقیقه فیلم برای این مرکز ساخته‌ام. این سوابق نشان می‌دهد من سال‌هاست با مسئله معلولیت آشنا هستم. فیلمنامه اولیه "زمانی برای دوست داشتن" متعلق به حسن لعلی بود. متن اولیه برای ساخت سریال مناسب بود و برای همین من تغییراتی در آن ایجاد کردم.

علیرضا سبط احمدی، تهیه‌کننده این پروژه در ادامه نشست گفت: از مدت‌ها پیش قصد همکاری با فروزش را داشتم. فیلمنامه این فیلم ابتدا "دوست داشتن را هجی کن" نام داشت و متعلق به بنیاد فارابی بود. فروزش قرار بود 10 سال پیش ساخت آن را آغاز کند که به دلایلی نشد.

وی ادامه داد: زمانی که فیلمنامه را خواندم احساس کردم کار خوبی است و تصمیم گرفتم ساخت آن را شروع کنم و خوشبختانه بنیاد سینمایی فارابی نیز از آن استقبال کرد. زمانی که پروانه ساخت را گرفتیم فروزش درگیر پروژه "هامون و دریا" بود، به همین دلیل ساخت این پروژه را بعد از پایان فیلمبرداری آن فیلم شروع کردیم.

نگین صدق گویا، بازیگر نقش مادر در این فیلم گفت: من خودم مادر نیستم، اما با توجه به پرداخت خوب سناریو و راهنمایی‌های فروزش توانستیم به نتیجه برسیم. فکر می‌کنم برای نزدیک شدن به حس مادری لزوما نباید مادر باشیم. این موضوع محدودیت ندارد و می‌تواند در هر انسانی تجلی پیدا کند.

بهناز جعفری، بازیگر نقش معلم در ادامه گفت: از بازی دراین فیلم و همکاری با فروزش بسیار خوشحالم. من در سینما و تلویزیون چند بار نقش معلم را بازی کرده‌ام. به طور نمونه در کار کیانوش عیاری و مجموعه تلویزیونی "خاک سرخ" نیز نقش معلم داشتم.

علی شادمان، بازیگر نقش بابک گفت: بازی در نقش یک معلول برای من کاری متفاوت بود. به این نقش علاقه داشتم و کار کردن در کنار فروزش برای من افتخار است. همان ابتدا برای رسیدن به نقش پسر معلول با پدرم تمریناتی انجام می‌دادم. همچنین از نزدیک با معلولان صحبت می‌کردم و از نظر کارشناسان در این زمینه نیز استفاده می‌کردم.

در ادامه نشست مهراب رضایی و علیرضا مظفری بازیگران کودک فیلم "زمانی برای دوست داشتن" از همکاری با فروزش و علی شادمان ابراز خرسندی کردند.

فروزش درباره انتخاب بازیگر نقش بابک گفت: همیشه فکر می کردم چطور می‌توانم یک بچه سالم را برای بازی در نقش یک معلول جلوی دوربین بیاورم و از این موضوع می‌ترسیدم.

وی ادامه داد: برای پیدا کردن بازیگر نقش بابک مدتی به آسایشگاه‌ها می‌رفتیم که متاسفانه به نتیجه نرسیدیم. همان زمان بازی علی شادمان در "میم مثل مادر" در ذهنم بود، به همین دلیل تصمیم گرفتم با او صحبت کنم. در این دیدار قرار شد نوار تست بازیگری او را برای من بفرستند. پس از آن نیز جلساتی برگزار کردیم و به نتیجه رسیدیم. این بازیگر در کار بسیار راحت بود و جلوی دوربین خوب ظاهر می‌شد.

سبط احمدی درباره اکران عمومی فیلم گفت: ابتدا قصد داشتم "زمانی برای دوست داشتن" را امسال اکران کنم، اما فارابی اعلام کرد می‌خواهد فیلم در جشنواره فجر به نمایش درآید. ما در جشنواره کودک و نوجوان 90% رضایت مردمی داشتیم. این موضوع نشان می‌دهد فیلم در اکران عمومی می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

"زمانی برای دوست داشتن" تازه‌ترین فیلم فروزش پس از "هامون و دریا" و داستان کودکی معلول و استثنایی است که کنار پدر و مادر و برادر کوچکش زندگی می‌کند. تلاش او برای برقراری ارتباط با اطرافیان به ویژه اعضا خانواده شرایط و موقعیت‌های مختلفی را در زندگی این افراد به وجود می‌آورد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش