سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سریال دیدن فصل اول قسمت دوم

1,767 بازدید3 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
topmovies

topmoviesکاربر topmovies

سریال دوبله فارسیکانال سریال دوبله فارسی

درام - علمی تخیلی

در آینده‎ای دور بشر توانایی دیدن را از دست داده است و از راه های دیگری برای ارتباط استفاده می کند. همسر "بابا واس" رئیس قبیله دوقلوهایی را به سرپرستی می گیرد که درمیان حیرت همگان می توانند ببینند.



ستارگان: Sylvia Hoeks - Josh Blacker - Nesta Cooper - Hera Hilmar - Archie Madekwe - Jason Momoa - Christian Camargo

کارگردان: Francis Lawrence

نامزد جايزه بهترين جلوه هاي ويژه از جوايز VES

مدیر دوبلاژ: علیرضا خضری
صداپرداز: محسن رجبی فر
مترجم: میثم کبیری
ناظر کیفی: امیرحسین صفائی
.
گویندگان:
بسام قیدی
سحر چوبدار
امیرحسین صفائی
سمانه مبلغ حسینی
میترا پوررمضان
محبوبه نریمیسا
بهنوش فرهودی
ارشیا شریعتی
میثم کبیری
سحر عیسی زاد
فرتاش فرهادپور
وحید آفرین
ابراهیم ربیعی
نگین فاضلی
امیررضا لطفی
درسا مومنی خواه
مصطفی نیسی
زهرا حیدری

دیدن سریالی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و درام و از محصولات ارجینال تلویزیون اپل تی وی پلاس است. طراح و نویسنده این سریال استفن نایت می باشد، این مجموعه در روز 1 نوامبر 2019 بر روی پلتفرم اپل تی وی پلاس قرار گرفت و بلافاصله برای یک فصل دیگر تمدید شد.

طراح:
استفن نایت

واکنش منتقدها:
فصل اول این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 43% را بر اساس 46 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/95 از 10 است: «با وجود اینکه تاکید زیاد سریال روی خشونت و کشتار به روایت آن آسیب زده اما بازی خوب بازیگران مشهور سریال آن را دیدنی نگه می دارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 37 از 100 را بر اساس نظر 20 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی به طور کلی منفی» است.

یادداشتی بر فصل اول سریال «دیدن»
بعد از پایان سریال «بازی تاج و تخت» انگار خلایی در برنامه های تلویزیونی به وجود آمده که هر شبکه ای سعی می کند برای پر کردن آن پیشنهادی داشته باشد. تلویزیون اپل پلاس با همکاری استفن نایت (خالق سریال پیکی بلایندرز) و فرانسیس لارنس (خالق فیلمهای بازی گرسنگی) سعی کرده است با ساخت سریال «دیدن» برنده این رقابت سخت باشد. بودجه ای که برای ده قسمت اول این سریال خرج شده برابر با فصل آخر سریال بازی تاج و تخت است که بیشتر آن صرف نبردهایی شده که در آن ها شاهد درخشش جیسون ماموا هستیم. ستاره ای که در این سالها با بازی در سریال «بازی تاج و تخت» و فیلم «آکوا من» محبوبیت زیادی به دست آورده است.
با وجود اینکه فضاسازی سریال در قسمت های اول بینندگان را به یاد «بازی تاج و تخت» خواهد انداخت اما به سرعت مشخص می شود که این سریال هم مانند سریال های دیگر اپل پلاس همچون «دیکینسون» و «برای تمام بشریت» فضایی ویژه و مخصوص به خود را خلق کرده است. جهانی که به تدریج و در سه قسمت اول بیننده با جزئیات آن آشنا می شود. ماجرای سریال که در آینده ای پساآخرالزمانی روایت می شود به نویسندگان اجازه داده تا المان هایی متفاوت از داستان های فاتنزی قرون وسطی‎ گرفته تا ابرقهرمانی را با هم ترکیب کنند.
دنیای «دیدن» شبیه به بخش های آینده دور فیلم «کلاود اطلس» است. ملکه‎ای به نام کین پرستیده می شود چرا که می تواند برای افرادش از یک سد قدیمی برق تهیه کند. بیشتر مردم با شکار زندگی شان را می گذرانند و توانایی دیدن کاملا فراموش شده است و افرادی که درمورد آن صحبت می کنند کشته می شوند. کاری که در سریال به خوبی انجام شده، بازنویسی تاریخ انسان اولیه این بار بدون توانایی دیدن است. جزئیاتی مانند زنگ های ملکه کین که به جای تاج برای نشان دادن جایگاه او به عنوان ملکه مورد استفاده قرار می گیرند در سریال فراوانند. یکی از جذابیت های اصلی سریال در طراحی صحنه های نبرد آن است که آنرا از نبردهای قرون وسطی ای شبیه به بازی تاج و تخت و ارباب حلقه ها جدا می کند. شیوه نبرد و جنگ افزارها همگی بر اساس کور بودن جنگجوها طراحی شده اند و نبردها را بسیار تماشایی کرده اند.
با وجود نقاط قوتی که در بالا ذکر شدند سریال در شخصیت های رشد یافته و پیچیده ای ندارد. هرچند شخصیت بابا واس در طول قسمت سوم بسیار پرداخته می شود اما ملکه کین و تاماکتی جون و بقیه تا آخر فصل هم نمی توانند از شر کلیشه ای بودن خلاص شوند. «بازی تاج و تخت» شخصیت هایی داشت که حتی وقتی داستان سریال کند می شد جذابیت آنرا حفظ می کردند. «دیدن» هم نیاز دارد تا در فصل های بعدی به پرداخت و معرفی بیشتر شخصیت ها بپردازد تا بینندگان بتوانند با راحتی بیشتری به جستجو در دنیای جذاب آن ادامه دهند.
نویسنده: سامانتا نلسون

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی به فصل اول:

امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86%

نظر مثبت:
ایده سریال خیلی درخشانه و شروع طوفانی ای داره. «دیدن» به عنوان یه سریال فانتزی توی فصل اولش اونقدر فضاسازی می کنه که بعدا برای گسترش داستان کم نیاره و این مهمترین چیز توی این سریالاست.

نظر منفی:
هیچ چیزی توی این سریال با عقل جور درنمیاد. از موها بگیرید تا ابروها و لباس های آدم ها همشون اونقدر با جزئیات و زیبا هستن که هیچوقت نمیشه باور کرد آدمای کور اونارو ساخته باشن.

دیالوگ برگزیده:
ماگرا: گاهی قدرت میتونه خوبی رو قورت بده.

جزئیات:
استفن نایت سازنده این سریال، خالق مجموعه «نقابداران» (پیکی بلایندرز) نیز هست.
سیلویا هوکس برای ایفای نقش ملکه موهایش را تراشیده است.
جیسون موموا و تانتو کاردینال پیش تر در سریال Frontier با هم بازی کرده اند.
هرا هیلمار که نقش ماگرا را بازی می کند تنها 5 سال از نستا کوپر که نقش دخترش را بازی می کند پیرتر است. همچنین او 7 سال از بازیگر نقش پسرش بیشتر سن دارد.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش