سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سریال نگهبانان فصل اول قسمت هفتم

726 بازدید3 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
topmovies

topmoviesکاربر topmovies

سریال دوبله فارسیکانال سریال دوبله فارسی

اکشن - درام - علمی تخیلی - معمایی

پارتیزان‎ها و عدالت‎خواهانی که زمانی به عنوان قهرمان شناخته می‎شدند حالا تحت پیگرد قانونی قرار دارند و باید به تاریخ بپیوندند. کاراگاهی به نام آنجلا آبار به دنبال دستگیری اعضای گروهی تروریستی است که تحت تاثیر افکار مردی به نام رورشاک تاسیس شده است .


ستارگان: Regina King - Yahya Abdul-Mateen II - Tim Blake Nelson - Andrew Howard

کارگردان: Damon Lindelof

5 جايزه و 15 نامزدي

مدیر دوبلاژ: علیرضا خضری
صداپرداز: محسن رجبی فر
مترجمان: زهرا حیدری، نگین فاضلی
ناظر کیفی: امیرحسین صفائی
.
.
گویندگان:
سحر طهرانچی
حسن همائی
نادر گهرسودی
امیرحسین صفائی
محمد هدایتی
بهنوش فرهودی
میثم کبیری
سمانه مبلغ حسینی
محبوبه نریمیسا
ارشیا شریعتی
بهزاد بابازاده
میترا پوررمضان
وحید آذری
محسن پرتوی
مونا کریمیان
بهاره نهاوندی
فرتاش فرهادپور
سحر عیسی زاد
ابراهیم ربیعی
امیررضا لطفی
نگین فاضلی
زهرا حیدری
محمد ولیان
مصطفی نیسی
علیرضا خضری
واکنش منتقدها:
سریال نگهبانان به شدت توسط منتقدان مورد استقبال قرار گرفته است. فصل اول این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 97 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/53 از 10 است: «نگهبانان شجاعانه و درخشان ساخته شده است. تماشای آن شاید برای کسانی که با فیلم اصلی آشنایی ندارند در ابتدا آسان نباشد، اما فیلم با شخصیت های پیچیده اش به خوبی خودش را از فیلم اصلی جدا می کند تا به هویتی مستقل برسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 85 از 100 را بر اساس نظر 33 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
برخلاف تحسین منتقدها نمره مخاطبین به فیلم زیاد نیست. گزارش هایی مبنی بر خراب کاری عمدی درمورد نمره دهی به فیلم وجود دارد که بر اساس آنها افرادی که به گروه های دست راستی افراطی وابسته هستند، عمدا وبسایت راتن تومیتوز را مورد حمله جمعی قرار داده و نمره سریال را پایین آورده اند.

یادداشتی بر فصل اول سریال «نگهبانان»
در دنیای امروز سینما و تلویزیون اقتباس های بی شماری از کتاب های کامیک انجام می شود و این به این معناست که به عنوان مخاطب جدی این رسانه ها باید درمورد این که این آثار چرا تولید می شوند و تا چه حد موفقیت اثر مبدا اقتباس (یعنی کتاب کامیکی که فیلم/ سریال از آن اقتباس شده) را تکرار می کنند، فکر کنیم. اگر لزومی برای ساختن چیزی وجود نداشته باشد و فیلمی نتواند اثر اصلی را به سطح بالاتری برساند، حتی بهترین اثر اقتباسی هم در نهایت ناامید کننده است. و این مسئله دقیقا چیزی است که سریال نگهبانان را جذاب می کند. نه تنها این سریال از یکی از محبوبترین کتاب های کامیک اقتباس شده بلکه سعی کرده است تا آنرا با برخوردی جدید در اختیار مخاطبان قرار دهد.
نگهبانان توسط دیمون لیندلوف و برای شبکه اچ بی او ساخته شده است. هدف لیندلوف این بوده که تاکید کتاب های کامیک نگهبانان بر جنگ سرد (کامیک مربوط به سال 1986 است) را امروزی کرده و آنرا در فضایی جدید عرضه کند. به گفته خودش «اگر در سال 2019 بخواهید یک اثر سیاسی بسازید اما درمورد نژاد پرستی حرفی در آن نزنید، مسئولیتتان را درست انجام نداده‎اید».
سریال نگهبانان 34 سال پس از اتفاقات کتاب رخ می دهد و در اکلهاما می گذرد. یک گروه از سفیدپوست های افراطی بر اساس نوشته های رورشاک شکل می گیرد، آنها نام خودشان را سواره نظام هفتم می گذرانند و به ترور نژادی دست می زنند. قهرمان داستان کاراگاهی به نام آنجلا آبار است که روی کاغذ بازنشسته محسوب می شود اما به صورت مخفی در پی نابودی این گروه است.
هرچند با سرعت اتفاقات سریال کمی مشکل داشتم و اینکه دوست داشتم بعضی شخصیت ها را بیشتر ببینم، در کل فصل اول این سریال را بسیار دوست داشتم. احساس می کنم سریال به اندازه کافی شجاعانه ساخته شده بود و مسائل سیاه پوستان و سلامت روانی را به خوبی نشان می داد، چیزی که این روزها به سختی روی صفحه تلویزیون می توان دید. یکی از مشکلات روانی ای که در سریال به آن پرداخته شده، ترومای ناشی از شوک است. این موضوع هم درمورد ترومای برده داری سیاه پوستان خود را در سریال نشان می دهد و هم ترومای حادثه 11/2 که در آن سه میلیون نفر کشته شده‎اند. افرادی که در جامعه تخیلی نگهبانان زندگی می کنند همچون جامعه خود ما دچار مشکلات روانی جمعی هستند و حتی افرادی که حادثه 11/2 و برده داری را ندیده اند شدیدا از فکر کردن به آنها عذاب می بینند.
در تمام طول سریال هم ارتباط آن با داستان اصلی «نگهبانان» حفظ می شود و هم به هدف اصلی این مجموعه عمل می شود: نشان دادن اظطراب های جهان معاصر و همزمان دادن معنای جدیدی به داستان های ابرقهرمانی. نگهبانان به خوبی نشان می دهد که تاریخ معاصر امریکا چگونه حوادث مهم مربوط به سیاه پوست ها را حذف کرده و از یاد برده است. کسی آنها را به عنوان تاریخ به یاد نمی آورد، آنها بیشتر به افسانه هایی جعلی شبیه شده اند. بعد از گذشت چند قسمت اول از اینکه وقایع داستان چقدر شبیه دنیای امروز هستند تعجب خواهید کرد. نگهبانان موفق می شود فضای کامیک های آلن مور و گیبونز را به خوبی بازسازی کند و همزمان به آن رنگ و بوی تازه ای ببخشد. به گفته خالق سریال این 9 قسمت داستان نگهبانان را به پایان میرسانند اما اشتهای هواداران این سریال آنقدر زیاد هست که شبکه اچ بی او را متقاعد کند آنرا لااقل برای یک فصل دیگر تمدید کند.
نویسنده: پرینسس ویکس
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 54%
نظر مثبت:
لطفا قبل از اینکه انتقاد از سریال رو شروع کنید اون رو کامل ببینید. این سریال یک ادامه خیلی خوب برای رمان آلن موره و از نظر سیاسی آگاهانه و مسئولانه ساخته شده.
نظر منفی:
این سریال هیچ ارتباطی با کتاب اصلی نگهبانان نداره. بدون حتی یه شخصیت یا خط داستانی دوست داشتنی. به عنوان کسی که اهل امریکا نیست از اینکه توی همه فیلما و سریالا باید به مسائل نژادی توجه بشه حالم به هم می خوره. سفید پوستا بد هستن اینو فهمیدیم میشه دیگه بس کنید؟

دیالوگ برگزیده:
بین: اگه دنیا پر از هیولاست تنها راهی که برای شکستشون وجود داره اینه که خودت هم یه هیولا بشی.

جزئیات:
این دومین تلاش برای ساخت سریالی بر اساس کتاب نگهبانان است. بار اول کارگردان مشهور تری گیلیام در دهه 1990 برای اقتباس از این مجموعه تلاش کرده بود اما شبکه اچ بی او موفق نشده بود بودجه عظیم آنرا فراهم کند.
کشتار سیاه پوستان توسط سفیدپوست های نژاد پرست (توسلا) که در ابتدای سریال نشان داده می شود یک اتفاق تاریخی واقعی بوده و در سال 1921 اتفاق افتاده است.
جان سینا علاقه خود به بازی در نقش دکتر منهتن در این سریال را بارها ابراز کرده است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش