سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

مدفوع خواری در سگ ها

509 بازدید4 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
teyyeb

teyyebکاربر teyyeb

teyyebکانال teyyeb

مدفوع خواری در سگ ها را میتوانید در این ویدیو تماشا کنید
بعضی بیماریها باعث مدفوع خواری سگ می شود. بعضی از بیماریها باعث افزایش اشتها به خوردن چیزهای غیرمعمول می شوند. بعضی بیماریها قوام یا بوی مدفوع را تغییر می دهند و سگ به آن تمایل پیدا می کند.
مطمئن باشید تنها شما نیستید که با چنین رفتاری روبرو می شوید. بر اساس گزارش سمپوزیوم رفتارشناسی حیوانات در سال 2012 بیش از 16 درصد سگ ها این رفتار را نشان می دهند که به این معنی است که این کار بیش از 5 بار از آنها دیده شده است. برای کسانی که هم سگ و هم گربه نگهداری می کنند که این مساله به مراتب بدتر است. بنظر می رسد بیشتر سگ ها بالاخره و اگر بتوانند مدفوع گربه ها را خواهند خورد!!

ممکن است فکر کنید این عادت بد نشانه ای غیر طبیعی ناشی از سوء تغذیه حیوان باشد یا اینکه سگ شما به اندازه کافی به غذا دسترسی ندارد، اما بر اساس مطالعات دکتر هارت، اینطور نیست. در پژوهشی که او و همکارانش روی 1548 سگ انجام دادند و مدفوع خوارها را با غیر مدفوع خوار ها مقایسه کردند، متوجه شدند که رژیم غذایی یک فاکتور مهم در این خصوص نیست. اما فهمیدند که تعداد سگ هایی که با هم نگهداری می شوند فاکتور مهمی هست.

دکتر هارت می گوید: «هر چه سگ های بیشتری داشته باشید احتمال اینکه سگ شما مدفوع خوار باشد بیشتر است. 19 درصد مدفوع خوارها بصورت تکی نگهداری می شدند درحالیکه 24 درصد دوتایی و 30 درصد آنها بصورت سه تایی نگهداری می شدند».

مطالعه ی دیگری که تنها روی سگهای بشدت مدفوع خوار انجام شده است (که بیش از ده بار مدفوع خواری کرده اند) تمرکز بیشتری روی علت انجام این عمل داشته است. علت این است که آنها مدفوع خودشان را در آن حد نمی خورند. دکتر هارت می گوید: « 85 درصد مدفوع خوارها مدفوع سایر سگ ها را میخورند». این به این معنی است که هر چه تعداد سگ ها بیشتر باشد دسترسی به مدفوع سایرین بیشتر خواهد بود.

ممکن است تعجب کنید که چطور این رفتار در سگ ها ایجاد شده است. تقریبا از ده هزار سال پیش بود که سگ ها شروع به پرسه زدن در اطراف انسان ها کردند و به این ترتیب توانستند از زباله های ما آشغال خوری را آغاز کنند. این رفتار هنوز هم در سگ ها دیده می شود. برخلاف سگ های شهری که در منازل گرم و راحت زندگی می کنند، به غذای خوب و چکاپ های منظم دامپزشکی دسترسی دارند، سه چهارم سگ های دنیا ولگرد هستند و بیشتر آنها که در نزدیکی شهرها و روستاهای انسانی زندگی می کنند. آنها زندگی شان را با دزدیدن غذا از ظروف زباله و یا خوردن هر گونه مدفوعی که گیرشان بیاید می گذرانند.
آنهایی که به اندازه ی کافی اهلی باشند که به انسان ها نزدیک شوند و بین مواد مغذی و سایر مواد فرق بگذارند بیش از سایرین شانس زنده ماندن دارند.

خیلی از سگ های دردانه اهلی ما هم این عادت آشغال خوری را نگاه داشته اند. ظرف غذای خودشان را رها می کنند و به سطل آشغال یورش می برند. جالب اینکه که دکتر هارت فهمیده است که بهترین عاملی که می تواند پیش بینی کند که سگی مدفوع خوار هست یا نه میزان پرخور بودن آن سگ است. 52 درصد سگ های مدفوع خوار در مطالعه ی او، سگ هایی بوده اند که از روی میز، غذا می دزدیده اند. تنها 27 درصد غیر مدفوع خوار ها چنین رفتاری داشته اند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش