سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

بازدید از شهر داکا - بنگلادش

504 بازدید1 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
marco_polo

marco_poloکاربر marco_polo

marco_poloکانال marco_polo

شهر داکا بنگلادش

داکا (بنگالی: ঢাকা) پایتخت کشور بنگلادش است. داکا پرجمعیت‌ترین شهر بنگلادش و بیستمین شهر بزرگ جهان است. این شهر قلب تجارت، اقتصاد و فرهنگ بنگلادش است. داکا از مهمترین شهرهای جنوب آسیا بوده و به شهر مسجدها نیز معروف است. از طرفی به علت تردد روزانه ۵۰۰٬۰۰۰ ریکشا در خیابان‌های آن به پایتخت جهانی ریکشاها نیز مشهور است. نام پیشین این شهر در قرن هفدهم میلادی و در زمان پادشاهان گورکانی، جهانگیرنگر بود. شهر داکا در بنگلادش مرکز سیاسی، فرهنگی و قطب اقتصادی این کشور می باشد. داکا به لحاظ جمعیت در رتبه بیستم دنیا می باشد. این شهر بزرگترین مرکز تجاری، اقتصادی و فرهنگی در کشور بنگلادش است. با این اوصاف حتماً متوجه شده اید که داکا پایتخت کجاست.

شاید تاکنون نام شهر مسجدها به گوش شما خورده باشد زیرا نام دیگر این شهر، شهر مسجدهاست. در این شهر مساجد و بناهای بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد که قدمت بعضی از این بناها به قرن هفدهم میلادی بازمی گردد. نام پادشاهانی از جمله جهانگیرشاه از سلسله گورکانی برای شما بسیار آشناست زیرا بیشتر این بناهای بزرگ و دیدنی به دوران این سلسله مربوط است. امروزه شهر داکا بنگلادش یکی از شهرهای بزرگ، مدرن و در حال توسعه محسوب می شود و در حال رقابت با شهرهایی از قبیل کوالالامپور و … است. جالب است بدانید بر طبق تاریخ، داکا در سال 1610 میلادی تأسیس شده است آن هم زمانی که نخستین بار توسط Moghul Subahdar به عنوان پایتخت استان بنگال شناخته شد. در گذشته این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، مرکز داد و ستد کالاها و پارچه های بی نظیری بود که از سراسر دنیا برای خرید و فروش این اجناس به این شهر می آمدند.

اطلاعاتی درباره داکا بنگلادش:

جمعیت: 14.4 میلیون نفر

مساحت: 270 کیلومتر مربع

کد شماره گیری: 02



شاید داکا به نسبت سایر شهرها و کشورهای دنیا در اولویت های بعدی شما برای مسافرت باشد امّا این کشور سرشار از جاذبه های توریستی و مناطق زیبا برای بازدید می باشد.

جاذبه های شهر داکا بسیار زیادند و به نسبت موقعیت جغرافیایی، این شهر را در زمره شهرهایی با آب و هوای مناسب برای توریست ها و مسافران قرار داده است. طبیعت زیبا، ناب و بکر این کشور باعث شده هر ساله صدها هزار توریست چه به صورت شخصی و چه با تور داکا، از مناطق دیدنی این کشور دیدن کنند.

داکا در کنار طبیعت زیبای خود شهر بسیار مدرن و پیشرفته ای نیز محسوب می شود. بیشتر کمپانی های بزرگ، شعبه های اختصاصی در این شهر دایر نموده اند که این مسئله خود به رشد اقتصادی این شهر کمک چشمگیری نموده است.

این کشور در جلگه بنگال و در نزدیکی خط استوا قرار دارد. به طور کلی از نظر آب و هوایی بنگلادش دارای آب و هوای گرم و مرطوب می باشد و به دلیل مجاورت با اقیانوس به شدت در مقابل سیل های ناشی از جریان های موسمی اقیانوس هند آسیب پذیر است.

پس اگر قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است زمان مسافرت خود را طوری برنامه ریزی نمایید که با طوفان ها و بادهای موسمی این شهر مواجه نشوید و بتوانید ازجاذبه های گردشگری داکا لذت ببرید. ابتدای بهار و پاییز بهترین زمان برای مسافرت به این شهر می باشد زیرا در تابستان ها به دلیل گرمای بالا و رطوبت شدید، همچنین زمستان و اواخر بهار به دلیل باران های موسمی امکان مسافرت به این شهر کمتر میسر است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش