سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سریال چرنوبیل فصل اول قسمت اول

1,625 بازدید3 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
topmovies

topmoviesکاربر topmovies

سریال دوبله فارسیکانال سریال دوبله فارسی

هیجان انگیز - تاریخچه - درام

در روز 26 آوریل سال 1986 در یکی از مراکز هسته ای شوروی در چرنوبیل انفجاری رخ داد که یکی از وحشتناک ترین فجایع انسانی تاریخ را رقم زد...

ستارگان: Adam Nagaitis - Stellan Skarsgård - Jessie Buckley - Jared Harris

کارگردان: Craig Mazin

جوايز:
برنده گلدن گلوب بهترين ميني سريال تلويزيوني
برنده جايزه بهترين ميني سريال تلويزيوني از جوايز امي
برنده گلدن گلوب بهترين بازيگر نقش اصلي مرد در سريال تلويزيوني
برنده جايزه بهترين کارگرداني ميني سريال تلويزيوني از جوايز امي
برنده جايزه بهترين فيلمبرداري ميني سريال تلويزيوني از جوايز امي

«چرنوبیل» مینی سریالی امریکایی در ژانر تاریخی و محصول سال 2019 است. این سریال توسط کریگ مازن طراحی شده و از بازیگران آن می توان به جرد هریس، استلان اسکارسگارد و پاول ریتر اشاره کرد. «چرنوبیل» در قالب 5 قسمت از شبکه اچ. بی. او پخش شد و مورد تحسین همه جانبه منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.
طراح:
کریگ مازن
نویسندگان:
کریگ مازن
کارگردان:
یوهان رنک
عوامل:
فیلمبرداری: جیکوب ایره
تدوین: جینکس گادفری، سیمون اسمیت
موسیقی: هیلدور گونادوتیر


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 92 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/91 از 10 است: «چرنوبیل وحشت ناشی از یک فاجعه انسانی را به شکلی درخشان به تصویر می کشد و فساد نهادهای قدرت در اوج این فجایع را نشان می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 82 از 100 را بر اساس نظر 27 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر سریال «چرنوبیل»
سریال جدید شبکه اچ. بی. او به نام چرنوبیل موفق شده یکی از پیچیده ترین احساسات انسانی را از طریق تصویر منتقل کند. «ترس ذاتی» به نوعی از ترس گفته می شود که غیرقابل توضیح است و به دلیل تکامل در وجود تمام افراد بشر وجود دارد. این ترس خود را به صورت فکر کردن به هستی و گاهی ترس از مرگ نشان می دهد و همه افراد آنرا در مقطعی از زندگیشان حس می کنند. نکته ای که چرنوبیل را شایسته تحسین می کند این است که در سریال این ترس از طریق یک موضوع تاریخی و قابل لمس منتقل شده است. چرنوبیل تنها پس از پخش 3 قسمت توانست خود را به رده های بالایی بهترین سریال های تاریخ تلویزیون در سایت imdb برساند. با اینکه این وبسایت فهرست هایش را بر اساس نظر تماشاگران تنظیم می کند اما وقتی سریالی با درون مایه ای چنین تلخ تا این حد نظر بینندگان را جلب می کند، قطعا دلیل آن چیزی فراتر از داستان و ماجرای تاریخی آن بوده است.
سریال از همان لحظات اول بیننده را به سرعت به سوی این ترس ذاتی پرتاب می کند و با صحنه خودکشی والری لگاسوف شروع می شود که یک مهندس هسته ای است. سپس به دو سال قبل بر می گردیم و شرایط فاجعه را از نزدیک تماشا می کنیم. در اینجا فاجعه به قدری بزرگ است و بزرگی آن خوب نشان داده شده که وحشت و هرج و مرج تمام فضای فیلم را پر می کند و اجازه نمی دهد ذهن بیننده با هیچ عامل دیگری اشغال شود. به بازیگران سریال اجازه داده شده تا از لهجه های خودشان برای بازی استفاده کنند و این تصمیم هوشمندانه باعث شده افراد داستان به راحتی از هم قابل تشخیص باشند. چرنوبیل سریالی در مورد فاجعه است که موفق می شود همزمان هم یک تریلر سیاسی بسیار هیجان انگیز باشد و هم درام انسانی اش را با قدرت فوق العاده ای پیش ببرد. با اینکه تصاویر فیلم از بدن قربانیان شوکه کننده هستند اما تنها برای شوکه کردن بینندگان استفاده نشده اند و تاثیر بسیار مهمی در فضاسازی داستان دارند. نکته ای اساسی که در نویسندگی سریال مورد توجه قرار گرفته این است که بیننده در جریان تمام حوادث داستان قرار دارد و به همین دلیل می تواند بی کفایتی شخصیت ها و درماندگی شهروندان را کاملا احساس کرده و با آنها همدلی داشته باشد.
معمولا سریال هایی که تا این حد گران قیمت و بلندپروازانه ساخته می شوند قربانی موضوعات بزرگ و عدم توانایی شان در پرداخت جزئیات می شوند. چرنوبیل با پرداخت درست داستان این مشکل را کاملا حل کرده و موفق شده حساسیت های موضوعش را به بهترین شکل رعایت کند. تعریف کردن داستان این فاجعه در پنج قسمت آن هم با این کیفیت کاری است که تنها از دست شبکه اچ. بی. او و تهیه کنندگان باتجربه آن بر می آید. «چرنوبیل» تاثیرگذار و با کیفیت ساخته شده و در عین تلخ بودن به شدت سرگرم کننده است.
نویسنده: ربکا نیکلسون
منبع: www.theguardian.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 98%
نظر مثبت:
یک سریال بسیار تاثیر گذار و تلخ که بدون شک باید اون رو جزو بهترین مینی سریال های تاریخ تلویزیون به حساب آورد.
نظر منفی:
با وجود اینکه این سریال از نظر فنی کیفیت بالایی داره اما فیلمنامه اون فقط در راستای تخریب روسیه نوشته شده و سعی کرده وجهه این کشور رو خراب کنه. بسیاری از چیزهایی که توی سریال به عنوان واقعیت بیان میشن هیچ اساس واقعی‎ای ندارن و فقط بر اساس غرض ورزی نویسنده ها به داستان اضافه شدن.

دیالوگ برگزیده:
لگاسوف: هر دروغی که میگیم ما رو به حقیقت بدهکار می کنه و این بدهی دیر یا زود باید صاف بشه.
جزئیات:
• هیلدور گونادوتیر برای ساخت موسیقی فیلم به محل فیلمبرداری رفته و صداهای زیادی را از محیط واقعی آنجا ضبط کرده تا بتواند حسی واقعی از فضای آنجا را در موسیقی اش منعکس کند.
• برخی از مقامات روسی به محتوای این سریال و واقعی نبودن بخش هایی از آن اعتراض کرده اند.
• محبوبیت سریال باعث افزایش 40 درصدی مسافرت های توریستی به چرنوبیل شده است.
• کریگ مازن (نویسنده) قبلا فیلم «خماری 2» (2008) را نوشته است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش