سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اولین دوره آموزشی مدیریت رسانه را برگزار می كند

818 بازدید5 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
Pishtaz

Pishtazکاربر Pishtaz

Pishtazکانال Pishtaz

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي ،حسين رضي معاون پژوهش برنامه ريزي ونظارت سازمان صدا و سيما در اين نشست با اشاره به راه اندازي اولين شبكه اينترنتي صداوسيما در دهه هفتاد گفت: از دهه هفتاد كه رسانه ملي اولين تجربه حضور اينترنت را با راه اندازي شبكه جهان بين سپري كرد تاكنون، صداوسيما تحولات گسترده و پيچيده اي را پشت سرگذاشته است.
وي افزود: اين تحولات اكنون بر محور يكپارچگي و همگرايي شكل تازه اي به خود گرفته است. و نياز به كسب دانش مديريت در حوزه هاي رسانه براي مديران سازمان ضروري است.
رضي با تاكيد بر اهميت هدف گذاري در اين مسيرتصريح كرد:در موفقيت يك رسانه معيارهاي مختلفي ترسيم مي شود. گاهي ملاك موفقيت مالي و اقتصادي است اما رسانه ملي بدون اينكه اهداف درآمدزايي داشته باشد ملاك ديگري را براي خود ترسيم كرده كه در حوزه جذب مخاطب معني پيدا مي كند.
معاون پژوهش برنامه ريزي ونظارت سازمان با اشاره به تلاش سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير براي نظم بخشي به فضاي مجازي و شفاف سازي در اين حوزه افزود: اين سازمان با شفاف سازي و نظم بخشي به محتوايي كه قرار است در دسترس مخاطبان قرار بگيرد بر اساس قواعدي كار مي كند تا همه از محتواهاي سالم بهره ببرند.
وي در پايان گفت: شناخت شرايط و وضعيت موجود در بحث موفقيت يك رسانه فراگيراهميت فراواني دارد و در اين ميان دو عنصر پژوهش مستمر و توليد داده ها بايد مورد توجه قرار بگيرد.
در فضاي مجازي فقط مصرف كننده هستيم
در ادامه لطف الله سياهكلي رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير گفت: اداره كردن رسانه يعني ورود به حوزه عمومي كه ممكن است مسائل اجتماعي، اقتصادي وحتي سياسي در پي داشته باشد.
وي ادامه داد: حوزه عمومي در دنيا اهميت زيادي دارد و به شكل جدي براي آن برنامه دارند. كشور‌هاي اروپايي رسانه خصوصي دارند و با مقررات آن آشنا هستند، آنها دوره آموزشي مي‌گذارند و بيش از 50 سال سابقه كار در اين زمينه را دارند اين در حالي است كه در ايران رسانه ملي است و ما تجربه رسانه صوتي و تصويري خصوصي نداريم و اكنون بايد براي حضور رسانه صوتي و تصويري فراگير تمرين كنيم.
سياهكلي تصريح كرد: بايد بپذيريم در عرصه فضاي مجازي رقباي خارجي جدي اي مانند يوتيوب، فيسبوك و نت فليكس داريم كه اين‌روزها مانند اژد‌هاي چند سر كاربران ما را مي‌بلعند. براي اينكه دچار بحران نشويم بايد با آن‌ها مقابله كنيم و حداقل بخشي از وظايف آن‌ها را به عهده بگيريم و نياز مخاطبان را پاسخ بدهيم.
رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير با اشاره به اهميت تكميل چرخه رسانه‌اي كشور گفت: در سپهر فضاي مجازي جمهوري اسلامي صد‌ها و هزاران فعال حضور دارند. ما بايد آرام آرام به سمت تخصصي شدن رسانه برويم و رسانه‌هاي موضوع محور را براساس نياز مخاطب ايجاد كنيم.
سياهكلي عنوان كرد: در دنيا نهاد‌هايي براي حوزه محتوا هستند كه مهترين آن بنياد ديدبان اينترنت IWF) ) در انگليس است كه به صورت تخصصي محتواهاي اينترنت را ارزيابي و پشتيباني مي‌كنند. تعيين رده سني و ارائه محتواي سالم براي خانواده ها يكي از اين موارد است كه از سوي اين نهاد فراهم مي‌شود و مخاطب با خيال راحت از آن استفاده مي‌كند؛ اما در كشور ما اين موضوع تازگي دارد و مي‌توانيم به كمك شما اين امكان را فراهم كنيم. بايد با همكاري يكديگر محتوايي توليد كنيم كه آثار منفي نداشته و مسائل شرعي را رعايت كرده باشد.
وي افزود: متاسفانه اگر ما در كشور محتوا را اصلاح كنيم، با ديد منفي به آن نگاه مي‌كنند، در صورتي كه در فضاي مجازي محتوا تركيبي از صحيح و ناصحيح، مخرب و مفيد است و مصرف كننده زمان ندارد كه براي خانواده فيلترينگ تعريف كند و ما بايد اين خدمات را احيا كنيم و سازمان تنظيم و مقررات در اين زمينه كمك مي‌كند تا اين موضوع به خوبي پيش برود.
رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير با اشاره به محتواي مصرفي در ايران افزود: متاسفانه90 درصد محتوايي كه ايرانيان مصرف مي‌كنند، دانلود و ده درصد آپلود است كه تقريبا همه آن غير بومي است و ما اين محتوا را از كشور‌هاي ديگر بر مي‌داريم و محتواي ما به جايي نمي‌رسد.
وي تاكيد كرد: ما به راحتي از محتواي كشور‌هاي ديگر استفاده مي‌كنيم. اين قابل تأمل و تاسف است؛ چرا كه همچنان مصرف كننده محتواي ديگر كشور‌ها هستيم. در حالي كه بايد به سمتي برويم كه كشور‌هاي ديگر از محتواي ما استفاده كنند.
سياهكلي گفت: در ديداري كه با مقام معظم رهبري داشتيم، ايشان فرمودند كه رسانه‌هاي ما حداقل بايد 200 ميليون كاربر داشته باشند. اين رقم با توجه به آمار جمعيت كشور، يعني بايد نگاه ما به جذب كاربران از خارج از كشور باشد كه در صورت توليد محتواي سالم حتما مخاطبان بي شماري خواهيم داشت.
رئيس سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير با اشاره به راه اندازي اولين دوره آموزشي مديريت رسانه بيان كرد: بنابر وظيفه‌اي كه داشتيم، اولين دوره آموزشي مديريت رسانه را برگزار مي‌كنيم و اميدواريم پس از اين دوره نقاط ضعف و قوت و ارزيابي اساتيد را بسنجيم.
وي افزود: سيستم ما كاملا تعاملي است و فعاليت در اين دوره آموزشي دوسويه است . انتظار داريم در پايان اولين دوره نيازمندي‌ها و كاستي هايمان را به ما بگوييد، اميدوارم در يك دوره 3 تا5 ساله محتواي كشور را به جايي برسانيم كه پاسخگوي شما عزيزان باشيم.
در اين مراسم مرتضي قاسم زاده مدير آموزش سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در درباره ويژگي‌هاي دوره آموزشي مديريت رسانه، گفت: تحولات سريع و پيچيدگي‌هاي محيط رسانه‌اي عرصه جديدي را در مديريت رسانه‌اي ايجاد كرده كه در آن كسب دانش مديريت در حوزه‌هاي رسانه، كسب و كار و خدمات براي تمامي فعالان اين حوزه به ويژه مديران رسانه امري ضروري تلقي مي‌شود.
وي افزود: ويژگي‌هاي دوره آموزشي مديريت رسانه تأكيد بر رسانه‌هاي حوزه صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي، الگوبرداري از اقدامات و تجربيات آموزشي در سطح ملي و بين‌المللي، توجه به ملاحظات بومي و هنجاري، انطباق و پيوستگي سرفصل‌هاي آموزشي با حوزه فعاليت فعالان حوزه صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي، توجه به نياز‌هاي عمومي و تخصصي مديران رسانه، توجه به اهداف و سياست‌هاي كلي سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير در فضاي مجازي است.
قاسم زاده در خصوص ضروري بودن آموزش مديريت رسانه، تصريح كرد: يادگيري اصول بكارگيري تئوري‌هاي مديريتي در حوزه‌هاي مديريت كسب و كار، مديريت توليد و توزيع پيام و اقتصاد رسانه، همچنين كسب سهم عميق از مسئوليت‌هاي اجتماعي و روابط متقابل ميان حاكميت، رسانه و جامعه از مهمترين دلايل راه اندازي كلاس هاي مديريت رسانه است. در ضمن آموزش مديريت رسانه به افزايش دانش حقوقي در زمينه انتشار محتوا در رسانه‌هاي صوت و تصوير و همچنين حقوق مالكيت فكري كمك مي‌كند.
وي در خصوص اهداف اولين دوره آموزش مديريت رسانه بيان كرد: آشنايي مديران رسانه با مقررات، دستورالعمل‌ها و ضوابط محتوايي حوزه صوت و تصوير، افزايش اثربخشي و كارايي در ارائه محتوا و خدمات صوت و تصوير، ايجاد تعادل درست بين نظام هنجاري رسانه‌اي و ارتقاي سطح دانش و مهارت مديران رسانه‌هاي مجازي در كشور و تكميل آگاهي‌هاي علمي و تجربي آنان با تجربه‌هاي علمي بخشي از اهداف اولين دوره آموزش مديريت رسانه است.
قاسم‌زاده در خصوص جزئيات اين دوره آموزشي عنوان كرد: اولين دوره آموزشي مديريت رسانه به صورت كارگاهي برگزار و حدود 88 ساعت آموزش داده مي‌شود. حدود 15 تا 25 نفر در اين آموزش شركت مي‌كنند و 11 عنوان درسي براي شركت كنندگان در اين آزمون در نظر گرفته‌ايم.
لازم به ذكر است كه اولين دوره آموزشي مديريت رسانه از 26 مهر ماه در دانشگاه صداوسيما برگزار به مدت 11 هفته برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش