سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

بررسی چرایی امحاء کالاهای قاچاق

517 بازدید7 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه تیترامشب شبکه خبرکانال برنامه تیترامشب شبکه خبر

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق تهدید کننده اشتغال کشور است و باید به جد با آن برخورد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه تیتر امشب افزود: قاچاق یک زنجیره است. یک حلقه به هم پیوسته است که باید از مبدا واردات و پیش از مبادی باید بهش توجه کرد تا زمانی که کشف می شود. اصولا تهدیداتی که متوجه اقتصاد، بهداشت و سلامت کشور و امنیت فرهنگی و اجتماعی کالای قاچاق می کند، چه قاچاقچی وارد بازار بکند این تهدیدات را دارد و چه نهادهای دولتی پس از کشف آن را وارد چرخه مصرف بکنند. قاچاق یک تهدید کننده اصلی اقتصاد مقاومتی است که من مختصرا عرض کردم.


خورشیدی افزود: مباحث بهداشتی و مباحث سلامت محور در این زمینه بسیار مهم است. در خصوص خودرو باید شرکت وارد کننده زیرساخت های لازم را برای فروش قطعه و خدمات پس از فروش را تأمین کند. در عین یک دسته از تهدیدات بهداشتی است. ما نمی توانیم کالاهایی را که امنیت غذایی مردم را تهدید می کند، اجازه بدهیم وارد کشور شوند.


خورشیدی گفت: در پنج ماه گذشته حدود 90 خودرو در کشور کشف شده است. این کالاها بر فرض اینکه در سال ساخت به کشور وارد شده باشند، وقتی به مرحله فروش می رسد حداقل دو تا سه سال از زمان تولید آن گذشته است، به طور طبیعی آن را رد خواهد کرد.


در آیین نامه اجرایی 55 و 56 قانون مبارزه با کالای قاچاق اولویت به صادرات کالای قاچاق داده شده است و اصل بر این است که در بازار داخلی توزیع نشود.


میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو نیز در این برنامه در خصوص خودروهای قاچاق به کشور گفت: مشکل این بود که اکثر خودروهای وارداتی که در قالب پوشش وارداتی می آمدند اورهال شده بودند و خودروهای کارکرده بودند. هیچ کشوری مدارک کمپانی ندارد و ری پک شده است و تا زمانی که به نقطه ای برسد که ما تصمیم به صادرات آن بگیریم، هزینه انبارداری و مسایل دیگر خیلی جای بحث دارد.




رضایی تأکید کرد: ما اگر بخواهیم قطعات این خودروها را در بازار داخلی بفروشیم به نگهداری کالای قاچاق در بازار ایران کمک کردیم . اصل بر امحاء طبق منویات مقام معظم رهبری می باشد. ما باید دست قاچاقچی را از اقتصاد این مملکت کوتاه بکنیم.


رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو تأکید کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، شکل کار به این شکل بود که قاچاقچی فرمولی داشتند، به این شکل که کالا را به عنوان یک کالای قاچاق اظهار می کرد و طی مزایده ای که انجام می شد، شخص قاچاقچی اولین مشتری این مزایده بود. ما اگر بخواهیم دیگر این اتفاق نیافتد باید این مسئله را درک کند که دیگر نمی تواند به هیچ وجه وارد کشور کند.


محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: دولت عزمش را جزم کرده که با قاچاق مبارزه کند. به نظر من یکی از اولویت هایی که وجود دارد باید اسامی قاچاقچیان را اعلام کنند. خیلی از واحدهای صنفی که سالم کار می کنند در معرض اتهام هستند. برای ما مهم این است که جلوی قاچاق را بگیرند تا کارگران ما بیکار نشوند. ارز ما که برای واردات دارو باید مورد استفاده قرار گیرد صرف واردات لوازم خانگی بی کیفیت نشود.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش