سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

10 شگفت انگیزترین خرابه مایاها

519 بازدید2 سال پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
marco_polo

marco_poloکاربر marco_polo

marco_poloکانال marco_polo

مایا از بین نرفته است. سقوط روم به معنای پایان کار رومی ها تعبیر نشده است. زوال کلان شهرهای بزرگ مایا، مانند گواتمالا تیکال که در قرن نهم به اوج رسید، به این معنی نیست که مردم بومی آن هم ناپدید شده اند. بیش از ۲۰ نفر از مردم مایا در گواتمالا ساکن هستند و هر کدام از آن ها دارای فرهنگ، سبک لباس، و زبان مخصوص به خود می باشند. صدها هزار نفر از مردم مایا، فراتر از مرزهای آن ساکن شده اند.
مایا به پایان جهان هیچ اعتقادی ندارد.
در بیشتر فیلم های آخرالزمان، پایان جهان به ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ موکول شده است. اما این پیش بینی اصلا درست نیست. بسیاری از مردم مایا، آغاز چرخه ی ۵۱۲۵ ساله بعدی را جشن می گیرند. آن ها نسبت به این موضوع امیدوارند که یک دوره جدید از آگاهی، صلح، و پیشرفت در میان مردمان گوناگون این سیاره بوجود آید.
قوم مایا معتقد است که بیشتر بخش های جهان ناشناخته باقی مانده و در زیر خاک مدفون است.
بسیاری از مکان های میا، مانند پالنکو در جنوب مکزیک و چیچن ایتزا در شمال، تا حد زیادی حفاری شده و برخی دیگر مدفون باقی مانده اند. حتی تیکال (یکی از خرابه های معروف در گواتمالا) نیز از تپه های پنهانی تشکیل شده است که احتمال وجود معابد درآن ها بسیار است. برخی از مکان های کم بازدید مایا (مانند المیرادور و آکساکتون)، در شمال تیکال و در جنگل گواتمالا واقع شده اند. کشف این مناطق توسط بازدیدکنندگان، از هیجانی بی نظیر برخوردار است.
مایا از طرفداران سونا بوده است.
مایا باستان از سونای خشک لذت برده و به دلیل داشتن سوناهای زیبا در شبه جزیره یوکاتان شهرت فراوانی یافته است. سونای مایا (و یا خانه ی عرق) یکی از محبوب ترین تشریفاتی است که در هتل ها و استراحتگاه جهان ارائه می شود. مایا باستان از سنگ سونا و یا گل ادوبی ساخته شده که هر دوی آن ها برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. مایا، آب را با سنگ آتش گرم نموده تا حدی که بخار زیادی تولید شود. در این فرآیند، از برگ درختان نیز بهره گرفته خواهد شد.
سرزمین مایا آتشفشانی فعال است.
زنجیره ای از آتشفشان ها در گواتمالا قرار گرفته و تا چندین سال فعال باقی مانده اند. در شهر توریستی آنتیگوا گواتمالا، آتشفشان فوئگو قابل مشاهده است. در اطراف این آتشفشان توده ای از دود و گدازه به چشم می خورد. این منظره در شب بسیار شگفت انگیز است. آتشفشان پکیا در نزدیکی آنتیگوا (۹۰ دقیقه فاصله) واقع شده است که به طور مستمر فعال می باشد. آژانس های مسافرتی در آنتیگوا تورهای روزانه ی بسیاری را برای تماشای مواد مذاب و پیاده روی در کنار آن ارائه خواهند نمود.
رودخانه های سفید از مایا عبور می کنند.
بسیاری از مردم نسبت به قایق سواری در آب های سفید آمریکا (کاستاریکا) علاقه نشان داده اند. اما گواتمالا دارای قایقرانی در سطح جهانی است. برای مثال، مرحله ی ابتدایی (کلاس III-IV) ریو کاهابون، یک سواری کاملا هیجان انگیز است که از آبراه های درون مایا عبود می کند. رودخانه ی اوسوماسیتا، در امتداد مرز مکزیک و گواتمالا واقع شده است. این رودخانه سفر به خرابه هایی مانند پیدرس نگرس، در سمت مرز گواتمالا را ممکن ساخته است.

نمایش بیشتر
2 دیدگاه
2 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش