سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سریال تاریک فصل سوم قسمت پنجم

1,584 بازدید3 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
topmovies

topmoviesکاربر topmovies

سریال دوبله فارسیکانال سریال دوبله فارسی

هیجان انگیز - علمی تخیلی - معمایی - درام - جنایی

در یک دهکده کوچک در جنوب آلمان گم شدن دو کودک باعث می شود روابط و رازهای چهار خانواده ساکن این منطقه آشکار شود، رازهایی که در طول چندین نسل ناگفته باقی مانده اند...



ستارگان: Stephan Kampwirth - Jördis Triebel - Louis Hofmann - Karoline Eichhorn

کارگردان: Baran bo Odar - Jantje Friese

جوايز:
نامزد جايزه بهترين سريال تلويزيوني از جوايز بامبي
برنده جايزه بهترين بازيگر مرد از جوايز دوربين طلايي آلمان
برنده جايزه بهترين بازيگر مرد از جوايز ژوپيتر

«تاریک» سریالی آلمانی در ژانر معمایی و هیجانی است که پخش آن از سال 2017 و از سرویس نت فلیکس آغاز شده است. این سریال نخستین سریال آلمانی نت فلیکس به شمار می رود و استقبال تماشاگران از آن باعث شد تا سه فصل ادامه پیدا کند. «تاریک» توسط باران بو اودار و یانتیه فریز طراحی شده و از بازیگران آن می توان به لویس هافمن، کارولین آیشبورن و لیزا ویساری اشاره کرد. فصل سوم و نهایی «تاریک» در تاریخ 27 ژوئن 2020 از طریق نت فلیکس پخش شد و مانند دو فصل قبلی این سریال با تحسین همه جانبه منتقدان روبرو شد.
طراح:
باران بو اودار، یانتیه فریز

واکنش منتقدان به فصل سوم:
فصل سوم «تاریک» نیز مانند دو فصل پیشین این سریال با استقبال همه جانبه منتقدان روبرو بوده است. این فصل از سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93% را بر اساس 14 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/53 از 10 است: «آخرین فصل تاریک به اندازه دو فصل قبلی آن هیجان انگیز و عمیق است و داستان را بدون از بین بردن پیچیدگی های آن به پایان می برد». در سایت متاکریتیک این فصل امتیاز 80 از 100 را به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فصل سوم سریال «تاریک»
«تاریک» بدون تردید یکی از خاص ترین سریال های تلویزیونی چند سال اخیر است. سریالی آلمانی که شما را به خط های زمانی متفاوت و شجره نامه های پیچیده شخصیت ها عادت می دهد و در ذهنتان آنقدر سوال ایجاد می کند که دیگر نمی توانید از دیدن سریال دل بکنید. اما حالا وقت آن رسیده که همگی این تجربه عجیب و به یاد ماندنی را به پایان ببریم، آخرین فصل «تاریک» از طریق نت فلیکس پخش شده و بهترین نکته درمورد آن این است که کیفیت آن به همان خوبی دو فصل دیگر سریال است.
فصل سوم سریال درست از جایی شروع می شود که فصل دوم به پایان رسیده بود. یوناس و مارتا یک سفر دیگر را آغاز می کنند. پس از اینکه یوناس مورد اصابت گلوله قرار می گیرد مارتا او را به یک دنیای موازی می برد که او در آنجا هنوز به دنیا نیامده است. در این دنیای دوم هم آخرالزمان وجود دارد اما مارتا شخصیت اصلی است و این موضوع با پوشیدن بارانی زرد رنگ یوناس مورد تاکید قرار گرفته است. یوناس باید سعی کند هرطور شده مانع از فجایعی شود که به زودی به وقوع می پیوندند، او باید مردم را متقاعد کند که حوادث دو فصل اول سریال در آینده نزدیک قرار دارند و در این راه سختی های بسیاری را باید تحمل کند. داستان کلی «تاریک» حدود سه قرن جابه جا می شود و شامل نسخه های آینده و گذشته از هر شخصیت است، به همین خاطر دیدن سریال قطعا دقت و توجه می خواهد. تجربه تماشای «تاریک» و داستان پیچیده آن به صورت یک بازی ذهنی مداوم است که بیننده را به شدت درگیر می کند و باعث می شود به تجربیات خودش رجوع کند.
مشابه دو فصل قبلی سریال در این فصل هم شاهد کیفیت فنی بسیار بالای «تاریک» هستیم. فیلمبرداری درخشان سریال که توسط نیکلاس سومرر انجام شده به اندازه داستان آن پیچیده است و با تغییراتی که در قاب بندی ها و سرعت حرکت ایجاد کرده حس آشفتگی زیادی را به صحنه های مختلف سریال اضافه کرده است. از طرف دیگر بازی های این فصل هم کیفیت فصل های پیش را تکرار می کنند و از بازیگران اصلی تا مکمل همگی بازی‎شان را با این احساس دائمی وحشت از آینده ترکیب کرده اند. حالا و با همه گیر شدن بیماری کووید-19 این مضمون اساسی در سریال «تاریک» انگار بار دیگر تقویت شده و در فصل سوم توانسته حسی دائمی از ناامنی و عدم اطمینان ایجاد کند. «تاریک» دستاوردی درخشان برای سازندگانش به شمار می رود و از معدود سریال های تلویزیونی است که در عین پیچیدگی داستانی اجازه نمی دهد بیننده اش گیج شود یا علاقه اش را به شخصیت های سریال از دست بدهد.
نویسنده: مایکل فرانک
منبع: www.rogerebert.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی به فصل سوم:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 98%
نظر مثبت:
یک پایان بی نظیر برای یکی از بهترین سریال های دهه اخیر تلویزیون، فصل آخر بدون اینکه یک لحظه نسبت به دو فصل قبلی افت کنه داستان رو تموم می کنه.
نظر منفی:
فصل سوم نکات مثبت دو فصل قبلی سریال رو داره اما به دلیل اینکه سازنده ها مجبور بودن داستان رو تموم کنن بیش از حد سریع روایت شده و همین باعث میشه بعضی از بیننده ها گیج بشن و نتونن داستان رو دنبال کنن.

دیالوگ برگزیده:
یوناس: چیزی که ما میدونیم فقط یک قطره از اقیانوس حقیقته.

جزئیات:
• روز 12 نوامبر یک تاریخ بسیار مهم در فیلم «بازگشت به آینده» (1985) است که در این سریال مورد استفاده قرار گرفته است.
• فصل سوم سریال در تاریخ 27 ژوئن 2020 به نمایش درآمد که همان تاریخی است که در سریال به عنوان پایان دنیا پیشبینی شده بود.
• در فصل سوم سریال عوض شدن خط های زمانی با صدای تیک تاک ساعت نشان داده شده است تا از سردرگم شدن احتمالی بینندگان جلوگیری شود.
• باران بو اودار (طراح سریال) قبلا فیلم «من چه کسی هستم؟» (2014) را کارگردانی کرده است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش