سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

انتقاد بیماران پیوندی از نحوه توزیع دارو

913 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه نبضکانال برنامه نبض

نجی دبیر انجمن عملی پیوند اعضا با انتقاد از بیمه گذاران و نحوه توزیع دارو در میان به بیمارانی که پیوند عضو شده اند گفت: ما مشکل خاص دارویی نداریم، اما وضعیت توزیع دارو به بیمارانی که پیوند عضو شده اند، نامناسب است، بیماران پیوندی ناگزیرند هر ماه و در ساعت های طولانی برای تهیه داروهای مورد نیاز خود وقت بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر کاظمینی رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت درباره چالش های پیوند اعضا در کشور گفت: رشد استفاده از مبتلایان به مرگ مغزی افزایش پیدا کرده است، و پیوند اعضای این افراد سبب می شود افراد سالم با اهدای کلیه خود دیگر دچار نقص عضو نشوند.

کاظمینی

وی درباره تعداد کسانی که در نوبت پیوند عضو هستند نیز گفت: اکنون حدود 2 الی 3 هزار نفر برای پیوند کلیه در لیست انتظار هستند، و توان ما برای این پیوند خوب است، و در مجموع برای پیوند کلیه کمتر از یکسال انتظار نوبت نیاز است ،اما برای پیوند کبد و قلب زمان طولانی تری لازم است، و در خصوص قلب شرایط بسیار حادی دارد. در مورد قلب هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده ایم،. تعداد کسانی که در انتظار پیوند کبد هستند نیز 2 هزار نفر است.


دکتر گنجی دبیر انجمن علمی پیوند اعضا در ادامه گفت: متاسفانه مرگ و میر زیادی در جاده های کشور داریم. هرچند ادعا می شود که آمار پایین آمده است.در دنیا تعجب می کنند که ما 300 درصد اهدا برای مرگ مغزی داشتیم. این موضوع ناشی از تعداد مرگ و میر در جاده هاست، اما باید بدانیم در بهشت نیازی به کلیه ندارید در زمین به بهشت نیاز داریم.

دکتر کاظمینی رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت هم گفت: 2600 پیوند داشتیم که از این تعداد 57 درصد مرگ مغزی داشتیم. تقریبا آمارها حاکی از آن است که 50 تا 90 درصد خانواده ها به اهدای عضو رضایت می دهند. مرگ مغزی این طور نیست که امکان اهدا داشته باشد. اویل کار خیلی مشکل بود، اما فرهنگ سازی صورت گرفته باعث شده که مشکلی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در پیوند کلیه مشکل خاصی نداریم و بعد جغرافیایی آن هم نسبتا خوب است، و همه جا پراکنده است. اما در ایلام مرکز نداریم. در بخش کبد محدودتر است که البته 2 مرکز خیلی فعال هستند، و در ریه هم 2 مرکز و نباید انتظار داشته باشیم که مراکز بیشتر باشد که تعداد زیاد سبب نمی شود که کیفیت هم بیشتر باشد. پیوند کبد پیچیده تر از پیوند کلیه است.

دکتر گنجی گفت: ما مشکل خاص دارویی نداریم، اما در توزیع دارو دچار مشکل هستیم. یک بیماری که حالش خوب است، می گویند که چرا ما باید به صف دارو برویم . داروها اختصاصی است. بیمه گذار ما این را از کجا آورده اند. در مراکز باید الکترونیکی وصل باشد. دارو هست، نوسان دارو هم هست. این سیستم سیستم وزارت خانه است. همان دارویی که مجانی بوده یارانه نمی گیرد، و در حالیکه بیمار سال گذشته داروی مورد نیازش را رایگان دریافت می کرد، اکنون ناگزیر به پرداخت وجه برای آن است، و ما پاسخی برای او نداریم.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش