سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

شوی رقص مختلط در تهران؛ حاشیه های برپایی کلاس رقص های غیرمجاز زومبا در باشگاه های بدنسازی

7,608 بازدید6 سال پيش
  • 8 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
ritme_zendegi

ritme_zendegiکاربر ritme_zendegi

ritme_zendegiکانال ritme_zendegi

1- بعید است نام آلبرتو پرز به گوشتان خورده باشد. والله از شما چه پنهان نویسنده بخش پرونده هم تا قبل از نوشتن پرونده امروز هیچ آشنایی با آلبرتو پرز نداشت اما او چهره مهمی در کشورمان محسوب می شود چرا که ورزش ابداعی اش یکی از سوژه اصلی رسانه ها طی ماههای گذشته بوده و تی وی پلاس هم تصمیم گرفته به آن بپردازد. ورزشی به نام زومبا
2- زومبا در دهه 90 توسط پرز بر اساس حرکات موزون لاتین بنیان گذاشته شد و ترکیبی از حرکات موزون و ایروبیک است. نام زومبا از یک کلمه کلمبیایی گرفته شده که به معنای تکان خوردن سریع و خوش گذراندن است. البته جدا از تکان خوردن سریع و خوش گذرانی، زومبا فوایدی هم برای سلامتی افراد دارد. سوزاندن کالری و چربی، انعطاف‌پذیری بدن، به دست آوردن حس شادی و آرامش و همچنین بهبود عملکرد قلب از جمله فوایدی است که توصیه‌کنندگان این رقص‌نرمش به آن همواره اشاره می‌کنند.
3- زومبا در ایران هم طرفداران زیادی داشته و دارد و قطعا با آگهی های تبلیغ این رشته ورزشی در باشگاهها روبرو شده اید. عده ای از باشگاهها به راحتی کلمه زومبا را در تبلیغشان ذکر می کنند اما آنهایی که محتاط هستند به جای زومبا از کلمه ایروبیک استفاده می کنند تا مبادا استفاده از واژه ای که یادآور حرکات موزون است برایشان دردسر شود
4- زومبا از سه چهار ماه قبل جدا از بحث فوایدش برای سلامتی، از بعد خبری هم مورد توجه قرار گرفت. دلیلش هم چیزی نبود جز ممنوع شدن این رشته ورزشی. بخش فارسی سایت یورونیوز درباره این موضوع نوشته: علی مجد آرا، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با ارسال نامه‌ای به دبیر کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز، خواستار «ابلاغ ممنوعیت برخی از فعالیت‌های ورزشی» از جمله شد. در بخشی از این نامه آمده است: « با عنایت به این که فعالیت‌هایی مانند زومبا، اجرای حرکات موزون و رقص به هر شکل و عنوان فاقد وجاهت قانونی می‌باشد، خواهشمند است مقرر فرمائید مراتب ممنوعیت این قبیل حرکات را ابلاغ فرمایند.»
5- اینکه چرا یک رشته ورزشی ممنوع می شود سئوالی است که خیلی ها به دنبال جوابش هستند. خبرنگار روزنامه تماشاگران امروز هم پیگیر ماجرا شده و درباره دلایل ممنوعیت زومبا و اینکه آیا امکان انجام این رشته تحت یکسری چارچوب های خاص وجود دارد یا نه، از مجدآرا سئوال پرسیده. رئیس فدراسیون ورزش های همگانی هم البته آب پاکی را روی دست خبرنگار مربوطه و علاقه مندان به زومبا ریخته و گفته:" چارچوب هایی که ما در ایران اسلامی داریم مشخص است.من از شما یک سوال می کنم.آیا در ایران به صورت رسمی کلاس رقص داریم؟کلاس رقصی که مجوز داشته باشد؟ زومبا همان رقص است و در این چند ساله همه باشگاه هایی که فعالیت می کردند غیر رسمی بوده است.
6- مجدآرا در مصاحبه اش باشگاههای ورزشی را تهدید کرده بود که اگر باز هم کلاسهای زومبا را برگزار کنند با آنها به جدی ترین شکل ممکن برخورد خواهد شد اما انگار زومبا به شکل زیرزمینی، راهش را در ایران ادامه می دهد. روزنامه جوان در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و نوشته:" تغيير نام اين به اصطلاح ورزش در باشگاه‌ها (ورزش با موسيقي و موسيقي در ورزش ) و فعاليت هنرجويان اين رشته همچنان نشان مي‌دهد كه چيزي به نام ممنوعيت عملي نشده است."
7- روزنامه جوان در ادامه گزارشش مدعی شده که نه تنها خبری از توقف و ممنوعیت زومبا نیست بلکه این رشته به شکلی دیگر برگزار می شود. به نوشته این روزنامه، شنيده‌ها حاكي از اين است كه در گوشه گوشه اين شهر كلاس‌هاي آموزش رقص فارسي و عربي و اسپانيايي برگزار مي‌شود كه كاش همه ماجرا ختم به آموزش رقص بانوان می‌شد! چون برخی از این کلاسها در خانه های شخصی برگزار می شود.
8- اگر فکر می کنید زومبا تبدیل به آموزش رقص در خانه های شخصی شده باید خدمتتان عرض کنیم که این ماجرا به همین راحتی تمام نمی شود چرا که روزنامه جوان در بخش دیگری از گزارشش نوشته که مربي‌هاي اين سبك از ورزش كه سر تيم‌هاي حرفه‌اي آن زير نظر آموزش‌هاي غربي آبديده مي‌شوند، به تقليد از روش كشورهاي اروپايي هرازچندگاهي شوي رقص در ايران برگزار و از طريق همان گروه‌هاي ورزشي، علاقه‌مندان را با اخذ مبلغي دعوت به يك باشگاه ورزشي خصوصي مي‌كنند و در جديدترين نوع خود برخي از اين شوي رقص‌ها در حاشيه شهر تهران هم برگزار مي‌شود. شنيده‌ها حكايت از اين دارد كه هر چند در اين شوي رقص‌هاي دست‌جمعي ممنوعيت حضور آقايان مورد تأكيد قرار مي‌گيرد، اما از آنجايي كه اصول و آيين‌نامه‌ خاصي وجود ندارد، در برخي موارد حضور مختلط تماشاچيان و حتي رقصنده‌ها در حاشيه شهر ديده شده است كه بي‌شك بي‌شباهت به پارتي نيست.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش