سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

برنامه نبض - سن عمل زیبایی بینی از نظر رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

5,724 بازدید7 سال پيش
  • 8 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
monazereh

monazerehکاربر monazereh

برنامه نبضکانال برنامه نبض

دکتر سید ابوالحسن امامی در برنامه نبض شبکه خبر افزود: ایران به علت تعداد جراحی های زیبایی نسبت به جمعیت خود ، در رتبه چهارم در دنیا قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه اکثر مردم تحت تاثیر تبلیغات ، مبادرت به انجام دادن جراحی های زیبایی می کنند گفت: 10 درصد شکایات اعلام شده از آمار بالای شکایات مربوط به جراحی زیبایی بینی ، مربوط به جراح پلاستیک و 90 درصد بقیه مربوط به تکنسین ها و پزشکان رشته هایی است که بدون داشتن تخصص لازم به حوزه جراحی پلاستیک ورود کرده اند.
دکتر امامی سن انجام عمل زیبایی را 17 سالگی به بعد عنوان و تاکید کرد: در صورت عمل جراحی پیش از این سن فرد دچار مشکلات عدیده خواهد شد.
وی گفت: در زمینه جراحی های پلاستیک بارها دیده شده است که تکنسین های اتاق عمل با یک پزشک قرارداد می بندند به این صورت که بیمار را با نام پزشک جذب کنند و خود آنها جراحی پلاستیک را برای بیمار انجام دهند و یک درصدی از درآمد خود را به آن پزشک پرداخت کنند بنابراین جراحی هایی با این شیوه با قیمت پایین تر و ریسک بالاتر انجام می شود .
دکتر امامی با اشاره به تبلیغات گسترده و گاها نامناسب در رسانه ها افزود:300 جراح پلاستیک درکشور وجود دارد که 100 نفر از انها در تهران و بقیه در شهرستانها هستند ، باتوجه به این حجم زیاد جراح بینی و این تعداد جراح پلاستیک می توان دریافت که تا چه حد پزشکان دیگر حوزه ها در این جراحی دست دارند.
وی همچنین به نقش موثر رسانه ها بویژه صدا و سیما در ارتقای آگاهی و سواد سلامت مردم اشاره کرد و گفت: از آنجاکه صدا و سیما بعنوان یک منبع معتبر برای مردم است نباید از یک متخصص گوش و حلق و بینی در برنامه ای استفاده و در زیر نویس معرفی از او بعنوان جراح زیبایی یاد کند.
وی افزود: مردم نیز باید قبل از هر عمل جراحی با مراجعه با سایت نظام پزشکی نام پزشک مورد نظر را جستجو کنند و از تخصص وی مطمئن شوند.
دکتر امامی همچنین به تبلیغات نامناسب ساکشن چربی تحت عنوان لیزر لیپولیز اشاره کرد وگفت : درصد شکایات در این زمینه نیز بالا رفته است چرا که نبود تخصص در این حیطه سبب شده است میله ای که برای خروج چربی بکارمی رود ، معده ، روده یا کبد مراجعه کننده را سوراخ می کند و پس از گذشت چندین ماه و مراجعه به بیمارستان ها ، برخی به فوت منجر شده است .
رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با انتقاد از اینکه امار دقیقی از فوت در این جراحی ها وجود ندارد گفت:چند سال پیش اعلام شد که در یکسال 50 نفر به علت ساکشن جان خود را از دست دادند این در حالیست که در امریکا که جمعیت بیشتری نسبت به کشور ما دارد این آمار 3 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه انجام پیکر تراشی توسط افراد ناکارآمد سبب سوختگی های جبران ناپذیری می شود، گفت: تصور مردم از لیپولیزر برای کاهش وزن اشتباه است و این وظیفه پزشکان است که اطلاع رسانی درست داشته باشند و مراجعه کنندگان هم قبل از هرکاری تحقیقات لازم را انجام دهند و تحت نظر متخصص همان حوزه کار مورد نظر را انجام دهند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک خاطر نشان کرد: لیپو لیزر برای کاهش وزن نیست و ربطی به چاقی ندارد بلکه برای کاهش چربی های موضعی و افراد با شرایط خاص است .
دکتر امامی درباره افزایش یا کاهش اعمال جراحی بینی و زیبایی گفت : در پنج تا شش سال پیش، شیب صعودی جراحی بینی را داشته ایم اما سال گذشته این آمارتا حدودی نزولی بوده است.
دکترامامی افزود: امروزه نیز در بخش ترمیم، اعضای مصدومان سوانح و تصادفات باجراحیهای میکروسکوپی بهترین خدمات را در این حوزه انجام می دهند.
وزیری روانشناس رفتاری با تاکید به اینکه عمل جراحی عزت نفس به دنبال ندارد، گفت: قضاوت دیگران برای ما خیلی مهم است، ما می توانیم از حرف مردم رد شویم.
او افزود: ریشه راضی نبودن فرد از خود در این چیزها نیست که با این کارها مشکل برطرف شود. فرد جایگاه حقیقی خودش را پیدا نکرده، به خودبسندگی و خودرضامندی نرسیده و اینها تنها با تغییر در ظاهر به دست نمی‌آید، اینها مقولاتی است که در شخصیت فرد باید ایجاد شود. شخص با ارتقای عوالم شناختی و شخصیتی می‌تواند خودش را پیدا کند و به این احساس رضایت داشتن از خود برسد، اگر در این مقوله‌ها نتواند به رضایت برسد، به رفتارهای بعضا ناهنجار رو می‌آورد و دیده شده که هر چه بیشتر در ظاهرش تغییر ایجاد می‌کند باز هم برایش کافی نیست و او را به سمت افراط سوق می‌دهد.
او خاطرنشان کرد: افرادی که با تمام اقداماتی که برای زیبایی بیشتر انجام داده‌اند و با آرایش‌های غلیظ می‌آیند و از خودشان راضی نیستند، ممکن است دیگران آنها را تایید کنند اما خودشان را رنج می‌دهد و احساس خرسندی ندارند چون به آن هویت اصلی که باید برسند نرسیده‌اند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش