سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

بازدید از شهر پراگ - جمهوری چک

555 بازدید2 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
marco_polo

marco_poloکاربر marco_polo

marco_poloکانال marco_polo

۱. پراگ بزرگ‌ترین قلعه جهان را در خود جا داده که قدمتش به قرن نهم بازمی‌گردد. قلعه پراگ مساحتی بیش از ۷.۲ هکتار داشته و کلیساهای جامع خیره‌کننده، کاخ‌های سلطنتی و باغ‌های پرتزئین شگفت انگیزی دارد که تماشایشان برای هر گردشگری واجب است.

۲. در پراگ دیواری گرافیتی مخصوص خواننده اسطوره‌ای «جان لنون» (John Lenon) وجود دارد که از سال ۱۹۸۰ این دیوار بارها و بارها رنگ شده و گرافیتی‌هایی از شعرهای معروف او و گروه افسانه‌ای بیتلز را می‌توانید رویش ببینید.

۳. پل چارلز جدای از اهمیت تاریخی و معماری، به لحاظ ریاضی هم یک شاهکار به حساب می‌آید. پادشاه سابق جمهوری چک «شارل چهارم» اولین سنگ بنای این پل را درست در ساعت ۵:۳۱ صبح در روز نهم جولای سال ۱۳۵۷ گذاشت. او که مردی با اعتقادات محکم به علم اعداد و ستاره‌شناسی بود، این تاریخ را به خاطر شکل نوشتاری آن که به صورت ۱-۳-۵-۷-۹-۷-۵-۳-۱ در می‌آید انتخاب کرد. احتمالاً این حقیقت را درباره این پل معروف نمی‌دانستید!

۴. این شهر یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های کشور جمهوری چک یعنی «ولتاوا» (Vltava) را در خود جا داده است.

۵. بنا بر افسانه‌ها، هیتلر برنامه داشت محله یهودیان پراگ را برای دوران بازنشستگی‌اش حفظ کند. شاید به نظر عجیب بیاید اما این رهبر سابق حزب نازی می‌خواست در این شهر اقامت کرده و در آن موزه‌ای برای حفظ یادگارهای «نژاد نابود شده» بسازد.

۶. حتی اگر هرگز به پراگ سفر نکرده‌اید، احتمالاً درباره ساعت نجومی معروف‌ آن چیزهایی شنیده‌اید. حدس می‌زنیم که درباره واقعیت بعدی چیزی نمی‌دانید! اگر حدوداً در جنوب شرق آسیا و به طور دقیق در سئول باشید، می‌توانید یک نمونه بسیار دقیق و شبیه به آن را در منطقه بسیار معروف «هونگ دای» (Hongdae) پیدا کنید.

۷. بنای «خانه رقصان» معروف این شهر طبق الهامات «فرد استر» (Fred Astaire) و «جینجر راجرز» (Ginger Rogers) طراحی و با همکاری «فرانگ گری» (Frank Gehry) کانادایی و «ولادو میلونیچ» (Vlado Milunić) از کشور چک به نمادی از نیروهای متضاد «یین» و «یانگ» ساخته شد. در مورد این ساختمان خاص می‌توان این ترکیب را نیروهای کمونیسم و دموکراسی تعبیر کرد.

۸. «برج ژیژکوف» (Zizkov) را به عنوان منفورترین ساختمان معروف پراگ می‌شناسند که مجسمه‌هایی دارد که از نوزادانی که از آن بالا می‌روند. هنرمند چکی «داوید چرنی» (David Cerny) هم به اندازه این ساختمان جنجالی بوده و تخصصش در ترکیب چیزهایی تفکر برانگیز و عجیب است.

۹. میدان چارلز زمانی بزرگ‌ترین میدان شهری در کل اروپای قرون وسطی بود. چیزی که بیش از این تاریخچه اهمیت دارد، این است که این میدان هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین میادین جهان محسوب شده و شاید جالب باشد بدانید که این ناحیه زیبا و دوست داشتنی زمانی «بازار احشام» نامیده می‌شد. قطعاً چارلز نامی باشکوه‌تر برای آن است.

۱۰. می‌توانید از ۲۹۹ پله برج مراقبت «پترین» (Petřín) بالا بروید و منظره‌ای باورنکردنی از شهر را تماشا کنید.

نمایش بیشتر
1 دیدگاه
1 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش