سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

گذر زمان از لیون 4k

560 بازدید6 سال پيش
elham.m

elham.mکاربر elham.m

4k Videoکانال 4k Video

لیون (به فرانسوی: Lyon) (به لاتین: laiənz)، یک شهر در خاور مرکزی فرانسه است. این شهر، سومین شهر بزرگ فرانسه، پس از پاریس و مارسی، محسوب می‌شود. لیون، یک مرکز بزرگ اقتصادی است که در بین پاریس و مارسی قرار گرفته‌است و به‌ عنوان پایتخت فرانسه در خوش‌گذرانی، شهرت پیدا کرده‌است. این شهر در تاریخ سینما، نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌است. تیم فوتبال المپیک لیون، مهم‌ترین تیم ورزشی این شهر است و لیون از این جهت، رشد برجسته‌ای در قهرمانی در بازی‌های اروپا کرده‌است.
شهر لیون با احتساب حومه‌اش، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت فرانسه، پس از پاریس محسوب می‌شود. برپایهٔ آمار تخمینی، جمعیت این شهر و حومه‌اش در سال ۲۰۱۳ میلادی، بالغ بر ۲،۲۳۷،۶۷۶ نفر بوده‌است. ولی جمعیت خود شهر، بالغ بر ۵۰۶٬۶۱۵ نفر تخمین زده می‌شود.
لیون با دارا بودن بیش از ۱۵۵،۰۰۰ دانشجو ، یکی از مهمترین مراکز دانشجویی در فرانسه و اروپا می باشد.
لیون همچنین یک مرکز بزرگ صنعتی و مرکز شیمیایی، دارویی و زیست‌شناسی در سطح فرانسه محسوب می‌گردد. این شهر همچنین یکی از قطب‌های تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.
لیون در بسیاری از موارد، ریاست فرانسه را در دست می‌گیرد و همچنین به‌عنوان پایتخت آلپ در فرانسه، شناخته شده‌است. این شهر به‌دلیل داشتن معماری تاریخی، مقر سازمان جهانی یونسکو (بخش میراث تاریخی) در آن قرار گرفته‌است.
لیون یک شهر تاریخی و پایتخت ابریشم جهان محسوب می‌شود و در کرانهٔ رون قرار دارد. این شهر به‌علاوه، شبکهٔ خبری یورونیوز را نیز، در خود جای داده‌است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش