سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

ویدیو هوایی سفر به سریلانکا

1,729 بازدید4 سال پيش
  • 1 می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
freshte777

freshte777کاربر freshte777

راهنمای سفرکانال راهنمای سفر

ویدیو هوایی سفر به سریلانکا
سریلانکا (Sri Lanka) نام کشوری جزیره‌ای است که در قاره‌ آسیا قرار دارد و با مساحتی معادل ۶۵ هزار و ۶۱۰ کیلومتر مربع، صد و بیستمین کشور بزرگ جهان و با جمعیتی حدود ۲۲ میلیون و ۴۰۹ هزار نفر، پنجاه و هشتمین کشور پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. سریلانکا در آب‌های اقیانوس هند، در جنوب غربی خلیج بنگال و جنوب شرقی دریای عرب واقع شده است. پایتخت این کشور، کلمبو نام دارد و از شهرهای مهم آن می‌توان به دهیوالا-ماونت لاوینیا، موراتوا، کندی، سری جایاواردنپورا کوته و جافنا اشاره کرد.

زبان‌های رسمی مردم سریلانکا، سینهالی و تامیل است و زبان انگلیسی نیز در میان مردم رواج دارد. دین بیشتر ساکنان کشور را با پیروانی معادل ۷۰٪ جمعیت، بودیسم تشکیل می‌دهد و بعد از آن هندوها با ۱۳٪، مسلمانان با ۱۰٪ و مسیحیان با ۷٪ قرار گرفته‌اند. قدیمی‌ترین حکومت دموکراسی در آسیا، از آن سریلانکا است و نظام سیاسی آن، نظام نیمه‌ریاستی به‌شمار می‌رود. رئیس جمهوری سریلانکا در راس کشور و نخست‌وزیر آن در راس حکومت قرار می‌گیرند. واحد رسمی پول کشور نیز روپیه سریلانکا (රු,, ரூ, Rs) نام دارد.

سریلانکا با پیشینه‌ای طولانی، پر از سنت‌های زیبا و کهن است. یکی از این سنن، آیورودا نام دارد. آیورودا نوعی ماساژ است که پیشینه‌ آن به ۵ هزار سال قبل باز می‌گردد و بر اساس آن، از روغنی مخصوص و خوش‌بو برای ماساژ استفاده می‌شود. جالب است بدانید که بر اساس باورهای مردم این سرزمین، ماساژ عمر انسان را طولانی‌تر می‌کند.

علاوه بر جاذبه‌های متعدد طبیعی، سواحل دوست‌داشتنی و معبدهای تاریخی، خونگرمی و مهما‌ن‌نوازی ساکنان کشور، سریلانکا را به مقصدی هیجان‌‌انگیز در گردشگری تبدیل کرده‌اند. از مهم‌‌ترین معابد تاریخی کشور می‌توان از معبد بودایی گانگارامایا یاد کرد. در بنای این معبد ترکیبی زیبا از سبک‌های معماری تایلندی، هندی، سریلانکایی و چینی مشاهده می‌شود و در هم آمیختگی مدرنیته و فرهنگ سنتی را به‌خوبی می‌توان لمس کرد. همچنین معبد کاند ویهاری یک معبد تاریخی با مجسمه ۴۸ متری بودا است که روی یک تپه در منطقه باستان‌‌شناسی قرار دارد. دیگر معابد مهم سریلانکا شامل معبد کلانیا راجا ماها ویهارا و معبد دندان مقدس می‌شود.

ساحل مونت لاوینیا یکی از پرطرفدارترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کلمبو به‌شمار می‌رود که در نزدیکی شهر واقع شده است. ساحل تانگاله نیز ساحلی آرام با شن‌های سفید نرم است که در شهر تانگاله قرار دارد. جاذبه‌های توریستی این کشور به همین جا ختم نمی‌شود و از دیگر دیدنی‌های سریلانکا می‌توان شهر باستانی انورادهاپورا، پارک گاله فیس گرین، بازار پتاه، باغ وحش دهیوالا، شهر تاریخی پولونارووا و موزه ملی کلمبو اشاره کرد.

ساعت محلی سریلانکا در نیمه اول سال ۱ ساعت و در نیمه دوم ۲ ساعت از ساعت ایران جلوتر است و هموطنان عزیز برای سفر به این کشور سرسبز، به ویزا نیاز ندارند.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش