سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

فیلم Waiting for the Barbarians 2019 - در انتظار بربر ها

288 بازدید3 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
topmovies

topmoviesکاربر topmovies

فیلم سینمایی دوبله فارسیکانال فیلم سینمایی دوبله فارسی

درام

یک مامور نظامی که مسئولیت منطقه‎ای بسیار دور افتاده را برعهده دارد، پس از مشاهده رفتار خشونت آمیز یک مقام بلندپایه ارتش با مردم تصمیم می‎گیرد سوگند وفاداری خود به حکومت امپراطوری را زیر پا بگذارد...

ستارگان: Mark Rylance - Johnny Depp - Robert Pattinson

کارگردان: Ciro Guerra

جوايز:
نامزد جايزه بهترين فيلم از جشنواره ونيز

«در انتظار بربرها» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط چیرو گوئرا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جی. ام. کوتزی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به مارک رایلنس، جانی دپ و رابرت پتینسون اشاره کرد. «در انتظار بربرها» در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 7 آگوست 2020 به صورت آنلاین اکران شد.
نویسندگان:
جی. ام. کوتزی
عوامل:
فیلمبرداری: کریس مگنس
تدوین: یاکوپو کوادری
موسیقی: ژامپیرو آمبروزی

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 56% را بر اساس 68 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/23 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 53 از 100 را بر اساس نظر 18 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «در انتظار بربرها»
اولین چیزی که در تماشای فیلم جدید چیرو گوئرا به ذهن بیننده خطور می کند این است که «در انتظار بربرها» چقدر قدیمی به نظر می رسد. چشم اندازهای بیابانی و وسیع، استفاده زیاد از سیاهی لشکرها و شیوه صحنه پردازی تئاتری فیلم با موسیقی عجیب آن هماهنگ شده اند تا بیننده را به تماشای فیلمی ببرند که انگار توسط یک کارگردان قدیمی اما با تکنولوژی و ابزارهای جدید ساخته شده است. 40 سال پس از انتشار رمان پرطرفدار «در انتظار بربرها» اثر جی.ام. کوتزی حالا او خود فیلمنامه ای را از این رمان اقتباس کرده و آنرا برای ساخت به چیرو گوئرا کارگردان ایتالیایی داده تا اولین فیلم انگلیسی زبانش را بسازد.
رمان کوتزی در نگاه اول چندان برای اقتباس سینمایی مناسب به نظر نمی رسد چرا که ریتم آهسته ای دارد و مقدمه چینی آن برای اوج بیش از حد طولانی است. با اینحال کوتزی این مشکلات را تا حد زیادی شناسایی کرده و توانسته فیلمنامه ای بنویسد که از همان ابتدا مسیر داستانی و مضمونی خودش را روشن می کند و تا انتها به آن وفادار می ماند. رمان کوتزی در یک ناکجا اتفاق می افتد که محل جغرافیایی و تاریخی مشخصی ندارد اما در آن زمان بسیاری از منتقدان معتقد بودند از این مکان برای اشاره به رژیم آپارتاید در افریقای جنوبی استفاده شده است. چیرو گوئرا این موضوع را در نسخه سینمایی داستان مورد توجه قرار داده و فضایی ساخته که بیننده را بین آشنایی و غریب بودن، بین تاریخی و نو معلق نگه می دارد. فیلم پر از مفاهیم پیچیده و عمیقی است که از طریق درونیات شخصیت ها به مخاطب منتقل می شوند، مفاهیمی که البته در بسیاری موارد به وسیله دیالوگ بیان می شوند و ممکن است بیننده را به خاطر حجم بالایشان آزار بدهند. برگ برنده فیلم گروه بازیگران قدرتمند آن است که بسیاری از مشکلات فیلم را کاملا جبران کرده اند. بازی مارک رایلنس در نقش اصلی فیلم بسیار ماهرانه و بی نقص انجام شده و کاملا مشخص است که رایلنس برای ساخت شخصیت خود از رمان اصلی بسیار کمک گرفته است. در کنار او جانی دپ و رابرت پتینسون نیز توانسته اند انتظارات بینندگان از خود را برآورده کنند و تا حد زیادی بازی شان را با رایلنس هماهنگ کرده اند. با وجود اینکه نیمه ابتدایی فیلم اندکی کند پیش می رود اما همین ریتم آهسته به بیننده کمک می کند تا بتواند شخصیت اصلی را به شکلی عمیق بشناسد و در نیمه دوم فیلم به شدت با احساسات او همذات پنداری کند. «در انتظار بربرها» فیلمی خوش ساخت با فیلمبرداری تماشایی است که با بازی های با کیفیت و تدوین حساب‎شده خود توانسته به اقتباسی موفق از رمان پرطرفدار جی. ام. کوتزی تبدیل شود.
نویسنده: جنی کرمود
منبع: www.eyeforfilm.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 69%
نظر مثبت:
یک فیلم به شدت عمیق و تفکر برانگیز که بازی های فوق العاده ای داره و داستانش حسابی سرگرم کننده و جذاب نوشته شده.
نظر منفی:
کتابی که این فیلم از روی اون اقتباس شده بسیار خوندنیه اما برای اقتباس سینمایی مناسب نیست و به همین دلیل بیش از حد کند و خسته کننده از کار دراومده. هرچند بازی های فیلم کیفیت بالایی دارند اما پیشروی داستان اونقدر کنده که بیننده نمیتونه تا انتها فیلم رو دنبال کنه.

جزئیات:
• این اولین فیلم انگلیسی زبان چیرو گوئرا است.
• ابتدا قرار بوده نقش اصلی فیلم را جو آلوین بازی کند اما او این نقش را نپذیرفته است.
• چیرو گوئرا (کارگردان) قبلا فیلم «مسافرت های باد» (2009) را ساخته است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش