سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سفر به سنگاپور زیبا

884 بازدید2 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
marco_polo

marco_poloکاربر marco_polo

marco_poloکانال marco_polo

تاریخچه کشور سنگاپور
کشورهای مالزی و اندونزی تنها همسایه ‌های سنگاپور بشمار می روند و قبل از حضور کشورهای اروپایی در منطقه ، منطقه ‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می ‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در مصب رودخانه سنگاپور بوده است ، سنگاپور از سال 1824 تا 1963 میلادی ، به غیر از سه سال در زمان جنگ جهانی دوم یکی از مستعمرات بریتانیا قرار داشته است ، در سال 1942 میلادی کشور سنگاپور که همچنان مستعمره بریتانیا بود ، توسط ژاپن اشغال می‌شود و نیروهای بریتانیایی مجبور به ترک آن می شوند که این واقعه توسط وینستون چرچیل ، بزرگترین عزیمت تاریخ بریتانیا نام گرفته است ، بعد از پایان این جنگ ، در سال 1945 میلادی سنگاپور مجددا توسط نیروهای بریتانیایی پس گرفته شد و 18 سال بعد در سال 1963 سنگاپور به عنوان عضوی از فدراسیون مالزی استقلال خود را از بریتانیا را بدست گرفت و این کشور در نهایت 2 سال بعد در سال 1965 میلادی از مالزی جدا شده و به این ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت .

موقعیت و جمعیت کشور سنگاپور
سنگاپور در منطقه جنوب شرق آسیا در تنگه مالاکا بین اقیانوس هند و آرام قرار دارد و کوچکترین کشور مستقل آسیا نامیده می شود و از یک جزیره اصلی و 60 جزیره کوچک تشکیل شده است ، از شمال به تنگه جوهور در مالزی و از جنوب به جزیره باتام در اندونزی و از مشرق به آب های خلیج سیام و از مغرب به تنگه ی مالاکا محدود و توسط 2 تنگه از نواحی اطراف خود جدا می شود . تنگه مالاکا این کشور را از مالزی و تنگه سنگاپور و ماین آن را از اندونزی جدا کرده و ارتباط سنگاپور و مالزی از طریق یک گذرگاه زمینی به طول 1056 متر می باشد ، ساحت کل سنگاپور 5/647 کیلومتر مربع می باشد که 6/321 کیلومترمربع از آن را مناطق مسکونی و 8/10 کیلومترمربع را مناطق کشاورزی و 6/28 کیلومترمربع را جنگل و 5/15 کیلومترمربع را مناطق باتلاقی و آبگیری و 271 کیلومترمربع را فضاهای باز و تاسیسات نظامی تشکیل داده است ، همچنین جمعیت اين کشور 5184000 نفر می باشد و تا پایان قرن 19، چینی ها 3 تا 4 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دادند و به علاوه عده قابل توجهی از سوماترایی ها - جاوه ای ها ، هندو ها ، عرب ها ، یهودی ها و اروپایی های مهاجر نیز در این کشور به رسمیت شناخته شده اند.



مذهب و زبان مردم سنگاپور
اسلام در سنگاپور به عنوان سومین دین رسمی بعد از تاتوئیسم و هندوئیسم شناخته و رسمیت دارد و این در حالی است که مسیحیت و سایر اقلیت های دینی در رده های بعد از اسلام قرار گرفته اند . البته درصد قابل توجهی از مردم در این کشور هنوز آیین بت پرستی داشته و از آن پیروی می کنند ، سازمان" دار الارقام " یکی از نهاد های اسلامی سنگاپور است که به انجام اموری با محوریت دعوت غیر مسلمانان به اسلام می پردازد ، سنگاپور به عنوان یکی از مدرنترین کشورهای آسیا ، به توسعه اسلام و بهبود شرایط مسلمانان این کشور کمک شایانی کرده است و اسلام را کاملا به رسمیت می شناسد و جالب است که حتی یکی از شبکه های تلویزیونی در ساعات شرعی اذان پخش می کند؛ در سنگاپور چهار زبان انگلیسی ، مالایی ، چینی و تامیل به عنوان زبان‌ های رسمی شناخته شده و عموم مردم به این زبان ها صحبت می کنند ، اما درمجموع ساکنین این کشور با نزدیک به بیست زبان مختلف تکلم می ‌کنند که این امر نشان ‌دهنده تنوع وسیع زبانی و فرهنگی در سنگاپور است ، بسیاری از تابلوها و علائم در سنگاپور به چهار زبان رسمی نوشته شده‌ا است که در سنگاپور سیاست رسمی آموزشی به ترتیبی است که دانش ‌آموزان به طور همزمان زبان انگلیسی و زبان مادری خود را به طور منظم و دقیق می ‌آموزند.


فرهنگ و آداب و رسوم مردم سنگاپور
فرهنگ‌ های گوناگونی در سنگاپور وجود دارد که این موضوع از مهاجرت اقوام مختلف به این کشور در گذشته سرچشمه دارد و نیز هر کدام از این قوم ‌ها مذهب مخصوص به خودشان را دارند ، اما در نهایت در کنار یکدیگر به زندگانی مسالمت آمیزشان ادامه می ‌دهند ، هرچند که کشور سنگاپور طی چندین سال گذشته ، ظاهری مدرن و جالبی به خود گرفته است اما هنوز هم آداب و رسوم سنتی این کشور زنده نگه داشته شده است و برای عموم مردم حائز اهمیت است . تأثیر قوم‌ های مهاجر در این کشور به راحتی قابل مشاهده است ، برای مثال ساختمان‌ های نئوکلاسیک بعضی قسمت‌ های شهر، استعمار کشور انگلستان و " محله‌ چینی ‌ها " یا " خیابان عرب " نیز ویژگی‌ های منحصر به فرد این گروه‌ ها را به خوبی در معرض دید گردشگران می گذارد، بیشتر مردم سنگاپور از فرد گرایی به دورند و به شدت از آن پرهیز می کنند و به گروه و امنیت متقابل اعتقاد عجیبی دارند . خانواده، کانون ساختارهای اجتماعی آن‌ ها به شمار می رود و الفاظی مثل وفاداری و احترام به بزرگ‌ ترها از اینجا شروع می ‌شود و وقتی گفته میشود " خانواده " در واقع اقوام و دوستان نزدیکی که با آن ‌ها صمیمی هستیم را شامل می شود.

آبرو، اهمیت زیادی در این کشور داراست که به افراد شخصیت و غرور می بخشد، سنگاپوری ‌ها ادعا دارند که جامعه ‌ای مساوات طلبند و اما سلسه مراتب در این کشور به گونه ‌ای است که برای بزرگ‌ ترها و میانسالان، ارزش و احترام بالاتری قائل می ‌شوند، این موضوع از تعالیم آیین کنفوسیوس سرچشمه گرفته است و بر این اساس ، حتی حقوق میانسالان از بقیه‌ کارکنان بالاتر است.

آب و هوای سنگاپور
همان طوری که می دانید کشور سنگاپور از کشور های جنوب شرقی آسیا بشمار می رود و سنگاپور از نظر جغرافیایی چندان هموار نمی باشد و بلند ترین ارتفاع آن ۱۶۶ متر بیشتر نیست . این کشور که در شمال خط استوا قرار گرفته است ، آب و هوای گرمسیری دارد . بنابراین هوا نیز اغلب گرم می باشد و به علت شرایط جغرافیایی آن در فصل های مختلف سال تغییر هوا را احساس نخواهید کرد . اما از دسامبر تا ژانویه هوا خنک تر شده و بنابراین سفر در این ماه ها بسیار دلپذیر تر و عالی تر است ولی در ماه های آوریل تا مه که معادل خرداد ماه و تیر ماه است گرم ترین زمان در سنگاپور است ، بیشتر ماه ها سنگاپور با بارش باران همراه است و میانگین بارش آن ۲۳۴۰ میلی متر می باشد ، بارانی ترین ماه های سال ماه دسامبر یعنی آذر و دی ماه است و حتی کمترین دمایی که تاکنون در آن دیده شده 19 سانتی گراد بوده است و بنابراین با این توضیحات ، سفر خوبی به سنگاپور تجربه خواهید کرد و برای اطلاعات بیشتر از آب و هوای سنگاپور باید بدانید که این کشور بین دو جبهه باد موسمی قرار دارد و اینکه باد های موسمی خاصی که از شمال شرق می آیند . این باد ها باران زا هستند و باران هایی که در سنگاپور می بارند شدید ولی کوتاه اند . باد های دیگری از جانب جنوب غرب می وزند که این باد ها باران زا نیستند و بنابراین در این ماه ها یعنی ماه های ژوئن تا سپتامبر دمای هوا بالاتر می رود .

منبع: معراج گشت آسمان

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش