سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سریال هفت جهان یک سیاره فصل اول قسمت چهارم

722 بازدید3 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
topmovies

topmoviesکاربر topmovies

سریال دوبله فارسیکانال سریال دوبله فارسی

مستند

میلیون ها سال پیش نیروهایی در زمین به وجود آمدند که آنرا به هفت قاره تقسیم کردند، قاره هایی که هر کدام طبیعت و جانوران خاص خودشان را دارند. هر قسمت از این مستند نگاهی است به طبیعت یکی از قاره های کره زمین و زیبایی های خیره کننده آن ها.

ستارگان: David Attenborough

کارگردان: David Attenborough



«هفت دنیا، یک سیاره» مستندی تولید شده در شبکه بی بی سی است که در هفت قسمت و از تاریخ 27 اکتبر 2019 از این شبکه به نمایش درآمده است. گوینده و مجری این سریال سر دیوید اتنبرو است. حدود 1500 نفر در تولید این اثر همکاری داشته اند و فیلمبرداری کل قسمت ها بیش از 1794 روز طول کشیده است.
مجری:
دیوید اتنبرو
تهیه کننده اجرایی:
اسکات الکساندر
عوامل:
موسیقی: هانس زیمر، جیکوب شیا



واکنش منتقدها:
این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 10 ریویو بدست آورده است: «هفت دنیا، یک سیاره سفری جادویی به دور دنیاست و چیزهای بسیار بیشتری از منظره های خیره کننده در خود دارد، این یکی از بهترین کارهای دیوید اتنبرو تا به امروز است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 83 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«همانطور که از مستندهای بی بی سی انتظار داریم این یکی هم کاملا خیره کننده و نفس گیر بود»
- لوسی منگان (گاردین)

یادداشتی بر فیلم «هفت دنیا، یک سیاره»
دیوید اتنبروی بزرگ تا کی به این کار ادامه خواهد داد؟ پادشاه خستگی ناپذیر مستندهای حیات وحش با یک مستند عظیم دیگر به شبکه بی بی سی برگشته است تا در هفت قسمت ما را بار دیگر به تماشای تصاویر حیرت انگیزی از طبیعت کره زمین ببرد. تفاوت اصلی این سری با کارهای دیگر اتبرو در این است که «هفت دنیا، یک سیاره» وقت کم تری برای ارائه پیام های محیط زیستی می گذارد و این پیام ها به نسبت زیبایی های تصویری اش در حاشیه قرار دارند.
هر برنامه ای در مورد طبیعت این روزها در واقع به لیست حیواناتی می پردازند که ما در حال از بین بردنشان هستیم. با گرم شدن زمین ما بیش از هر زمان بیشتری در حال از بین بردن کره زمین هستیم اما اگر بتوانید لحظه ای این فکرها را کنار بگذارید می توانید از مستند تازه دیوید اتنبرو بسیار لذت ببرید. در هر قسمت از این مستند به یک قاره پرداخته می شود. مثل مستندهای حیات وحش دیگر بی بی سی بیننده از لحظه اول تحت تاثیر تصاویر خیره کننده مستند قرار می گیرد و از قدرت تکنیکی این فیلمسازان حیرت می کند.
اما این مستند تنها حاوی تصاویر زیبا و صدای گرم دیوید اتنبرو نیست و از لحاظ عاطفی هم بینندگان را درگیر می کند به خصوص قسمتی که درمورد پرندگان آلباتروس و بی خانه شدن آنان بر اثر طوفان است. تماشا کردن پرنده ای که به پای مادرش افتاده و مادرش او را به یاد نمی آورد انگار کابوسی از کودکی است که حالا به صورت عینی به تماشایش نشسته ایم. تصاویر فیلم همان کیفیتی را دارند که از مستندهای حیات وحش شبکه بی بی سی انتظار داریم، چیزی برای نقد کردن در آنها وجود ندارد مگر اینکه در یک جایگاه اخلاقی سخت گیرانه بایستید و بگویید اتنبرو و همکارانش باید نابودی طبیعت به دست انسان را زودتر از اینها به تصویر می کشیدند. مثل مستندهای دیگر اتنبرو این یکی هم با یک یادداشت امیدوار کننده به پایان می رسد: از زمان ممنوعیت شکار وال ها در سال 1986 جمعیت 35تایی وال های جنوبی به 2000 عدد افزایش یافته است. باید امیدوار بود که چنین مستندهای تکان دهنده ای به روشنگری بیشتر در زمینه حفظ محیط زیست و اقدامات موثر در این زمینه منجر شوند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 100%
نظر مثبت:
امکان نداره این مستند رو ببینید و از دیدنش پشیمون بشید. تصویربرداری و موسیقی فیلم واقعا حیرت انگیز هستن.
نظر منفی:
این دقیقا کپی مجموعه «سیاره ما» شبکه نت فلیکسه بدون هیچ خلاقیت و نکته جدیدی.

جزئیات:
ساخت این سریال 4 سال طول کشیده است.
قسمت های مختلف این مستند در امریکا با ترتیب متفاوتی از انگلستان پخش شده اند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش