سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

سفر به ونکوور - کانادا

492 بازدید1 سال پيش
  • 2 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
marco_polo

marco_poloکاربر marco_polo

marco_poloکانال marco_polo

درباره ونکوور
ونکوور در منطقه لوئر مین لند ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده که سومین کلان‌شهر کشور کانادا لقب گرفته است. ونکوور یک شهر ساحلی و بندرگاهی بااهمیت در کانادا است؛ بسته به موقعیت جغرافیایی خاص این شهر و قرار گرفتن در ابتدای رود فریز، آبراه تنگه جورجیا و هاو و خلیج بوراد، به یکی از قطب‌های تجاری و البته گردشگری در کانادا و جهان تبدیل ‌شده است.

ازنظر کیفیت و استانداردهای زندگی، ونکوور همواره جزو یکی از پنج شهر برتر دنیا بوده و هست. ونکوور برای ۵ سال متمادی ازلحاظ شرایط زیست‌محیطی و کیفیت زندگی رتبه نخست را کسب کرده است. این شهر به دلیل دارا بودن کیفیت مطلوب آب‌وهوایی، جاذبه‌های گردشگری فراوان و البته شرایط ایده آل اقتصادی و اجتماعی، مقصد بسیاری از مهاجران بوده است.

وضعیت آب‌وهوای ونکوور
شهر ونکوور دارای آب‌وهوایی معتدل و مرطوب است که در مقایسه با سایر شهرهای سردسیر کانادا مطلوب‌تر هست. اگر قصد گردشگری در ونکوور را دارید، بهترین زمان سفر، مارچ تا می و سپتامبر تا نوامبر می‌باشد؛ زیرا در این بازه‌های زمانی طبیعت این شهر در دل‌پذیرترین و زیباترین حالت ممکن قرار داشته و توریست‌ها می‌توانند از تفریح در سواحل جذاب آن لذت ببرند. هرچند زمستان‌های ونکوور نیز به دلیل ورزش‌های زمستانی جذابیت خاص خود را دارد. یکی از حقایق جالب در مورد ونکوور بارانی بودن آن است؛ این شهر با ​​۱۴۵۷ میلی‌متر بارندگی و ۱۶۵ روز بارانی در سال یکی از بارانی‌ترین شهرهای کانادا است.

حقایق جالب در مورد ونکوور
اعتقاد بسیاری از مردم خصوصاً مهاجران و گردشگران این است که ونکوور یکی از زیباترین و ایده آل ترین شهرهای کانادا و جهان است. این شهر که در بین کوه‌های ساحل شمالی و اقیانوس آرام قرار گرفته است. دانستن برخی حقایق جالب در مورد ونکوور به آشنایی بیشتر با این کشور کمک خواهد کرد.

ونکوور، هالیوود شمال
یکی از القاب شهر ونکوور، هالیوود شمال است. این امر به دلیل رونق بالای صنعت فیلم‌سازی در این شهر به آن داده شده است. ونکوور در رتبه دوم تولیدات تلویزیونی پس از لس‌آنجلس و در رتبه سوم تولید فیلم پس از لس‌آنجلس و نیویورک قرار گرفته است. نکته قابل‌توجه این است که تولیدات سینمایی در ونکوور ساخت آمریکا هستند؛ به‌طوری‌که اکثر تولیدات سینمایی تورنتو، ساخت کانادا می‌باشند.

ونکوور، چهارمین پایانه بزرگ جهان در دنیا
چهارمین پایانه بزرگ جهان متعلق به کشتی کروز ونکوور، می‌باشد. اکثر این کشتی‌ها به سمت آلاسکا هدایت می‌گردند.

بندر بزرگ ونکوور
بندر ونکوور به سبب موقعیت جغرافیایی خاص و مرزهای گسترده آبی آن، بزرگ‌ترین بندر کانادا است. هم‌چنین بندر ونکوور ازنظر ظرفیت ورودی و خروجی در رده سوم بزرگ‌ترین بنادر جهان قرار گرفته است.

طولانی‌ترین استخر دنیا در ونکوور
یکی از حقایق جالب در مورد ونکوور وجود طولانی‌ترین استخر کانادا در این شهر است. این استخر کهKits Pool نام دارد به‌عنوان تنها استخر آب‌شور شهر در ناحیه Kitsilano قرار دارد. هر لاین شنا در Kits Pool تقریباً ۱۳۷ متر درازا دارد که ۳ برابر طولانی‌تر از لاین استخرهای المپیک می‌باشد.

املاک انگلیسی ونکوور
یکی از حقایق جالب در مورد ونکوور وجود املاک انگلیسی بوده است. برخی املاک که در ناحیه غربی شهر ونکوور، قرار دارند، درواقع مختص نخبگان ثروتمند انگلیسی بوده است. در این ناحیه تنها افرادی مجاز به زندگی بودند که پاسپورت یا تابعیت انگلیسی داشته‌اند. البته در شرایط حال حاضر اوضاع تغییر کرده و اقوام و اقشار مختلفی در این ناحیه از ونکوور زندگی می‌کنند.

استنلی پارک ونکوور
Stanley Park واقع در شهر ونکوور حدوداً ۱۰% از پارک مرکزی در نیویورک بزرگ‌تر است. پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در امتداد دیوار ساحلی ازجمله تفریحان محبوب افراد به شمار می‌رود.

سنجاب‌های خاکستری
می‌توان گفت سنجاب‌های خاکستری که در استنلی پارک ونکوور زندگی می‌کنند، همگی از نسل هشت جفت سنجابی می‌باشند که در سال ۱۹۰۹ از شهر نیویورک آمریکا به کانادا هدیه داده شده بودند.

مجسمه سرباز، یکی از جاذبه‌های شهر ونکوور
این مجسمه قلع اندود در منطقه New Westminster یکی از حقایق جالب در مورد ونکوور

است. مجسمه سرباز یکی از شگفت‌انگیزترین ساخته‌های بشر است که حدود ۴،۵۴۰ کیلوگرم وزن و ۹.۷۵ متر ارتفاع دارد.

قیمت بالای مسکن در ونکوور
بالاترین قیمت مسکن در کانادا در این شهر مشاهده شده است؛ به‌این‌ترتیب از گران‌قیمت‌ترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود. ازنظر گرانی ملک، ونکوور بعد از هنگ کنگ و سیدنی، در رده سوم جهان قرار دارد.

درصد بالایی از مهاجران
می‌توان گفت حدود ۴۰ درصد از جمعیت ونکوور از شهروندان خارجی هستند. درصد بالایی از این مهاجران را اتباع آسیایی شامل می‌شوند که نسبت به سایر شهرها بیش‌تری است. محله قدیمی چینی‌ها در این شهر، نمونه بارز جمعیت گسترده اقوام آسیایی در آمریکای شمالی محسوب می‌شود.

گروه زیست‌محیطی GREENPEACE
این گروه یکی از شناخته‌شده‌ترین و موفق‌ترین گروه‌های طرفدار محیط‌زیست در دنیا، است. Greenpeace اولین بار در سال ۱۹۷۱ در ونکوور توسط برخی داوطلبان در Luna Café Gastown شکل گرفت.

چشم باد یکی از جاذبه‌های توریستی ونکوور
چشم باد تنها توربین بادی فعال در دنیاست که در بالای کوه Grouse قرار گرفته است. در قسمت بالای این توربین یک محفظه دیده‌بانی وجود دارد که گردشگران از آن برای مشاهده مناظر مجاور استفاده می‌کنند.

ونکوور، شهر جدید و تازه تأسیس
این شهر رسماً برای اولین بار در سال ۱۸۸۶ ثبت ‌شده است. از حقایق جالب در مورد ونکوور می‌توان به مشترک بودن سال تأسیس آن با Coca-Cola اشاره کرد.

هم‌چنین در ۱۳ ژوئن سال ۱۸۸۶، فوران آتش‌فشان در شهر ونکوور سبب آتش‌سوزی وسیعی در شهر شد، به‌طوری‌که فقط چند ساختمان از این حادثه سالم ماندند. دیگر حقایق جالب در مورد ونکوور این است که در این شهر بزرگ هیچ بزرگراهی به مرکز شهر وجود ندارد.

اختراع سوشی رول کالیفرنیا در ونکوور
شاید تصور کنید این غذا متعلق به کالیفرنیای آمریکا است؛ درحالی‌که این سوشی پرطرفدار اولین بار توسط سرآشپز Hidekazu Tojo اختراع گردید. رستوران Tojo در Fairview ونکوور میزبان گردشگران بسیاری است.

اولین استادیوم سرپوشیده در ونکوور
BC Place اولین استادیوم ورزشی سرپوشیده است که پهنای سقف جمع شونده آن حدوداً به ۷۵۰۰ مترمربع می‌رسد که بزرگ‌ترین در جهان به شمار می‌رود.

شهر ثروتمند ونکوور
ونکوور دارای ثروتمندترین مناطق (به‌ویژه غرب) در مقایسه به‌کل کانادا است. میانگین ​​درآمد در این مناطق سالانه ۱۲۰،۰۰۰ دلار محاسبه می‌شود.

نمایش بیشتر
2 دیدگاه
2 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش