سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سفر به شهر شنزن - چین

809 بازدید2 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
around_the_world

around_the_worldکاربر around_the_world

around_the_worldکانال around_the_world

شنزن و یا شنژن، یکی از شهرهای چینی است که امروزه به عنوان یکی از قطب های اقتصادی این کشور مطرح می باشد. شهر شنزن در چین یکی از پر جاذبه ترین شهرهای این کشور از لحاظ دارا بودن جاذبه های تفریحی است که البته بیشتر این محبوبیت را مدیون این است که یکی از قطب های اقتصادی این کشور به معنا و مفهوم کامل است. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، شنزن را باید به عنوان یکی از شهرهای استان گوانگ دونگ به حساب آورد که اتفاقا مرکز این استان نیز محسوب می شود.

شهر شنزن در سال ۱۹۸۰ میلادی به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصادی در چین معرفی شد. در حال حاضر نیز پیش بینی می شود که میزان جمعیت شهر شنزن در چین نزدیک به ۱۵ میلیون نفر شده باشد که از این میزان نزدیک به ۳.۵ میلیون نفرشان در حاشیه های این شهر چینی زندگی می کنند. در شنزن همه جور آدمی با هر تفکری را می توان پیدا کرد و از این نظر این شهر دارای فراوانی مختلف و بسیار کاملی است.

از لحاظ گویش، مردم شنزن به زبان چینی ماندارین صحبت می کنند البته، بومی های این شهر گویش های مربوط و مخصوص به خودشان را دارند.

این شهر از لحاظ آب و هوایی نیز شنزن از مناطق نیمه گرمسیری چین می باشد. معمولا برای سفر به شنزن اگر آب و هوای مقصدتان برایتان خیلی مهم است بهترین فصلی که به شما پیشنهاد می شود؛ فصل های بهار و تابستان است. این شهر سوغاتی های مخصوص به خودش را دارد و معمولا کسانی که به آن سفر می کنند به عنوان سوغاتی؛ سنگ یشم و یا زیورآلات ساخته شده از این سنگ، چای خوری های سنتی چینی، انواع سازه های زینتی ساخته شده از کریستال، لباس و انواع و اقسام دیگر وسایل را از این شهر سوغات می آورند.

بازارهای شهر شنزن در چین بسیار زیاد و معروف هستند اما اگر می خواهید یک خرید یک جا و کامل داشته باشید، به شما مراکز خرید معروفی همچون کوکوپارک و دونگ مین را پیشنهاد می نماییم. البته شنزن پر است از بازارهای سنتی و مراکز خرید مختلف که به نظر می رسد این ها معروف ترینشان باشند. اگر می خواهید تا به این شهر بزرگ و پیشرفته ی چینی سفر کنید، دانستن این نکته در معرفی کامل این شهر چینی و جاذبه هایش به شما کمک خواهد کرد. فرودگاه بین المللی شنزن در قسمت شرقی رود پرل قرار گرفته است و پذیرای پروازهای هواپیماهایی است که از بسیاری از شهرهای جهان همچون: وین، کوالالامپور، بانکوک و سئول پروازهای ورودی و خروجی دارد

خیابان انگلیسی ها | Chung Ying Street
خیابان انگلیسی ها در شهر شنزن در چین یکی از خیابان هایی است که تبدیل به یکی از جاذبه های این شهر شده است. این که چرا چینی ها نام این خیابان را انگلیسی گذاشته اند یا به این خاطر است که انگلیسی ها آن را به وجود آورده اند و یا انگلیسی های زیادی در آن زندگی می کنند. در زبان چینی خیابان انگلیسی ها را به عنوان چانگ یینگ می خوانند. در این خیابان پر است از بازارهای مختلف و متفاوت که هم بازارهای خیابانی را تشکیل می دهند و هم مراکز خرید مختلف. عاملی که باعث شده است که این خیابان به عنوان یکی از خیابان های معروف شنزن تبدیل شود این است که در این خیابان بر خلاف بسیاری از دیگر خیابان ها و مراکز خرید شنزن ، مالیات بر خرید بر روی محصولات وجود ندارد و به همین خاطر، مخاطبین خرید از این خیابان زیاد هستند.

دهکده ی فرهنگ | Shenzhen Culture Village
دهکده ی فرهنگ در شنزن یکی از جاذبه های مشهور این شهر است که دارای مساحت بسیار زیادی است. در این دهکده ی بسیار بزرگ، در حدود ۵۶ خانه به سبک چینی اما عجیب و غریب ساخته شده که در ۲۴ روستای نمادین قرار گرفته است. این روستاهای نمادین و خانه های عجیب و غریب در و اقع نمادی از چین و ملیت هایی است که در آن زندگی می کنند. رفتن به دهکده ی فرهنگ در شنزن و معرفی کامل آن برای کسانی مناسب است که می خواهند با آداب و رسوم این شهر به صورت کامل آشنا شوند به شدت توصیه می شود.

پارک سافاری شنزن | Shenzhen Safari Park
یکی از زیباترین پارک هایی که در شهر شنزن در چین وجود دارد، پارک سافاری این شهر است. از جمله افتخاراتی که این پارک دارد این است که به عنوان اولین باغ وحش بدون قفس در این کشور فعالیت می نماید. در این پارک نزدیک به ۳۰۰ گونه حیوان وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به زرافه، ببر، خرس، گرگ و چیتا اشاره نمود.

پنجره ای رو به جهان! | Window of the World
این نام زیبا و جذاب، در واقع اسم یکی از جاذبه های شهر شنزن در چین است که ما می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم. این پارک موضوعی در واقع اشاره به این دارد که تنها در یک بعد مکانی مشخص، جاذبه های تاثیرگذار جهان را به خوبی معرفی نماید. این پارک که یکی از بزرگ ترین پارک های کشور چین است در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته و افتتاح شد و از آن زمان تبدیل به یکی از جاذبه های بسیار دیدنی این شهر چینی شد. در این پارک معرفی دیدن ترین جاذبه های هر شهر با معروف ترین جاذبه ی آن صورت می گیرد. بودن در این پارک مثل این است که کل جهان را گشته اید.

دریاچه ی عسل | Honey lake
اسم این دریاچه به این معنی نیست که در آن پر از عسل است اما جلوه ای که این دریاچه در شب ها دارد، حسی کمتر از شیرینی عسل به شما نمی دهد. این دریاچه را معماران چینی با استفاده از اصول معماری سنتی چینی و همچنین نشانه هایی از معماری سبک اروپایی طراحی کرده اند. در اطراف این دریاچه ی زیبا و دیدنی، باغ هایی زیبا و مهمانخانه های سنتی چینی قرار گرفته است. یادتان باشد که اگر به شهر شنزن در چین رفتید، حتما به این جاذبه سر بزنید.

و...

منبع: الی گشت

نمایش بیشتر
1 دیدگاه
1 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش