سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سفر به شهر وروتسواف - لهستان

475 بازدید2 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
around_the_world

around_the_worldکاربر around_the_world

around_the_worldکانال around_the_world

جاذبه های وروتسواف | Wrocław در لهستان
یکی از مهمترین و جذاب ترین شهرهای لهستان وروتسواف (Wrocław) است، بزرگ ترین شهر نواحی غربی لهستان که مملوء از بناهای تاریخی و جاذبه های فرهنگی ست. شهری با تاریخچه غنی و زیبایی استثنائی که هم مردم شهر و هم گردشگران را وادار به ستایش می کند. خانه های رنگارنگ، میدان های جذاب، کلیساها و قلعه های قرون وسطی ای دست در دست هم شهری جذاب را پدید آورده اند و گردشگران زیادی را به این شهر می کشانند.

«اوسترو تومسکی» در واقع جزیره و قدیمی ترین بخش شهر است که در احاطه رودخانه اودر قرار گرفته و امروز مملوء از جاذبه های تاریخی ست. بدون شک قسمت قدیمی شهر یکی از زیباترین بخش های آن است، جایی که جاذبه های زیادی مثل کلیسای سنت جان ، موزه ها، بناهایی با معماری گوتیک و … گرد هم جمع شده اند و بخشی هیجان انگیز را به وجود آورده اند. در اینجا باغی زیبا و پل هایی جذاب می بینید که در کنار مجسمه های برنزی و بناهای رنگارنگ چشم نواز و دیدنی شده اند.

میدان مارکت | Market Square
بخش شلوغ و پرهیاهوی شهر که رویدادها و کنسرت های زیادی در آن برگزار می شود و قدمت آن به اوایل قرن ۱۳ برمی گردد. در این میدان دو تالار شهر هست که یکی از آن ها با ۶۰ متر ارتفاع معماری ای به سبک گوتیک دارد و مرتفع ترین تالار شهر در لهستان است. در این میدان حتی می توانید قدیمی ترین رستوران اروپا را ببینید: رستوران Piwnica Swidnicka که مطمئنا امتحان غذاهای محلی آن طعم دیگری دارد.

کلیسای جامع سنت جان | Cathedral of St John the Baptist
این کلیسا یکی از مهمترین و ارزشمندترین بناهای تاریخی شهر است که در زمان قرون وسطی و در قرن ۱۳ به عنوان اولین بنای آجری لهستان ساخته شد اما قبل از این هم کلیسای دیگری در این محل وجود داشت که قدمت آن به قرن ۱۰ برمی گشت. مناره های قرینه و زیبای این کلیسا چشم اندازهای پانارومایی و جذابی از شهر دارد. یکی دیگر از جذاب ترین بخش های این کلیسا محراب جذاب مرکزی آن است که در سال ۱۵۲۲ نقاشی شده است.

فواره مالتی مدیا | Multimedia Fountain
فواره مالتی مدیا در سال ۲۰۰۹ در پارک رنگارنگ Szczytnicki و در کنار سالن سنتنیال برپا شده تا بیستمین سالگرد انتخابات دموکراتیک لهستان را جشن بگیرد. در .واقع ۳۰۰ فواره با استفاده از ایفکت های نور و موسیقی نمایش حیرت آور و رنگارنگی را به وجود آورده اند که چشم ها را خیره می کند. این نمایش هر یک ساعت یکبار برگزار می شود اما اگر به دنبال نمایش ویژه تر هستید باید در ماه های تیر و مرداد، ساعت ۱۰ شب خودتان را به کنار این فواره برسانید.

پارک Szczytnicki
بزرگ ترین پارک شهر در سال ۱۸۷۵ به عنوان باغی خصوصی درست شد و بعدها به پارک شهر تبدیل شده است. یکی از جذاب ترین بخش های این پارک باغ ژاپنی است که در سال ۱۹۱۳ به مجموعه اضافه شد و در هر فصلی از سال ظاهری متفاوت دارد. این پارک با باغ های میوه، باغ های رز، باغ ژاپنی و … در لیست آثار میراثی قرار دارد و از جاذبه های جالب توجه شهر است.

سالن سنتنیال | The Centennial Hall
سالن سنتنیال یکی از جذاب ترین بناهای تاریخی شهر است و معماری جذابی از قرن ۲۰ را به نمایش گذاشته است. این سالن به دست معمار «ماکس برگ» در سال ۱۹۱۳ ساخته شده تا محل برگزاری جشن بین المللی یادبود جنگ ملت ها باشد. قطر گنبد این بنای بتونی و مدرن ۱.۵ برابر گنبد پانتئون رم است در حالی که وزن آن ۴۲ درصد کمتر است. این بنا در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و نمایشگاه های زیادی در آن برگزار می شود. این بنای بازسازی شده یکی از جذاب ترین و جالب ترین مجموعه های هنر معاصر لهستان است و در احاطه ی فواره مولتی مدیا ظاهر جذاب تری پیدا کرده است. در طراحی این بنا سنت و مدرنیته با هم ترکیب شده تا جایی عالی برای برگزاری کنسرت ها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و … به وجود آید.

باغ وحش وروتسواف | The Wrocław Zoo
باغ وحش وروتسواف قدیمی ترین و بزرگ ترین (از نظر تعداد گونه های حیوانی) باغ وحش لهستان است. باغ وحش بناهای تاریخی زیادی شامل برج خرس، خانه فیل، خانه میمون دارد که جذاب و تماشایی اند. یکی دیگر از بخش های جذاب این باغ وحش آلاچیق هایی مثل آفریکاریوم است که گونه های آبزی و متنوع آفریقا را به نمایش گذاشته است.

هیدروپولیس | The Hydropolis
هیروپولیس یا مرکز آموزشی محیط زیست در وروتسواف یکی از بزرگ ترین مراکز اینچنینی در اروپاست و تنها مرکز لهستان است که تقریبا تمامی انواع محیط های آبی را به نمایش در آورده است. اینجا در واقع یک جور موزه آبی است و در آن نور، مکان های تعاملی و پرژکتورهای مدرن کامپیوتری به خوبی مهمترین عنصر روی زمین یعنی آب را به تصویر کشیده اند، پس بی جهت نیست که اینجا هزاران گردشگر را از هر سنی به خود جذب می کند. این جاذبه در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و بلیط بازدید از آن ۵ دلار است.

مجسمه های کوتوله های افسانه ای | Wroclaw Dwarves
این کوتوله های افسانه ای و مشهور که به گوبلین معروف اند در تمام قسمت های شهر دیده می شوند و در هنگام گشت و گذار در این شهر می توانید حداقل ۱۰۰ تا این از آن ها را تماشا کنید. این مجسمه های برنزی و کوچک امروز از مهمترین جاذبه های وروتسواف هستند و در طراحی آن ها از داستان های افسانه ای الهام گرفته شده است.

نقاشی پانورامای جنگ راکلاویکا | Panorama of the Battle of Racławice
یکی از منحصربفردترین جاذبه های وروتسواف! یک نقاشی بسیار بزرگ به ارتفاع ۱۵ متر و عرض ۱۱۴ متر که قدمت آن به قرن ۱۹ برمی گردد. اما چیزی که این نقاشی را خاص کرده این است که در یک بنای دایره ای شکل و به صورت ۳۶۰ درجه به نمایش در آمده و با دیدن آن حس می کنید در میدان جنگ هستید و تمام اتفاق های جنگ را از نظر می گذرانید.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش