سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

کلاهبرداری از طریق دستگاه اسکمیر

529 بازدید4 سال پيش
klaus.mikaelson

klaus.mikaelsonکاربر klaus.mikaelson

ویدیو های هشدار دهنده کانال ویدیو های هشدار دهنده

دستگاه اسکمیر،اسکیمر چیست و عملکرد آن چگونه است؟

اسکیمر چیست و چه عملکردی دارد ؟ اگر با اسکیمر و نحوه کپی کردن کارت های اعتباری آشنا نیستید در ادامه‌ با تکراتو همراه باشید تا از کلاهبرداری به این روش در امان بمانید.

سرقت اطلاعات کارت های بانکی و کلاهبرداری در این زمینه روز به روز در حال افزایش است و مجرمان هر روز به دنبال دستیابی به ابزارها و روش‌های جدید برای موفقیت بیشتر در این زمینه هستند. جدیدا مجرمان از ابزاری به نام اسکیمر برای کپی کردن کارت های اعتباری و سرقت اطلاعات کارت های بانکی استفاده می‌کنند.
اسکیمر چیست ؟

امروزه بسیاری از عملیات بانکی مختلف از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. از کمترین خریدها تا بیشترین آنها از طریق کارت بانکی قابل انجام است. اما سرقت اطلاعات کارت های بانکی نیز با افزایش استفاده از کارت‌های اعتباری افزایش یافته است. پیش از این تصور می‌شد که فقط خرید اینترنتی است که می‌تواند مشکل ساز شود اما اکنون در دنیای واقعی هم، برای خرید حتی از طریق دستگاه‌های پوز یا استفاده از عابربانک باید نگران بود.

اسکیمر یک دستگاه است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت اعتباری می‌کند؛ این یک تعریف ساده برای اسکیمر چیست است. همچنین اسکمیر را می‌توان یک دستگاه کارتخوان در نظر گرفت که اطلاعات کارت بانکی افراد را سرقت می‌کند. اسکیمر را می‌توان هم دستگاه و هم شخصی که اقدام به انجام این کار می‌کند، در نظر گرفت. منظور از اسکیمینگ نیز منتقل کردن اطلاعات کارت‌های عابر بانک به یک کارت دیگر بدون اطلاع و رضایت مالک کارت است.
در این روش این دستگاه از نوار مغناطیسی کارت‌های بانکی یک کپی تهیه می‌کند. در ادامه فرد مجرم اطلاعات کپی شده را در کارت‌های بانکی خام کپی می‌کند و به این طریق از حساب قربانی به صورت غیر مجاز، برداشت می‌کند.

آنگونه که گفته شده سرقت اطلاعات کارت های بانکی از طریق اسکیمر ، هم با دستگاه‌های پوز و هم با دستگاه‌های عابر بانک امکان پذیر است.
نحوه کپی کردن کارت های اعتباری از طریق اسکیمر

اکنون اسکیمر چیست را تعریف کردیم نوبت به بررسی نحوه سرقت اطلاعات کارت بانکی از طریق اسکیمر می‌رسد. لازم به ذکر است که برای سرقت اطلاعات از طریق اسکیمر یک بخش جدید نیاز است. یک روش آن استفاده از عابر بانک است و روش دیگر استفاده از کارت‌های پوز است.

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش