سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

آموزش android - معماری یک برنامه ی اندروید

996 بازدید9 سال پيش
mahan65

mahan65کاربر mahan65

آموزش نرم افزارهای کامپیوترکانال آموزش نرم افزارهای کامپیوتر

برای فهمیدن چگونگی کارکردن آندروید، بایستی این پنج بخش اصلی که در چهار لایه هستند را به درستی درک و به ذهن سپرد:
۱ . هسته لینوکس: این هسته‌ای است که آندروید بر روی آن استوار است. این لایه شامل تمام محرک(درایور) های سطح پایین دستگاه برای عناصر سخت‌افزاری متخلف یک دستگاه آندروید است.
۲ . کتابخانه‌ها: این کتابخانه‌ها ، شامل تمام کدهایی هستند که مشخصه‌های اصلی سیستم عامل آندروید را فراهم می‌کنند . مثلا SQlite پشتیبانی از پایگاه داده (data base) را انجام می‌دهد، بنابراین هر برنامه‌ کاربردی می‌تواند از آن برای ذخیره داده‌ها استفاده کند. کتابخانه WebKit هم قابلیت‌های جستجوی وب را فراهم می‌کند.
۳ . آندروید زمان اجرا: در لایه ای مشابه کتابخانه‌ها، آندروید در زمان اجرا ، دسته‌ای از کتابخانه‌های مرکزی را فراهم می‌کند که به کاربر اجازه نوشتن برنامه‌های کاربردی آندروید را با استفاده از زبان جاوا می‌دهد.
آندروید زمان اجرا، همچنین شامل ماشین مجازی Dalvik می‌باشد که به هر برنامه کاربردی اجازه اجرا در فرایندی مخصوص به خود با نمونه ی مخصوص به خود از ماشین مجازی Dalvik را می‌دهد. این ماشین، یک ماشین مجازی تخصیص داده شده طراحی شده برای آندروید و بهینه سازی شده برای دستگاه‌های موبایل باطری‌دار با حافظه CPU محدود است.
۴ . چارچوب برنامه کاربردی: قابلیت‌های مختلف سیستم عامل آندروید را به توسعه دهنده‌های برنامه‌های کاربردی می‌نمایاند، تا از آن‌ها برای برنامه‌های کاربردی خود استفاده کنند.
۵ . برنامه های کاربردی: در این لایه بالاتر، شما برنامه های کاربردی را پیدا می‌کنید که همراه با دستگاه آندروید پخش می‌شود ( مانند: ..,Phone,Browser). همچنین برنامه‌های کاربردی که دانلود کرده و آنها را نصب می‌کنید. هر برنامه کاربردی که شما می‌نویسید نیز در این لایه قرار می‌گیرد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش